Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:43:59 GMT

سند تحول بنیادین اساس برنامه های آموزش و پرورش فارس است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۶۶۵

سند تحول بنیادین اساس برنامه های آموزش و پرورش فارس است

نجفی گفت: سند تحول بنیادین به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین برنامه وزارت و آموزش و پرورش استان فارس است و باید تمام اقدامات و فعالیتهای این نهاد منطبق با این سند انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسکر نجفی» شب گذشته (چهارشنبه 28 فروردین) در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: این استان دارای 59 منطقه آموزشی با بیش از 900 هزار دانش آموز و قریب به 65 هزار نیروی شاغل و 63 هزار نیروی بازنشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این استان بیش از 9 هزار مدرسه را تحت پوشش داریم که فعالیت های مختلفی توسط آموزش و پرورش فارس برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در آنها انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه گستردگی و حجم آموزش و پرورش فارس از سواحل خلیج فارس تا حوالی اصفهان پراکنده است، بیان کرد: این ویژگی موجب شده که این نهاد در زمره آموزش و پرورش های بزرگ کشور قرار گیرد.

 

نجفی در تشریح مهمترین فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش فارس در حوزه تعلیم و تربیت استان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین برنامه وزارت و آموزش و پرورش استان فارس است و باید تمام اقدامات و فعالیتهای این نهاد منطبق با این سند انجام شود.

 

وی از راه اندازی شورای راهبردی سند تحول بنیادین و زیرگروه ها و زیر نظام های آن در سطح استان خبر داد و گفت: در این شورا تمام اهداف نظام تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین در حال پیگیری و اجراست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: از دیگر استراتژی ها  و راهبردهایی که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، تعامل با سایر دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است که از جمله آنها می توان به مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرده که در جلسات متعددی بصورت فردی و گروهی نقطه نظرات خودمان را در خصوص بودجه به آنها منتقل کرده ایم.

 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش فارس از نظر نیروی انسانی با مشکلات عدیده ای روبرو است به نحوی که در مهر 97 با کمبود حدود هشت هزار و 500 نیروی انسانی مواجه بودیم و با برنامه ریزی مطلوب توانستیم این کمبود را جبران کنیم، با توجه به روند بازنشستگی بخش قابل توجهی از همکاران امسال در مهر 98 نیز با کمبود نزدیک به 10 هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که امید است با اتخاذ تدابیر اصولی در وزارت آموزش و پرورش و تلاش همکاران در استان این مشکلات به حداقل برسد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نیاز نزدیک به 27 درصد فضاهای آموزشی استان به بازسازی، گفت: با تلاش های انجام شده  و با بهره گیری از ظرفیت های دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان، هم اکنون نزدیک به 300 واحد آموزشی در دست احداث در فارس وجود دارد  و علاوه بر آن با تخصیص اعتبارات لازم در نوسازی مدراس در زمینه تهیه تجهیزات استانداراد مدارس نیز توفیقات قابل توجهی داشته ایم.

 

وی به فعالیت های حوزه تربیت بدنی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه سرانه فضاهای ورزشی، با اقدامات انجام شده، از 19 صدم متر مربع فضای ورزشی برای هر دانش آموز به 24 صدم متر مربع رسیده ایم که موجب رشد چند پلیه ای فارس در زمینه سرانه فضاهای ورزشی شده است.

 

 نجفی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 15 استخر و چندین سالن ورزشی در حال احداث نیز وجود دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل خبرگزاری شبستان روز جوان سیل خوزستان مسابقات قرآن کلیپ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: علی فرهادی درباره افزایش دستمزد حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیرو استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش است، باتوجه‌به شرایط موجود، نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد؛ بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

وی درباره پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان گفت: حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است؛ سال گذشته تا بهار هنوز شش ماه حق‌التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق‌التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار داشت: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی‌مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته( ۱۴۰۱ ) قراردادی سه‌جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیروهای خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیروها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیروها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس‌جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به‌منظور ارتقاء کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به‌عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقداماتی انجام شد.

وی ادامه داد: هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی بجز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به‌صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش