Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه بازگشت سیل زدگان به مدیریت بحران شهرستان ها واگذار شده، گفت: تا کنون به هیچکدام از مناطق سیل زده اعلام نشده که می توانند به خانه های خود بازگردند.

علی حسین حسین زاده عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه اضطراری شهید غلامیان شهرستان حمیدیه، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به مدیریت بحران شهرستان ها اعلام کردیم، روستاهایی که با تایید ستاد بحران شهرستان، فرماندار و شورای تامین، مشکلی ندارند و در معرض خطر سیل نیستند، همچنین امکانات ابتدایی برای بازگشت روستائیان درآنجا فراهم باشد می توانند به خانه های خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر رعایت احتیاط های لازم در بازگشت به روستاها و شهرها، افزود: تصمیم گیری در این زمینه به مدیریت بحران شهرستان واگذار شده و این ستاد حتما باید مجوز لازم را مبنی بر بی خطر بودن مسیر و روستاها اعلام کند.
حسین زاده همچنین درباره کاهش آسیب های ناشی از سیل، اظهار داشت: اساتید دانشگاه در حوزه های مختلف ورود کرده و با تشکیل تیم هایی برای کاهش آسیب های روحی در این زمینه اقدام کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد که با فراهم سازی خدمات بیشتر، بتوان آسیب ها و تخریب های ناشی از سیل را به سرعت بازسازی کرد.
بر اساس این گزارش، تعدادی از ساکنان شهر حمیدیه و روستاهای اطراف که در اردوگاه شهید غلامیان این شهرستان اسکان یافته بودند، با فروکش کردن سیلاب، امروز به خانه های خود بازگشتند. هلال احمر نیز تعدادی از چادرهای خود را جمع آوری کرده است.
فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده امروز در ستاد بحران خوزستان اعلام کرد که بازگشت برخی سیل زدگان به منازل خود آغاز شده و تعداد اردوگاه های اسکان سیل زدگان از 110 به 85 کاهش یافته است.
در حالی که سیلاب در برخی روستاهای شوش، شوشتر و حمیدیه فروکش کرده، در روزهای اخیر تعدادی از روستاهای شادگان به زیر آب رفته و تعداد بیشتری از روستاهای شهرستان کارون دچار سیل شده اند.
به گفته وزیر کشور، 400 نفر از جمعیت خوزستان در معرض سیلاب بوده اند. هلال احمر امروز اعلام کرده است که بیش از 170 هزار نفر از سیل زدگان خدمات دریافت کرده اند.

9754/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خوزستان بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان خوزستان اعلام کرد: تاثیر موج بارشی از اوایل روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه سبب رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت می شود.

زهره پاشنه ساز افزود: تاثیر این سامانه در مناطق جنوب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، ارتفاعات و بخش‌هایی از مرکز دور از انتظار نیست، اما باتوجه به ماهیت فصل در دیگر مناطق استان نیز احتمال بارش بصورت نقطه‌ای همراه با رعد و برق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت احتمال لغزندگی جادهها، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنر‌ها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، متوقف نکردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • مردم میناب هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان