Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر روی محصولات وارداتی از آمریکا اعمال می‌کند. این اقدام به منظور مقابله به مثل با تعرفه‌های گمرکی ایالات متحده بر روی محصولات اروپایی انجام می‌شود.

تعرفه های جدید بر روی محصولات صنعت هوانوردی آمریکا و شرکت بزرگ بوئینگ وضع خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری یورونیوز آمریکا و اروپا تحت پیمان مشترک تجاری که در سال ۲۰۰۴ به امضا رسید، تعرفه های گمرکی بر روی برخی از کالاها را حذف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تصمیم گرفته است تا از پیمان موسوم به «دو سوی اقیانوس اطلس» خارج شود و تعرفه های جدیدی برای محصولات اروپایی وارداتی به این کشور وضع کند. برخی از این تعرفه ها از هفته گذشته به‌صورت عملی از سوی کاخ سفید به اجرا گذاشته شده اند.

موضوع اصلی اختلاف تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا پس از بحث بر سر دو شرکت ساخت هواپیما، بوئینگ و ایرباس آغاز شد. کاخ سفید، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به تخصیص بودجه به شرکت اروپایی ایرباس متهم می کند و اتحادیه اروپا نیز همین اتهامات را درباره کمپانی بوئینگ و رابطه آن با کاخ سفید مطرح می کند.

اکنون قرار شده است سازمان تجارت جهانی درباره موضوع مورد اختلاف دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان داوری کند. ولی تا زمان صدور رای سازمان تجارت جهانی، هر دو سوی اقیانوس اطلاس راهکارهای خود را برای مقابله با رقیب اقتصادی بکارگرفته اند.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ضمن اعلام اجرایی شدن تعرفه های گمرکی جدید بر روی برخی از محصولات آمریکایی در جریان کنفرانس خبری کمیسیون اروپا، گفت: «شرکت های اروپایی باید توانایی مقابله با شرکت های آمریکایی را داشته باشند. ما در اروپا باید بتوانیم از صنایع خود دفاع و حمایت کنیم. البته امیدوارم که گفتگوهای ما با همتای آمریکایی نهایتا درباره حذف تعرفه ها و بازگشت به روش های پیشین موثر واقع شود. اروپا برای هرگونه دور جدید مذاکرات آماده است. مذاکراتی که البته نتیجه ای عادلانه برای طرف‌ها داشته باشد.»

تعرفه های جدید گمرکی اروپا، به جز صنعت هوایی، اقلام غذایی و دارویی، از جمله ماهی و سس کچاب، را نیز دربر خواهد گرفت. آمریکا سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار صادرات به اتحادیه اروپا دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اروپا بوئینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی