Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@15:50:27 GMT

علت احساس درد در رابطه ي جنسي چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۷۴۶

علت احساس درد در رابطه ي جنسي چيست؟

خبرگزاري آريا -
روابط جنسي دردناک
درد حين رابطه جنسي از لذت بردن زوجين مي کاهد و باعث ميشود احساس ناخوشايندي از رابطه جنسي در زوجين به وجود بيايد. درد در حين رابطه جنسي علل مختلفي دارد که بايد شناسايي و درمان شود.
همه زوجين به دنبال يک رابطه جنسي خوب هستند ولي گاهي اوقات رابطه جنسي به جاي لذت، دردآور است، به ويژه براي زنان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا اگر در هنگام رابطه‌ي جنسي احساس درد کنيد، تمايل تان را به ادامه ي عمل جنسي از دست خواهيد داد. درد هنگام رابطه جنسي يکي از موارد رايج در ميان زوجين است که معمولا بر اثر يک مشکل موقت ايجاد شده و قابل درمان است.
علت احساس درد در رابطه ي و راه حل آن
- عدم آماده سازي و پيشنوازي
اغلب رابطه جنسي خشن و سريع، عدم آماده سازي و پيشنوازي قبلي و علت روانکاري ايجاد درد در زنان است. اغلب زنان براي اين که آمادگي دخول را پيدا کنند نياز به 10 تا 15 دقيقه پيش نوازي دارند.
-عفونت
درد در حين رابطه جنسي مي‌تواند به دليل عفونت باشد که با ترشحاتي نيز همراه است. اگر ترشح سفيد، غليظ و فوق العاده خارش دار است احتمالا عفونت قارچي است، رشد بيش از حد مخمرهايي که به طور معمول در واژن تکثير مي شوند.
باکتري واژينال، که معمولا مايل به خاکستري است، ترشحات آبکي بوده و بوي ماهي مي دهند. بيماري هاي مقاربتي نظير سوزاک يا کلاميديا که اغلب هيچ نشانه اي ندارند اما مي توانند باعث ايجاد درد لگني و ترشحات زرد مايل به سبز شوند.
راه حل: به توصيه دکتر دويک براي معاينه به پزشکتان مراجعه کنيد. با اين که در هر گوشه کناري مي توانيد يک کرم براي درمان عفونت قارچي پيدا کنيد ولي بهتر است از راه درست وارد شده و براي دکترتان توضيحات لازم را ارائه کنيد تا از درمان خود مطمئن شويد.
- خشکي واژن
هنگامي که يک زن تحريک مي شود، قسمت هاي مختلف اندام تناسلي اش کمي متورم مي شود و مايعي به طور طبيعي از داخل واژن ترشح مي شود. به همين ترتيب به حفاظت از يک زن در طول رابطه جنسي کمک مي کند.بدون اين مکانيسم هاي محافظت طبيعي، بافت واژن ممکن است خشک و نازک باشد و باعث اصطحکاک ناخوشايند يا حتي جراحت شود.متاسفانه خانم هايي که چنين مشکلاتي دارند، درد را تحمل مي کنند. اين کار باعث تشديد درد مي شود.
راه حل: از پمادهاي مخصوص روان کننده براي مقاربت استفاده کنيد. و يا 20 تا 30 دقيقه قبل از مقاربت به عشق بازي بپردازيد.
- آلت بزرگ مرد
درحالي که مردان نگراني هاي زيادي بابت کوچک بودن آلت تناسلي شان دارند، بسياري از زنان از زياد بزرگ بودن آلت تناسلي همسرشان شکايت مي کنند. بزرگ بودن آلت تناسلي مرد چه به لحاظ ضخيم بودن چه بلند بودن، مي تواند رابطه ي جنسي را دردناک کند.
راه حل: از يک متخصص جنسي کمک بگيريد. تا متوجه شويد که چه در چه وضعيت و پوزيشني و يا ريتمي رابطه ي جنسي راحت تري را خواهيد داشت.
- کيست تخمدان
درد تير کشنده بسيار شديد قبل از ارگاسم مي تواند نشانه کيست تخمدان باشد که شريکتان حين رابطه تصادفي به آن ضربه وارد کرده. وجود يک کيست پر از مايع در تخمدان غير معمول نيست و اگر لمس شده يا فشاري به آن وارد شود حتي از طريق واژن ممکن است درد بگيرد.
راه حل: اگر حين رابطه ضربه اي حس کرديد حتما با پزشکتان مشورت کنيد. پزشک شما با آزمايشات لازم کيست را تشخيص داده و راه هاي درماني را پيش پايتان مي‌گذارد.
عامل ايجاد درد در روابط جنسي
- اختلال واژينيسموس
زن در ابطه ي جنسي مي تواند اضطراب باشد. زناني که به اختلال واژينيسموس مواجه هستند، از تامپون ها، آزمايش هاي زنان، مقاربت و به طور کلي هر نفوذي به داخل واژن شان مي ترسند.
راه حل: درمان جنسي مي تواند علت اصلي ترس را کشف کند. و از طرفي با طراحي مراحلي منظم از دخول بدون درد را ميسر مي کند.
- پايين آمدن سطح استروژن
در برخي دوره هاي زندگي زنان احتمال درد هنگام رابطه جنسي بيشتر است. دو سوم از زناني که به کودکشان شير مي دهند به دليل پايين آمدن سطح استروژن در بدن و در نتيجه کم شدن ترشحات و انعطاف پذيري واژن هنگام رابطه جنسي واژينال و دخول احساس درد واضحي دارند.
توصيه‌هايي به آقايان..
وقتي از زنان سوال مي کنيم که آيا در مورد دردشان با شريک زندگيشان صحبت مي کنند يا خير متوجه مي شويم که اغلب آن ها مشکلشان را با شريک زندگيشان در ميان نمي گذارند و برخي احساس مي کنند شوهرشان اهميتي به اين موضوع نمي دهد بنابراين لزومي به گفتن نيست. برخي نگران اين هستند که حسشان نامعقول باشد و يا نمي خواهند حس و حال رابطه را خراب کنند.
بنابراين بهترين کار است که مردان پيش قدم شده و در اين زمينه از شريک زندگيشان سوالاتي بپرسند تا به پاسخ هاي درستي برسند. بايد به او اطمينان بدهيد که هميشه به فکرش هستيد و اگر مشکلي پيش مي آيد مي خواهيد آن را حل کنيد. اگر همسرتان به هر دليلي در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد در اين زمينه انعطاف پذير باشيد و نيازي نيست در هر رابطه جنسي حتما دخول داشته باشيد و مي توانيد با رابطه جنسي دهاني يا ماساژ ارضا شويد.
اگر در پوزيشن خاصي احساس درد دارد زاويه خود را تغيير دهيد تا بتوانيد به بهترين حالت برسيد. اگر حرکاتتان در رابطه واژينال خيلي سريع است بهتر است سرعت آن را کاهش دهيد مگر در موارد استثنايي که بخواهيد رابطه جنسي خشن را تجربه کنيد و حتما از خواست همسر خود مطمئن شويد و فقط به فکر لذت خود نباشيد و از لوبريکانت زيادي استفاده نماييد.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های افراد پر انرژی

شما معمولا افراد دور و بر خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و چطور به ان‌ها برچسب می‌زنید معیار شما برای سنجش افراد چیست؟
افرادی که می‌شناسید و در طول روز با ان‌ها در ارتباط هستید چه نوع انرژی‌هایی دارند
آیا برای شما پیش آمده که بعد از ملاقات و گفتگو با این افراد احساس کنید انرژی خوبی دارید
و یا از گفتگو با آن‌ها چیزی آموخته باشید
و یا برای شروع انجام کاری انگیزه نداشتید، ولی زمانی که با دوستی ملاقات کردید و با او صحبت کردید نگاه شما تغییر کرده متحول شده باشید؟

برای این که متوجه شویم آدم‌های اطراف ما از چه نوع انرژی‌هایی برخوردار هستند و این که، سطح انرژی آن‌ها چگونه است می‌توانیم از بازخورد‌های خودمان بهتر تشخیص دهیم

در واقع انتظاری که ما از دیگران داریم این است که در کنارشان حال خوبی را تجربه کنیم و حضور آن‌ها نه تنها آرامش ما را سلب نکند بلکه کمک کند حس بهتر و خوشایندی را تجربه کنیم

می‌دانید که تاثیر انرژی از یکدیگر به صورت متقابل است
اگر بخواهید از خودتان سوال کنید که نقش شما در تاثیر گزاری در مقابل دیگران چیست چه چیزی می‌گویید و چه نظری دارید
آیا من در ارتباطات بین فردی قادر هستم کمک موثری برای ایجاد انگیزه دیگران باشم آیا می‌توانم نگاه زیبا و موثر داشته باشم آیا زیبایی‌های جهان هستی را به وضوح دیده و آن را درک می‌کنم

آیا قادر به درک زیبایی‌های خلقت و کائنات هستم
و از این همه زیبایی‌ها به وجد آمده خدا را ستایش می‌کنم
آیا در هنگام صحبت کردن و سخن گفتن نگاه امیدوار و مثبت دارم

اگر شما دنیا را این چنین می‌بینید بر خود ببالید و بدانید که شما هم قادر هستید منبع انرژی، شور و عشق و آرامش برای اطرافیان خود باشید
افرادی که مرتب از روزگار گلایه و شکایت می‌کنند چطور می‌توانند سبب انگیزه و آرامش برای دیگران باشند ۰ در مقابل اگر توان ایجاد حس خوب و تقویت امید به زندگی را داشته باشیم به وظیفه خود عمل کرده ایم پس در این صورت از خودتان راضی و خرسند باشید.


افرادی که پر از انرژی‌های مثبت و خوب هستند هم برای خودشان و هم برای دیگران احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند وقتی در کنارشان هستیم متوجه گذر زمان نمی‌شویم و لحظات را به خوبی سپری می‌کنیم، زیرا آن‌ها زندگی را راحت می‌گیرند سبک بال هستند و همین احساس را به اطرافیان خود هم منتقل می‌کنند.

به یاد داشته باشید همچنان که عملکرد دیگران را بررسی می‌کنید لازم است خودتان را هم بررسی کرده محک بزنید اصلا از اطرافیان و دوستان در مورد خودتان سوال کنید یک ارزیابی از وضعیت خلقی خودتان می‌تواند پلی باشد به سمت تحول پس اقدام کنید پویا باشید و تا می‌توانید مانند ادم‌های پر انرژی اطراف خود باشید و با حضور سرشار از انرژی‌های خوب و مثبت دیگران را خوشحال کنید و حتی خوب بودن را الگو کنید اطمینان داشته باشید کار سختی نیست با کمی تمرین و اصلاحات شما نیز فرد موثر و تاثیر گزاری برای دیگران خواهید شد خوش اخلاقی خوش رفتاری و خوش خلقی شما زبان زد دیگران خواهد شد.


ویژگی‌های افراد انرژی مثبت


_ افراد خوش انرژی در ارتباطات معمولا لبخند به لب دارند

_ موضوع صحبت را با شوخی شروع می‌کنند و با شوخی تمام می‌کنند

_ به دنبال گلایه کردن از دیگران نیستند واگر شکایت هم داشته باشند در قالب مزاح انتقال می‌دهند

_ معمولا برای لحظه، لحظه زندگی احترام قائل هستند

_ هر کجا خوشی و شادمانی هست حاضر هستند

_ از حداقل‌ها حداکثر بهره را می‌برند

_ آدم‌های راحتی هستند

_ بی تکلف هستند با حداقل انتظارات

_ بعد از خداحافظی با آن‌ها، احساس خوبی با ما همراه می‌شود

_ اعتماد به نفس خوبی دارند و دیگران را تضعیف نمی‌کنند

_ در حضور آن‌ها غم و افسردگی معنایی ندارد

_ به دنبال سرزنش و نصیحت کردن و تحقیر دیگران نیستند

_ معمولا به دنبال مرور و یادآوری خاطرات خوش هستند

_ آزردگی خاطر ایجاد نمی‌کنند
در کنار آن‌ها اثری از خشم و عصبانیت نیست

_ آن‌ها دیگران را همانطور که هستند می‌پذیرند و از تحقیر دیگران پرهیز می‌کنند

_ از بودن با آن‌ها احساس خوشایندی می‌کنیم

_ آنان در لحظه زندگی می‌کنند و به آن لبخند می‌زنند

شما چگونه هستید

موفق باشید
فرنگیس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

دیگر خبرها

  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • جنجال رابطه جنسی عجیب مرد انگلیسی در بیمارستان!