Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@16:23:24 GMT

ابداع دستگاهی برای تعویض لنز در حین فیلم‌برداری

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۸۵۹

ابداع دستگاهی برای تعویض لنز در حین فیلم‌برداری

پیش از آنکه لنز‌های زوم یا همان لنز‌های با قابلیت بزرگنمایی وارد صحنه شوند، فیلمسازان از دوربین‌هایی با چند لنز که روی یک دیسک چرخشی نصب می‌شد استفاده می‌کردند. به این معنی که آن‌ها می‌توانستند در یک چشم به هم زدن از لنز عریض (wide) به کلوز آپ یا تله‌فتو سوئیچ کنند.

اکنون "یان کِر" که خود فیلمبردار برجسته سینما است، برای یافتن یک راه سریع برای تغییر بین نسبت‌های مختلف زوم در دوربین‌های بزرگ مدرن ابزاری به نام "MultiTurret" را ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی توضیح داد: توسعه این ابزار چرخان دغدغه من بود که چرا نمی‌توانم وقتی در حال تصویربرداری یک شات واید هستم در کسری از ثانیه یک کلوز آپ داشته باشم.

کر در طراحی این ابزار از دوربین‌های فیلمبرداری قدیمی نظیر Eyemo و Bolex الهام گرفت که دارای دیسک‌های چرخشی بودند که اجازه می‌داد افراد در حین فیلم‌برداری به سرعت لنز‌ها را تغییر دهند.  

این دستگاه اجازه می‌دهد تا فیلمبردار به سرعت بین لنز‌های متصل شده (از لنز پرایم به زوم و به واید) بدون نیاز به کمک دستیار سوئیچ کند. در حال حاضر در قالب نمونه اولیه روی دوربین سونی FS۷ Mk۲، A۷S/R، Venice و دیگر دوربین‌های آلفا کار می‌کند و در حال حاضر با لنز‌های EF سازگار است.

این دستگاه همچنین به طور بالقوه می‌تواند روی سیستم‌های متفاوت با یک جای اتصال مشابه نصب شود.

نمونه اولیه این دستگاه به وسیله لنز بدنه و یک براکت اضافی و دو بند برای نگه داشتن وزن سیستم ساخته شده است.

هدف این است که کاربران در کمتر از ۴۵ ثانیه قادر به نصب و یا حذف MultiTurret باشند، هر چند که تعویض لنز‌ها در حال فیلمبرداری بسیار سریع‌تر از این زمان انجام می‌شود.

"کِر" و همکارانش هفته گذشته نمونه اولیه خود را در نمایشگاه NAB ۲۰۱۹ رونمایی کردند و جایزه گرفتند. در حال حاضر نیز به دنبال تولید تجاری این دستگاه هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری دوربین فیلمبرداری لنز دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع یک ماده خود ترمیم شونده شب‌تاب

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری انا به نقل از سای تک دیلی، این دستاورد راه را برای اختراع مواد جدیدی مانند سلول‌های خورشیدی آلی هموار می‌کند و دوام بیشتری را در مقایسه با نسخه‌های موجود ارائه می‌دهد.

دانشمندان مرکز علوم و منابع پایدار ریکن، موفق شدند اتیلن و انیسیل پروپیلن را با استفاده از یک کاتالیزور فلزی خاکی کمیاب کوپلیمریزه کنند.

کوپلیمر دوتایی حاصل، خواص خود ترمیمی قابل توجهی را در برابر آسیب نشان داد. اجزای نرم کوپلیمر، واحد‌های متناوب اتیلن و انیسیل پروپیلن، همراه با واحد‌های کریستالی سخت زنجیره‌های اتیلن - اتیلن، به عنوان نقاط اتصال متقاطع فیزیکی عمل می‌کنند و ساختاری جدا از فاز نانو را تشکیل می‌دهند که برای خود ترمیمی بسیار مهم است.

آنها یک واحد فلورسنت (شب تاب) به نام استایریل پیرن، را در یک مونومر ترکیب کردند و سپس پلیمر‌هایی متشکل از انیسیل پروپیلن و اتیلن ساختند. این فرآیند یک مرحله‌ای منجر به سنتز یک ماده خود ترمیم شونده با ویژگی‌های فلورسانس شد.

مواد فلورسنت اهمیت بسزایی دارند و می‌توانند در دیود‌های آلی ساطع کننده نور (OLED)، ترانزیستور‌های آلی اثر میدان (OFET) و سلول‌های خورشیدی استفاده شوند. یکی از مشکلات اصلی این مواد، عمر کوتاه آنها در حین استفاده است. محققان ژاپنی معتقدند دستاورد ان‌ها می‌تواند طول عمر وقابلیت اطمینان بیشتری به این محصولات بدهد.

کوپلیمر به دست آمده نه تنها سخت و مستحکم است، بلکه بدون محرک یا انرژی خارجی، خاصیت خود ترمیمی را نیز نشان می‌دهد.

مشاهدات آزمایشگاهی نشان داد، استحکام کششی این ماده به طور کامل در عرض ۲۴ ساعت بهبود یافت و سرعت خود ترمیمی بالایی را در مقایسه با کوپلیمر‌های دوتایی دارد. این ماده حتی در آب، محلول‌های اسیدی و قلیایی قادر به خود ترمیمی بود.

این ماده همچنین خاصیت جذاب دیگری را نیز دارد. پژوهشگران توانستند با موفقیت یک تصویر دو بعدی را از طریق فوتولیتوگرافی به سطح خود ترمیم شونده فلورسنت منتقل کنند. اگرچه تصویر در زیر نور طبیعی نامرئی باقی ماند، اما در زیر نور ماوراء بنفش قابل تشخیص بود، که کاربرد‌های بالقوه‌ای را برای این سطح به عنوان یک وسیله ذخیره اطلاعات پیشنهاد می‌کند. این سطح حتی با وجود تصاویر، خواص خود ترمیمی و الاستومری عالی خود را حفظ کرد.

دانشمندان مرکز ریکن می‌گویند: ماده‌ای که ما از طریق یک واکنش یک مرحله‌ای سنتز کردیم، امکان کنترل خواص نوری و مکانیکی آن را با تنظیم ترکیب مونومر به ما می‌دهد. 

آنها معتقدند این ماده نوین می‌تواند به توسعه مواد کاربردی جدید با قابلیت‌های خود ترمیمی بالا در محیط‌های مختلف کمک کند.

نتایج این پژوهش در نشریه انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • ابداع نخستین اکوپرینت روی سفال جهان در یزد
  • ورم پا یکی از علائم اصلی نارسایی قلبی
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • ابداع ماده عجیبی که با ضربه سفت می‌شود
  • مانیتور ال ای دی با وضوح۸K معرفی شد
  • آتش‌نشانی قم به تجهیزات امدادرسانی در ترافیک مجهز می‌شود
  • ابداع یک ماده خود ترمیم شونده شب‌تاب