Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@21:07:25 GMT

راهکارهايي براي زندگي شيرين

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۷۴۸

راهکارهايي براي زندگي شيرين

خبرگزاري آريا -

نسبت به همسر خود ديدگاه مثبت داشته باشيد و بکوشيد هميشه در مرحله اول کارهاي خوب او را ببيند و مورد تحسين قرار دهيد، زيرا تشويق و تحسين يک کار خوب، باعث تثبيت و تکرار آن خواهد شد و خودتان از آن لذت مي بريد. هرگز چشمان خود را روي نقطه ضعف همديگر باز مکنيد و دايم به رخ مکشيد؛ چون اين رفتار، موجب دلسردي در زندگي شده و کم کم نسبت به همديگر حس بدبيني پيدا مي کنيد و يک حالت دلسردي در شما ايجاد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهکارهايي براي زندگي شيرين
1) خوبي ها را هم ببينيد!
نسبت به همسر خود ديدگاه مثبت داشته باشيد و بکوشيد هميشه در مرحله اول کارهاي خوب او را ببيند و مورد تحسين قرار دهيد، زيرا تشويق و تحسين يک کار خوب، باعث تثبيت و تکرار آن خواهد شد و خودتان از آن لذت مي بريد. هرگز چشمان خود را روي نقطه ضعف همديگر باز مکنيد و دايم به رخ مکشيد؛ چون اين رفتار، موجب دلسردي در زندگي شده و کم کم نسبت به همديگر حس بدبيني پيدا مي کنيد و يک حالت دلسردي در شما ايجاد مي شود. اگر چنين رفتاري داريد، بکوشيد آن را انجام ندهيد، زيرا کم کم بين شما دوري ايجاد شده و به جايي مي رسد که خداي ناکرده به فکر جدايي مي افتيد و هزاران مصيبتي که به دنبال آن مي آيد، پس «چشم ها را بايد شُست، جورِ ديگر بايد ديد.»
2) تحقير و سرزنش، ممنوع!
خداوند در خلقت انسان به خودش احسنت گفته است، زيرا انسان بهترين خلقت اوست. در اين ميان، چگونه مي توان همسر را به عنوان يک امانت الهي تحقير و سرزنش کرد؟ يک دختر و يا يک پسر که با هزاران اميد وارد زندگي مي شوند، چرا بايد مورد اهانت قرار گيرند؟ پدر و مادري که دخترشان را با صدها رنج و زحمت را بزرگ کرده اند و با حفظ آبرو و اميدواري او را به خانه مردي فرستاده اند تا در محيط امن و سالم و پر محبت زندگي کند، چگونه مي توانند بعد از مدتي نظاره گر توهين و سرزنش او از طرف همسرش باشند؟ آيا وجدان انسان راضي مي شود؟ متقابلاً اگر شما به ازدواج مردي درآمده ايد که به دلايل گوناگون مشکل پيدا کرده است - مثلاً اقتصادي يا شغلي - به هيچ وجه او را سرزنش نکنيد، زيرا به تدريج که سرزنش ها زياد مي شود، حالت تخريبي اي در زندگي شما به وجود مي آيد و در مقابل همديگر کم ارزش مي شويد.
هميشه به دنبال اين باشيد که با لطف و کرامت خود، احترام همديگر را نگه داريد و در پي شأن و منزلت همديگر باشيد.
3) رعايت احترام و ادب متقابل
با همسر خود به طور محترمامه و مؤدب صحبت کنيد و همديگر را سبک نکنيد. آنچه در اين گيرودار مهم مي باشد، اين است که وقتي مادري با همسرِ خود مؤدبانه صحبت مي کند، يا مردي با همسرش محترمانه سخن مي گويد، فرزند آنها نيز مي آموزد که چه طور مؤدبانه صحبت کند و احترام پدر و مادرش را نگه دارد. اين بهترين هديه اي است که مي توانيد براي فرزند خود به ارث بگذاريد. طوري برخورد نکنيد که روزي مجبور شويد بگوييد: «آتش در خرمن خويش زده ام که را کنم دشمن خويش!»
شما خانم گرامي، وقتي همسرتان وارد منزل مي شود، به استقبال او برويد، بسيار مؤدّبانه با او رفتار کنيد و به فرزندِ خودتان نيز بگوييد، چنين کاري انجام دهد. اين رفتارِ شما باعث مي شود، خستگيِ کار از تنِ او بيرون رود و احساسِ آرامش کند. البته او نيز متقابلاً چنين رفتاري انجام خواهد داد و کم کم به صورت يک عادت در مي آيد. برخي از همسرانِ بسيار خوب اظهار مي دارند که در طول زندگي هرگز حتّي يک بار هم به يکديگر بي احترامي نکرده اند. زندگيِ آنها آن قدر لذّتبخش است که دوست دارند هميشه در کنار هم باشند!
4) حفظ حقوق متقابل
بسيار ارزشمند است قبل از اينکه بخواهيد تشکيل زندگي دهيد، درس حقوق خانواده را ياد بگيريد. ببينيد وظيفه شما چيست؟ شايد برخي از خانواده ها هنوز نمي دانند ازدواج يعني چه؟ تصور مي کنند زندگي بايد بگذرد، حالا هر طور باشد. نه! اين گونه نيست. اگر کسي از زندگي و ازدواج خود لذت نبرد، بازنده اصلي ميدان است.
مرد بداند که احترام زن بسيار حايز اهميت است و آن قدر مهم است که پيامبر صلي الله عليه و آله مي فرمايند: «بهترين فرد از ميان شما کسي است که براي خانواده اش بهتر باشد!»
ايشان همچنين مي فرمايند: «جبرئيل آن قدر سفارش زنان را مي کرد که گمان کردم يک اُف هم نمي توان گفت!» واقعاً درست است. چرا بايد کسي که مي خواهد فردا مادر فرزند شما باشد و زندگيِ شما را به آرامش برساند، مورد بي احترامي باشد؟ همچنين براي زنان احترام شوهر و نيکو همسرداري کردن مهم است، آن چنان که مي فرمايند: «زني که خوب شوهرداري کند، مثل سربازي است که در جبهه جنگ مشغول نبرد مي باشد.» يعني جهاد براي خدا، با خوب شوهرداري کردن، يک پاداش دارد. در اين جمله، معني و مفهوم گسترده اي نهفته است، پس به به حقوق همديگر آگاه باشيد و بکوشيد به حقوق يکديگر احترام بگذاريد.
5) به پيکره زندگي خود، محبت تزريق کنيد
مهر و محبت در منزل، منبع اصلي رضايتمندي است. همديگر را مورد مهر قرار دهيد، زيرا بايد براي فرزند خود، مانند سرچشمه محبت باشيد. اگر پدري فرزند خود را در حالي که به همسرش احترام نمي گذارد در آغوش کشد، مطمئن باشد او فقط به انتقام از پدر مي انديشد يا اگر مادري فرزندش را عليه پدر تحريک کند، منزلت خانواده اش را شکسته است. کودک بايد از هر دو چشمه محبت، يعني پدر و مادر، سيراب گردد. اگر فرزند از يک کانال محبت بگيرد و از کانال ديگر بي محبتي ببيند، دچار تعارض مي شود، رفتارش متعادل نيست و به هرج و مرج دچار مي شود. هيچ موقع نمي توان محبت را با پول و اسباب بازي در ذهن بچه ها ريخت. اينها مُسکن است و براي مدت کوتاهي جواب مي دهد، ولي براي درازمدت هيچ اثري ندارد و حتي ضرر هم دارد.
مگر مي شود خلأ عاطفي را با پول جبران نمود؟ مثل اينکه يک ماشين نياز به بنزين دارد، شما آب داخل باک آن مي ريزيد. اين کار، نه تنها جواب نمي دهد، بلکه ضرر هم دارد. برخي از والدين با همديگر بحث مي کنند و يا فرزند خويش را مورد کم محبتي قرار مي دهند. وقتي به يکباره بيدار مي شوند، مي خواهند با خريدن يک عروسک جبران کنند! چرا بايد ابتدا بي مهري کنيد تا بعداً بخواهيد جبران نماييد و آن هم ارزش آنچناني نداشته باشد. پس بدانيد، «از محبت، خارها گُل مي شود!»
منبع: e resaneh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)



منبع:پیج laziz_tv_test

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند ترفند کاربردی وقتی به کوه و طبیعت می روید حتما به کارتان می آید (فیلم) ترفند خطرناک آرایشگر مرد برای حالت دادن به مو (فیلم) ترفند‌هایی برای رفع گرفتگی لوله، تمیزی و خوش بو کردن سینک ظرفشویی (فیلم)

دیگر خبرها

  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم