Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پیام تبریک‌های بسیاری از سران عرب پس از انتخابات اخیر داشته است.به گزارش بلاغ، «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد، پس از نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، پیام تبریک‌های بسیاری از سران کشورهای عربی دریافت کرده است.
بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نتانیاهو در جشن حزبش «لیکود» به مناسبت پیروزی در انتخابات گفت، این هفته پیام تبریک‌های بسیاری دریافت کردم اما آن چیزی که به صورت ویژه باعث شد من هیجان‌زده شوم پیام تبریک‌هایی بود که از سران کشورهای عربی و اسلامی دریافت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:«من از یک یا دو رهبر (کشور عربی) حرف نمی‌زنم منظور من تعداد زیادی است. من ایمان دارم که پنجره‌ای بزرگ برای آینده وجود دارد؛ پنجره‌ای بزرگ برای امید.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها از روابط و دیدارهای خود با رهبران عرب خبر داده و در اکتبر سال گذشته (۲۰۱۸) سفری رسمی به سلطنت‌نشین عمان داشت و با «قابوس بن سعید» سلطان این کشور دیدار کرد.
بنیامین نتانیاهو در انتخابات اخیر (که نهم آوریل/۲۰ فروردین ماه برگزار شد) رقابت بسیار تنگاتنگی با رقیب خود «بنی گانتس» رئیس‌پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی داشت و تنها با اختلاف یک کرسی از گانتس پیش افتاد.
بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو، ۳۶ کرسی از ۱۲۰ کرسی در کنست را از آن خود کرد و گانتس رهبر ائتلاف «آبی-سفید» رژیم نیز با کسب ۳۵ کرسی حزب دوم این انتخابات شد.
بعد از اینکه حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» توانست پیروز شود روز سه شنبه، 65 نماینده «کنست» (از 120 نماینده) از نخست‌وزیری دوباره وی حمایت کردند. به نوشته «تایمز اسرائیل» 29 نفر از نمایندگان احزاب «اسرائیل بیتونا»، «کولانو»، «بیت یهودی»، «شاس»، «اتحاد یهودیت توراتی»، «تکوما» و «عوتصما یهودیت» به‌علاوه 36 نماینده حزب لیکود در نامه‌ای رسمی به «رووین ریولین» رئیس ‌رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای نخست‌وزیری دولت جدید معرفی کردند. بدین‌ترتیب ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو توانست مجددا اکثریت آرا برای تشکیل دولت را به‌دست آورد و راه پنجمین دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هموار شد. احتمال می‌رود ریولین به زودی نتانیاهو را رسما مأمور تشکیل دولت جدید این رژیم کند. نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی نخست‌وزیر اسرائیل بوده است و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.
خبر دیگر اینکه، اسماعیل هنیه رئیس‌ دفتر سیاسی حماس با ‌اشاره به طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد، نه آمریکایی‌ها، نه قراردادها، نه مال و نه جنگ‌ها نمی‌تواند ما را به سمتی سوق دهد تا چیز‌هایی را بپذیریم که ملتمان نمی‌تواند بپذیرد؛ غزه از سمت شمال گسترده خواهد شد اما از سمت سینا، وجبی پیش نخواهد رفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی

جنبش حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست اقدامی فوری برای مقابله با جنایت نسل‌کشی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، انجام دهند و سران صهیونیستی را محاکمه کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین در واکنش به گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین کافی است تا بدانیم دلایل کافی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی مرتکب جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین شده است.

حماس تاکید کرد که این امر جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را در برابر یک آزمون واقعی برای حمایت از بشریت و پذیرش مسئولیت‌های خود جهت جلوگیری از نسل‌کشی که مردم فلسطین از دهه‌ها قبل با آن مواجهند، قرار می‌دهد.

این جنبش همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا سکوت خود را شکسته و اقدامی فوری برای محاکمه سران اشغالگر به خاطر جنایت نسل کشی و پاکسازی نژادی که در برابر چشم و گوش جهانیان علیه ملت فلسطین در نوار غزه مرتکب می‌شوند، انجام دهد.

گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزهابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش خشونت علیه زنان فلسطینی

در ادامه گزارش‌های منتشر شده توسط کارشناسان و مسئولان سازمان ملل درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، دیروز «فرانچیسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد، گزارشی جامع از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری را به شورای حقوق بشر در ژنو ارائه و تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان شده است.

این گزارش نشان می‌دهد جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه تحت دستورات روشن و هماهنگ مقامات اسرائیلی انجام می‌شود. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشده بلکه این جنایات، امتداد مراحل پاکسازی نژادی فلسطینیان بوده و در واقع این روند از سال 1947 تا 1949 انجام و دوباره در سال 1967 یعنی زمانی که اسرائیل کرانه باختری و شرق آن را اشغال کرد، تکرار شد.

بر اساس این گزارش اتهامات اسرائیل علیه حماس مبنی بر استفاده این جنبش از مردم غزه به عنوان سپر انسانی بی‌اساس بوده و صحت ندارد. اسرائیل طرفی است که از غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و همه چیز را در این منطقه از جمله کلیساها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هدف قرار می‌دهد. مقامات اسرائیلی کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها، تاسیسات سازمان ملل در غزه و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را هم مرتبط با حماس کرده و آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفعال سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • دهقان: مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • نتانیاهو: هدفم از لغو سفر هیئتی به واشنگتن ارسال پیام به حماس بود
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند