Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@14:44:54 GMT

کمک های عربستان و امارات به سیل زدگان راهی تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۰۶۷

کمک های عربستان و امارات به سیل زدگان راهی تهران شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) هلال احمر امارات یک هواپیمای برای مشترک عربستان حامل 95 تن شامل مواد غذایی، چادر و لوازم اسکان موقت برای سیل‌زدگان ایران ارسال کرد.
هیاتی از هلال احمر امارات این محموله را همراهی می کند، این هیات تماس‌هایی با طرف ایرانی گرفت تا از حجم تاثیرات فاجعه سیل بر مردم ایران آگاهی یابد و مهم ترین نیازهای انها در این مرحله را بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه ای که از سوی هلال احمر امارات صادر شده آمده است: تمرکز در زمان کنونی بر مواد غذایی و تجهیزات اسکان متمرکز شده است.
هلال احمر امارات اعلام کرد که این اقدام در راستای سیاست دولت امارات در کمک به آسیب‌دیدگان از حوادث نامترقبه طبیعی در هر زمان و در هر مکان بدون در نظر گرفتن هیچ عامل غیر انسانی دیگر است.
در این بیانیه آمده است: «اقدام مشترک عربستان و امارات یک گام ویژه در زمینه امدادرسانی است و پیش‌بینی می‌شود، تاثیر آشکاری در روند امدادرسانی به سیل زدگان ایرانی در مناطق مختلف این کشور داشته و توان اهالی این مناطق برای عبور از شرایط کنونی را تقویت کند.
هلال احمر امارات تاکید کرد: از هیچ تلاشی برای کمک به شهروندان سیل زده ایران فروگذار نخواهد کرد.
جمعیت هلال احمر ایران 19 فروردین ماه از ورود دو محموله کمک های بشر دوستانه هلال احمر کویت برای کمک به سیل زدگان ایرانی هر یک به وزن 40 و 35 تُن خبر داده بود.
شبس**9363**1917
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جمعیت هلال احمر سیل عربستان وزن هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه

در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ، بر همکاری مشترک در راستای کمک رسانی به مردم غزه و ضرورت پایان جنگ و حملات رژیم صهیونیستی تاکید شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته بین المللی صلیب سرخ  اظهار کرد: ما از همراهی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ماموریت‌های مختلف تشکر می‌کنیم و قدردان موضع گیری‌های کمیته در رابطه با غزه هستیم. این همراهی با مردم غزه خوب و ارزشمند است و نشان می‌دهد که کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌تواند بی طرفانه و موثر تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: پیگیری‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ با وجود سنگ اندازی‌ها، خوب و مطلوب است. مشخصا ما باید در چنین شرایط سختی همراه مردم غزه باشیم. ما براساس‌اصول جمعیت‌های ملی مکلف به کمک به مردم فلسطین هستیم و باید فشارهای بیشتری‌ به رژیم صهیونیستی وارد کنیم تا کمک‌های‌ غذایی و دارویی به دست مردم بی دفاع غزه برسد.

کولیوند ادامه داد: امروز مجروح‌ها در غزه به علت نبود امکانات جان خود را از دست می‌دهند. نبود امکانات پزشکی و دارویی منجر به افزایش تلفات در غزه شده است. از سوی دیگر انفجارها و تخریب‌ها لطمات روحی شدیدی بر مردم غزه وارد کرده است. غزه نمایشگاه جنایت‌های جنگی نوین در جهان است. امروز به راحتی نیروهای امدادی و هلال احمر را در فلسطین هدف قرار می‌دهند و این برخلاف تمامی قوانین جهانی است.

روزانه 100 کامیون اقلام بشردوستانه به غزه ارسال می‌شود

رئیس هلال احمر ایران توضیح داد: براساس قوانین نباید اسرا شکنجه شوند اما رژیم صهیونیستی به این امر پایبند نیست. پیشنهادهای صلیب سرخ در رابطه با غزه باید اجرایی شود تا در شرایط ایمن به مردم غزه امدادرسانی شود.

در این مراسم، وینسنت کاسارد؛ رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: امروز به دنبال گسترش همکاری‌ها با هلال احمر ایران هستیم و بر همین اساس تفاهم نامه‌ای به امضا رسید. هلال احمر ایران در ماموریت‌های بشردوستانه توانمندی‌های خوبی داشته و این ما را مجاب کرده تا همکاری‌ها را گسترش دهیم.

وی افزود: پاسخگویی هلال احمر ایران به حوادث جوی در روزهای اخیر قابل قبول است و توانایی و آمادگی شما را نشان می‌دهد.این بخشی از توانایی‌ها و عملکرد خوب هلال احمر ایران است که جنبه بین المللی پیدا کرده است.

کاسارد ادامه داد: ما توانایی‌های پزشکی و درمانی هلال احمر ایران را در  غرب آفریقا مشاهده کرده‌ایم و این فعالیت بشردوستانه در آفریقا بسیار ارزشمند است. ما در زمان خوبی از همکاری‌ها قرار گرفته‌ایم و برای خدمت به مردم باید صدای مشترکی داشته باشیم تا با توانایی بیشتر خدمات بشردوستانه ارائه دهیم.

وی افزود: اعتماد هلال احمر ایران به کمیته صلیب سرخ ارزشمند است. صلیب سرخ و هلال احمر ایران اهداف مشترکی‌ در غزه دارند و ما نیز بر پایان مخاصمات در غزه تاکید داریم و تلاش می‌کنیم تا کمک‌ها به دست مردم غزه برسد.اقدامات مشترک کمیته صلیب سرخ و هلال احمر فلسطین به اندازه کافی نمی‌تواند آلام مردم غزه را کاهش دهد. حجم فجایع در غزه زیاد است و این یک شکست اخلاقی برای مجامع جهانی است که نمی‌تواند این مخاصمات را به اتمام برساند.

براساس این گزارش، طبق تفاهم‌نامه‌ای که پیش از ظهر امروز میان هلال‌احمر کشورمان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امضا شد، شرکا بر همکاری با هدف دستیابی به بالاترین سطح اثرگذاری در اقدامات بشردوستانه تاکید کردند. رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از مهاجرت و نیازهای ناشی از پیامدهای جنگ ایران و عراق و سایر شرایط اضطراری، ترویج احترام و آگاهی بخشی درباره حقوق بشردوستانه، حمایت از برنامه‌های بازپیوند خانواده و خدمات درمان و توانبخشی به مهاجران؛ بخشی از مفاد مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجموعه هلال احمر و جریانات امدادی باید در اولویت‌ قرار بگیرند
  • ساماندهی کمک‌های مردمی به غزه کار ویژه مهم هلال‌احمر است
  • ساماندهی کمک‌های مردمی‌ به غزه کارویژه مهم هلال‌احمر است
  • ایران آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در غزه و رفح دارد
  • اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • بازدید استاندار تهران از ستادهای نوروزی خدمات سفر غرب این استان
  • ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد