Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت سیل در بخش کشاورزی کشور تاکنون 130 هزار میلیارد ریال برآورد شده که نیمی از این خسارت ها متعلق به خوزستان است از همین رو نیمی از اعتبار جبران خسارت ها باید برای خوزستان در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا احمدعلی کیخا شامگاه چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی خوزستان پیرامون خسارت های وارده در نتیجه سیل اخیر اظهار داشت: مطابق آمارها سال آبی گذشته از نظر خشکسالی و امسال از نظر بارش های باران در 50 سال گذشته بی سابقه بوده اند که این نشان دهنده دامنه وسیع تغییرات اقلیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه باید خود را برای خشکسالی ها و سال های سیلابی بیشتری آماده کنیم گفت: در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای مقابله با تغییرات اقلیمی انجام نشده است.
وی تصریح کرد: سیلاب ها مشکلات بسیاری برای مردم به ویژه کشاورزان ایجاد کرده است اما در نهایت منافع سیل برای کشور خشک ایران بیشتر از هزینه ها و خسارت ها آن است، البته باید پذیرفت که ما قادر به کاهش هزینه های سیل نبوده ایم.
کیخا اظهار داشت: یکی از ایرادهای اصلی در برنامه ریزی های کشور این است که تصمیمات باتوجه به شرایط فعلی گرفته می شود به طور نمونه سال گذشته به دلیل وجود خشکسالی با هرگونه سدسازی مخالفت می شد ولی امسال بسیاری موافق آن هستند.
وی ادامه داد: در سال گذشته کمیسیون کشاورزی برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مقاومت های بسیاری کرد و در نتیجه موفق هم شد، درحال حاضر نیز برای پرداخت خسارت سیل کشاورزان تمام تلاش خود را می کنیم.
رییس کمیسیون کشاورزی یادآور شد: در همین مدت نیز مکاتبات بسیاری با وزرای مربوطه شده است اما باتوجه به دغدغه و مشغله های این افراد سعی شد برگزاری جلسات مانع فعالیت های آنان نشود.
وی افزود: وزارتخانه های کشاورزی و نیرو باید برنامه ریزی دقیق خود درباره پساسیلاب را به مجلس ارائه دهند، اگر در زمان مناسب خسارت های ناشی از سیل در خوزستان جبران شود قطعا سال زراعی آینده این ضرر به بخش کشاورزی جبران خواهد شد.
کیخا توضیح داد: زمزمه هایی مبنی بر حذف بودجه ریزگردهای امسال و جایگزین کردن خسارت های سیل به جای آن شنیده می شود که نمایندگان باید مانع عملی شدن این تصمیم شوند.
وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان نقاط درگیر سیل شب و روزهای سختی را سپری می کنند ادامه داد: هفته گذشته در سفری از استان های گلستان، مازندران و فارس بازدید کردیم و نتیجه مشاهدات خود را به عنوان نمایندگان مردم با صراحت با مسئولان مربوطه مطرح کردیم.
رئیس و اعضاء کمیسیون کشاورزی مجلس روز چهارشنبه برای بررسی میدانی آخرین وضعیت سدها و خسارات وارده به کشاورزان مناطق سیل زده سفر کردند.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيل 98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است