Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@12:08:31 GMT

19 نوشیدنی مخصوص افراد بی خواب

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۹۰۶

به گزارش ایلنا، بادام منبع غنی منیزیوم است. ماده معدنی که برای خواب راحت ضروری است و طبق تحقیقی که در مجله طب جایگزین مولکولی Journal of Orthomolecular Medicine منتشر شد زمانی که میزان منیزیوم در بدن خیلی پائین باشد فرد نمی تواند بخوابد و از بی خوابی رنج می برد.

راه حل؟

قبل از خواب شیر بادام بنوشید. اگر یک لیوان شیربادام خیلی بی مزه است سعی کنید آن را با مقداری آب آلبالو و یک قاشق چایخوری عسل مزه دارد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار خواب شما را به وضعیت نرمال برمی گرداند.

چای نعناع گربه‌ای Catnip

نعنای گربه ای ( یک گونه از تیره نعناعیان است) فقط برای گربه ها نیست. این گیاه مواد ضد اضطرابی دارد که می تواند ذهن را آرام کرده شما را به خواب عمیق ببرد. چای تی پی دریمزTeepee Dreams از شرکت چای آمریکا Native American Tea Company را امتحان کنید.

بابونه

بابونه همراه با اسطوخودوس یکی از معروفترین و متداولترین درمانها به شکل چای برای خواب است. به این دلیل که خوب عمل می کند, طعم عالی دارد و با افزودن مقداری عسل برای شیرین شدن آن ( عسل همچنین موجب تحریک گیرنده های خواب می شود) کاری راحت برای مبتدی هاست. دانشمندان هنوز نمی دانند چرا بابونه اثرات آرام بخش و خواب آور دارد اما در بسیاری افراد تاثیر داشته و به خوبی با اسطوخودوس ، بادرنجبویه و ریشه سنبل الطیب ترکیب می شود.

نوشیدنی تخم شربتی Chia 

امروزه تخم شربتی جزء گروه خوراکیهای فوق العاده قرار دارد. اما اقوام آزتک و مایاها تصور می کردند که تخم شربتی دارای خواص شفابخش شگفت انگیزی است. آنها سرشار از تریپتوفان هستند که موجب خواب می شود . می توانید به جای نوشیدن آب خالی قبل از خواب به آن تخم شربتی اضافه کنید.

شیرنارگیل

فرهنگهای کهن در هند برای قرن ها می دانستند که زردچوبه ادویه ای قدرتمند است که می تواند به درمان التهاب، آرتروز و بسیاری از بیماریها کمک کند زمانی که زردچوبه با یک منبع غنی از منیزیوم مثل شیر نارگیل ترکیب می شود به یک نوشیدنی دلچسب که به خواب کمک کرده و باعث می شود سرحال از خواب بیدار شوید تبدیل می شود. این چیزی است که افراد پرمشغله بدان نیاز دارند.

آب نارگیل

آن را با شیر نارگیل که از فشردن میوه نارگیل به دست می آید اشتباه نگیرید. آب نارگیل کمی تیره ، اندکی شیرین و برای سهولت استفاده هم اکنون در بسته بندی وجود دارد فقط مراقب باشید که از انواع بدون شکر افزوده، مواد نگهدارنده و رنگ استفاده کنید. می توانید آن را به تنهایی یا همراه با سایر میوه ها مثل موز که غنی از پتاسیم یعنی یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز برای خواب است مصرف کنید.

 

چای سبز

چای سبزیکی از بهترین منابع ال تیانین L-theanine است. یک قوری چای سبز دم کنید، بگذارید خنک شود و آن را به معجون موز و عسل خود قبل از خواب اضافه کنید یا آن را داغ هنگام خواندن یک کتاب خوب قبل از خواب بنوشید. در چین یکی از بهترین انواع چای سبز چای لانگ چینگ Lung Ching است که به چای دراگون ول dragonwell نیز معروف است به این دلیل که برگهای چای را روی آتش خشک می کنند. از نظر کیفیت ، سهولت استفاده و عطرآرامبخش چای دراگون ول شما را ناامید نمی کند.

اسطوخودوس

از پیش از قرون وسطی اسطوخودوس به عنوان یک آرامبخش مورد استفاده بوده است. تحقیقات رایح درمانی نشان داده حتی بوییدن اسطوخودوس می تواند باعث رهایی از تنش، بهبود خلق و خو و تغییر امواج مغز شود. بهترین نوع اسطوخودوس متعلق به مناطق مدیترانه خصوصاً پرووانس Provence (یکی از شهرهای جنوب شرقی فرانسه )است. وقتی نوبت به لذت از رایحه خوش آن برسد خیساندن چند برگ آن به اندازه چای اسطوخودوس خوب و آرامبخش است.

چای فرنجمشک و لیمو Lemon Balm Tea

این چای موجب خواب آلودگی نمی شود اما به دلیل طعم و بوی لطیف لیمو و نعنا به آرامش و کاهش اضطراب کمک می کند. اگر به دنبال راهی طبیعی برای کاهش استرس هستید چای سنتی بادرنجبویه برای شما جادو می کند و پر از طعم لیموی تازه و نعنا است. اما درصورت استفاده از داروهای پرکاری تیروئید از خوردن آن خودداری کنید.

نوشیدنیهای حاوی پودر منیزیوم

دونده ها، ورزشکاران یا افراد معمولی می توانند از خواص و آسانی استفاده پودرهای منیزیوم برای تقویت مواد معدنی مورد نیاز برای خواب خوب بهره ببرند. می توان این پودرها را فقط با آب مخلوط کرد یا در چای سبز بریزید و برای خواب آماده شوید.

شیر

ممکن است شیر گرم آمینو اسیدها یا موادی که موجب خواب می شود نداشته باشد اما گرمای آن که دربدن شما پخش می شود خاصیت آرامبخشی دارد و نظریه هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه گرمای شیر ما را به یاد دوران نوزادی که با شیر گرم تغذیه می شدیم می اندازد.

چای شبانه(نوعی نوشیدنی که با گیاهان آرامبخش و خواب آور پر می شود)

علاوه بر چای ها و جوشانده هایی که حاوی یک نوع محصول هستند باید کمی هم از چایهای مخلوط استفاده کنید. این چایها طیف وسیعی از طمعها و در مانهای موثر را به شما عرضه می کند و حاوی موادی هستند که موجب خواب می شود. آنها با قدرت اثرهای متفاوتی عرضه می شوند که می توانید مناسب با شرایط و میزان خستگی خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

اووالتین Ovaltine

اووالتین یک طعم دهنده شیر است که از عصاره مالت تهیه می شود. بیشتر افراد بالای 40 سال با اووالتین آشنا هستند یک نوشیدنی صبحانه که قدمت آن به اوایل دهه 1900 در برن سوئیس باز می گردد اما در انگلستان و ایالت متحده نیز تولید می شده است. این پودر باپایه مالت است که برای تهیه نوشیدنی به شیر افزوده می شود اما به عنوان جایگزینی برای لبنیات می توانید آن را با شیر بادام مصرف کنید و میزان منیزیوم شیر بادام را بدین ترتیب به دو برابر افزایش دهید. آن را قبل از نوشیدن کمی گرم کرده مثل شکلات داغ قبل از خواب بنوشید.

گل ساعتی

گل ساعتی یک مسکن مورد توجه آزتکها (آزتک‌ها، یک تمدن سرخ‌پوستی در مکزیک) بوده است و در طول تاریخ به دلیل اینکه بی خوابی را کاهش داده و یک مسکن ملایم است توسط درمانگرها مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواب

بله اسم این نوشیدنی واقعاً خواب است و هر شیشه آن محصول شرکت نوروNeuro هیچ رنگ و طعم مصنوعی نداشته و 35 کالری انرژی دارد. این محصول گیاهی است و گواهی OU Kosher certified نیز دارد و در سه طعم عرضه می شود (هلو زردآلو، طالبی انبه و رویای نارنگی) این سه نوشیدنی حاوی موادی مثل تیانین، ملاتونین و منیزیوم هستند که به خواب کمک می کنند پس می توانید قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید و هیچ زحمتی برایتان ندارد چون مواد آن از قبل مخلوط شده اند.

آب آلبالو

آب آلبالو حاوی میزان زیادی ملاتونین، هورمون تنظیم کننده خواب است. مخلوط آب آلبالو با وانیل و عسل نوشیدنی خوش طعمی می شود که به خواب شما کمک کرده رادیکالهای آزاد را از میان می برد.

ریشه سنبل الطیب

یونانیان و چینیان باستان از ریشه گل سنبل الطیب برای آرام کردن معده، از بین بردن اضطراب و ایجاد خواب عمیق و اصلاح الگوی خواب استفاده می کرده اتد. متداول است که آن را به صورت گرم تنها یا مخلوط با سایر گیاهان می نوشند اما قرص، عصاره و شربت آن نیز در دسترس است. اثرات قوی دارد پس با احتیاط آن را مصرف کنید.

معجون گردو

برای کسانی که به آجیل حساسیت ندارند گردومنبع فو ق العاده تریپتوفان است می توانید آن را قبل از خواب مصرف کرده یا روی تکه های موز خرد کنید و با شیر بادام به صورت معجون شبانه تهیه کنید و خواب جزایر استوائی و باغ بهشت را ببینید.

سیمرغ

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خواب درمان صبحانه مغز قرون وسطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۵۷ بانک مرکزی ایران اعلام کرد که هیات‌مدیره‌ی صندوق بین المللی پول در جلسه‌ی اول فروردین‌ماه به پیشنهاد مقامات صندوق تصویب کرد که ریال ایران در مجموعه‌ی ارزهای مهم جهان که واحد حق برداشت مخصوص را تشکیل می‌دهد گنجانده شود و این تصمیم از اول ژوئیه‌ی ۱۹۷۸ (۱۰ تیرماه امسال [۱۳۵۷]) به مرحله‌ی اجرا درآید. روزنامه‌ی کیهان در همان روز ضمن اعلام این خبر به نقل از بانک مرکزی، در توضیح آن نوشت:

علاوه بر ریال ایران، ریال عربستان سعودی نیز وارد مجموعه‌ی فوق می‌شود و در مقابل، راند آفریقای جنوبی از آن خارج می‌گردد و تصمیم قطعی برای خارج کردن یک ارز دیگر که کرون دانمارک یا کرون نروژ خواهد بود به‌زودی گرفته خواهد شد.

حق برداشت مخصوص (اس – دی – ار) واحد محاسبه‌ی ارزش پولی در عملیات و معاملات صندوق بین‌المللی پول است که به‌خصوص پس از تجربه‌های بین‌المللی پولی سال‌های اخیر به عنوان یک واحد معتبر پولی به طور روزافزون در معاملات بین‌المللی به کار می‌رود. علاوه بر آن صندوق بین‌المللی پول ۹ میلیارد دلار حق برداشت مخصوص منتشر خواهد کرد و در اختیار بانک‌های مرکزی دولت‌های عضو صندوق خواهد گذاشت که مانند ارزهای دیگر به صورت یک پول جهانی و ذخیره‌ی ارزی بین‌المللی در معاملات بانک‌های مذکور قرار گیرد.

طبق ترتیباتی که در سال ۱۹۷۴ برقرار شد نرخ روزانه‌ی حق برداشت مخصوص (اس – دی – ار) بر اساس نرخ روزانه‌ی پول کشورهایی که مهم‌ترین سهم را در صادرات جهانی داشتند، قرار گرفت که ارتباطی به ارزش آن‌ها در بازارهای جهانی و یا قوت و ضعف آن‌ها در اقتصاد بین‌المللی نداشت. این ارزها عبارت بودند از: دلار آمریکا، مارک آلمان، پوند انگلیس، فرانک بلژیک، کرون سوئد، کرون نروژ، پزوتای اسپانیا، شیلینگ اتریش و راند آفریقای جنوبی. سپس تصویب شد با توجه به تحولات اقتصادی جهان، این مجموعه و نحوه‌ی ارزش‌گذاری آن در پایان هر پنج سال مورد بررسی قرار گرفته و بر حسب تغییر سهم کشورها در صادرات جهانی،‌ تصمیم جدیدی گرفته شو.

بدین ترتیب دلیل انتخاب ریال ایران و ریال عربستان سعودی برای شرکت در مجموعه‌ی ارزهای شانزده‌گانه حق برداشت مخصوص افزایش سهم صادرات ایران و عربستان (شامل نفت) از کل صادرات جهانی است.

امتیازی که به این ترتیب به ریال ایران داده شده است، نشانه و نمایانگر ترقی اقتصاد ایران در سال‌های اخیر و افزایش صادرات آن می‌باشد که مقام دوازدهم را در میان ارزهای جهانی احراز کرده است.

سهم ایران

بنا به گزارش خبرنگار ما، در سبد حق برداشت مخصوص که قرار است از اول ژوئیه‌ی ۷۸ مورد عمل قرار گیرد، سهم ارزهای مختلف به شرح زیر است:

دلار آمریکا ۳۳ درصد، مارک ۱۲.۵ درصد، ین ژاپن ۷.۷ درصد، پوند ۷.۵ درصد، فرانک فرانسه ۷.۵ درصد، لیر ایتالیا ۷.۱ درصد، گیلدر هلند ۴.۸ درصد، دلار کانادا ۴.۸ درصد، فرانک بلژیک ۳.۹ درصد، ریال عربستان ۳ درصد، کرون سوئد ۲.۲ درصد، ریال ایران ۲.۲ درصد، دلار استرالیا ۱.۶ درصد، پزوتای اسپانیا ۱.۶ درصد، شیلینگ اتریش ۱.۳ درصد، کرون نروژ (و یا کرون دانمارک) ۱.۳ درصد.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888316

دیگر خبرها

  • این گوشی ارزان و ارزشمند مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است!
  • «سفالگری»، هنری به قدمت تاریخ گیلان + تصاویر
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • مزایای خوردن آب نارگیل برای سلامتی