Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:12:45 GMT

164 روز هوای پاک سهم کردستان در سال گذشته بود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۶۲۱

164 روز هوای پاک سهم کردستان در سال گذشته بود

سنندج - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان گفت: شاخص هوای این استان سال گذشته در مجموع 164 روز پاک و سالم بوده است.

اقبال حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بحث پایش کیفی هوای استان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: براساس داده های ایستگاه های سنجش آلاینده های هوا سال گذشته مردم استان 164 روز هوای پاک و 145 روز هوای قابل قبول تنفس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس و روزهای ناسالم برای عموم در این استان نیز به ترتیب 16 و 10 روز بود.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان افزود: سال گذشته ایستگاه سنجش آلاینده هوا در شهرستان بانه هم مستقر و همزمان به سیستم جامع پایش کیفی هوای کشور متصل شد.
حمیدی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان های سنندج، سقز، قروه، مریوان و بانه مجهز به ایستگاه سنجش آلاینده هوا هستند فقط ایستگاه مریوان به دلیل آماده نبودن بستر آن، هنوز به سیستم جامع پایش کیفی هوای کشور متصل نشده است.
بیش از یک دهه از ورود گرد و خاک و در نتیجه آلودگی هوای به استان کردستان می گذرد و در طول این سال ها اقداماتی همچون ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و تابلوی سنجش آلودگی هوا در سطح این استان نصب و راه اندازی شده است.
از آنجا که کانون شکل گیری گرد و خاک های موجود در هوای استان های غربی کشور منشا خارجی دارد رفع آن نیازمند همکاری کشورهای همجوار از جمله عراق است.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواي پاك نظارت و پايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است

سارو حاجی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مبارزه با آفات و امراض جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: بر اساس فعالیت‌های پایش و مبارزە بیولوژیکی چند سال گذشته و گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به آفات و امراض مشاهده شده در سطح استان نقشه پهنه‌بندی خطر آفات و امراض تهیه شده است.

وی افزود: مورد حادی از شیوع آفت جوانه خوار بلوط تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش نشده است.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان عنوان کرد: این نقشه توسط کارشناسی و تحقیقات دانشگاهی و با رصد موقعیت جغرافیایی استان تهیه و تنظیم شده است.

حاجی حسنی بیان کرد: با توجه به شروع جمع بندی این اطلاعات در سال‌های اخیر، دامنه گسترش آن به اندازه کافی کامل نیست و نیاز به تکمیل بیشتر دارد.

وی گفت: همچنین از ۱۴۰۱ پایش علمی و تحقیقاتی با همکاری، همکاران دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و امسال نیز این مورد به صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در نقشه‌های به دست آمده تاکنون نقاطی از استان به عنوان کانون‌های آلوده و بحرانی طی چند سال گذشته شناسایی شدند.

حاجی حسنی ادامه داد: با برگزاری جلسات کارگروه گیاه پزشکی منابع طبیعی با حضور متخصصان و همکاران فعال در سطح استان نقاط دارای اولویت برای پایش و مبارزه فیزیکی (محلول پاشی‌های (BT تعیین شدند.

وی افزود: به تناسب بودجه موجود در اداره‌کل منابع طبیعی نقشه‌های مربوطه تهیه و در قالب دو قرارداد گیاه پزشکی در انتهای اسفند ماه ۱۴۰۲ تهیه و منعقد شده است.

کد خبر 6085399

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق