Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@20:15:35 GMT

برادران عمر البشیر بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۳۳۷

برادران عمر البشیر بازداشت شدند

شورای نظامی انتقالی سودان که پنجشنبه گذشته (22 فروردین) پس از 30 سال زمامداری «عمر حسن البشیر» در یک کودتا وی را از سلطنت خلع کرد، چهارشنبه شب از بازداشت «عبدالله و عباس البشیر» برادران رییس جمهوری مخلوع این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی امارات، «شمس الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان در نشست مطبوعاتی تصریح کرد: عبدالله و عباس برادران البشیر بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان گفت: بازداشت سران رژیم مخلوع و اطرافیان آنها که در فساد دست داشته اند، به قوت ادامه خواهد داشت.

کباشی گفت: جلساتی را با هیات بلندپایه از کشورهای مختلف از جمله هیات مشترک عربستان و امارات، مصر، فرانسه و کشورهای دیگری داشتیم.

وی با بیان این که «رئیس شورای نظامی انتقالی بر تشکیل یک دولت غیرنظامی در سریع ترین زمان ممکن تاکید دارد، گفت: شورای نظامی، تصمیمات مهمی را از اوایل ماه آوریل ( 12 فروردین) برای مبارزه با فساد و نظارت بر گردش دارایی ها آغاز کرده است.

کباشی اضافه کرد: اعضای شورای نظامی مامور نظارت بر اداره استان ها شده اند.

منابع خبری دیروز سه شنبه اعلام کرده بودند، عمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع به زندان کوبر در پایتخت منتقل شده است.

منابع مطلع در سودان به خبرگزاری رویترز گفتند که البشیر از زمان برکناری توسط ارتش در 11 آوریل (22 فروردین ) در مقر ریاست جمهوری تحت مراقبت شدید قرار داشت.

این در حالی است که یک منبع آگاه نزدیک البشیر پیشتر گفته بود که وی در خانه ای در خارطوم تحت حفاظت نیروهای امنیتی قرار دارد.

در پی اعتراض های مردمی در سودان که بیش از 4 ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور 22 فروردین با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد در این کشور را اعلام کرد.

این شورا هشت عضو دارد که 6 نفر آنها از افسران ارتش، 2 نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.

همزمان نیز یک هیات از احزاب آزادی و تغییر سودان وارد مقر فرماندهی کل ارتش شدند تا چشم انداز و طرح خود را برای تشکیل دولت آینده به شورای نظامی انتقالی ارائه دهد.

از سوی دیگر، سندیکای کارگری سودان به شورای نظامی انتقالی این کشور پیشنهاد کرد، یک پارلمان غیر نظامی با 151عضو و کابینه ای متشکل از 17 وزیر تشکیل شود.

این سندیکا همچنین پیشنهاد کرد، یک شورای ریاست جمهوری غیر نظامی متشکل از 9 نفر برای اداره امور سودان تشکیل شود.

برخی رسانه های وابسته به امارات و عربستان هم اعلام کردند: مقام های شورای نظامی انتقالی بحث و گفت و گو با هیات اعزامی قطری را که راهی خارطوم شده بود، نپذیرفته است.

این منابع گفته اند: این هیات قطری به ریاست «محمد بن عبدالرحمن» به خارطوم رفته بود تا با اعضای شورای نظامی دیدار کند که پس از نپذیرفتن این درخواست، این هیات به دوحه بازگشته است.

در بیانیه 22 فروردین ماه گذشته، مقرر شد، شورای نظامی انتقالی به ریاست 'عوض بن عوف' وزیر دفاع به مدت 2 سال زمام امور را در دست گیرد.

اما بن عوف یک روز بعد از سمت خود کناره گیری کرد و 'عبدالرحمن البرهان' برای این منصب تعیین شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی تصمیمات خود را برای مشخص شدن ملی پوشان اوزان 60 و 67 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پارس و ملی پوش وزن 82 کیلوگرم به جهت حضور در رقابت های اوزان غیر المپیکی در وزن 82 کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:

60 کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می شوند.

67 کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می شوند.

82 کیلوگرم: 1- با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال های اخیر در وزن 77 کیلوگرم و 2- عدم حضور وی در چرخه انتخابی تیم ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی گیران وزن 82 کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت های جام تختی به رقابت های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

نکته مهم: پس از رقابت های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن در مورد ملی پوشان این اوزان تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان