Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:29:57 GMT

ایران و عمان رزمایش مشترک دریایی برگزار کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۰۵۷

ایران و عمان رزمایش مشترک دریایی برگزار کردند

تهران - ایرنا - رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی روز چهارشنبه با مشارکت یگان هایی از نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در سواحل مسقط برگزار گردید.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان وهمچنین یگان هایی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رزمایش که در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی دو کشور صورت گرفته است یگان های شرکت کننده با اجرای سریال‌های رزمایش به تبادل تجربیات پرداخته و با موفقیت رزمایش را به پایان رساندند.
برخی از تحلیلگران معتقدند که حضور بی‌سابقه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک رزمایش دوجانبه و در سواحل یک کشور خارجی نشان دهنده شکست فضاسازی های امریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند و با اعتبار در منطقه و جهان می باشد.
هیات عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران که به ریاست سرتیپ پاسدار قدیر نظامی رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان در مسقط به سر می‌برند، علاوه بر حضور در رزمایش مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی و نیز رئیس مجلس شورا و معاون وزیر خارجه عمان ملاقات داشته و حول محور توسعه روابط همه جانبه بین نیروهای مسلح دو کشور مذاکرات مفیدی داشته اند.
سیام*9612**شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران عمان رزمايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :« در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898566

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد