Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:09:28 GMT

هرمزگان روی ریل سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۷۵۸

هرمزگان روی ریل سرمایه گذاری

بندرعباس- ایرنا- برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هفته جاری فرصتی شد تا مسوولان و صاحبنظران ضمن معرفی ظرفیت های این استان، از آن به عنوان مثلث سود و فرصتی طلایی برای بازگشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی نام ببرند.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با وجود 14 جزیره، 2 منطقه آزاد کیش و قشم و به دلیل واقع شدن در کنار تنگه هرمز و سواحل مکران به عنوان فرصت های مهم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، پنجره ای به سوی رونق تولید و دروازه طلایی اتصال به اقتصاد جهانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استان با دارا بودن شش منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه ویژه بندرشهید رجایی، انرژی بر پارسیان و منطقه ویژه نفتی لاوان در راستای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انرژی، صنعت و معدن جایگاه بسیار مهمی دارد.
وجود 17 منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول 600 کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از دیگر مزیت ها و ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در استان هرمزگان محسوب می شود.
همایش 2روزه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان که در روزهای 26 و27 فروردین برگزار شد، فرصتی مهم را فراهم ساخت تا سخنرانان و جمعی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندرعباس گرد هم آمده و به بیان دیدگاه های خود بپردازند.
در این همایش سرمایه گذارانی بودند که به دلیل حس وطن پرستانه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و سرمایه گذاری طرح های زیربنایی ملی در ایران و بویژه استان هرمزگان اعلام کردند.
آنها معتقد بودند: سرمایه گذاری هایی که در استان هرمزگان انجام می شود باید رویکرد صادراتی داشته باشد و ما می توانیم مملکت مان را با همدلی یکدیگر بسازیم.
سرمایه گذاران خارجی این همایش نیز کشور ایران به ویژه هرمزگان را مقصد امن سرمایه گذاری توصیف کرده و فرصت های گردشگری و صنعتی این استان را بکر نامیدند.
برخی از جمله سفیران آفریقای جنوبی و سرمایه گذاران ترکیه ای خود را نسبت به همکاری با ایران متعهد دانستند.
آنها تهدیدکننده ای به اسم آمریکا و ترامپ را و تحریم هاو بازی های کثیف و خائنانه آنها برضد ایران را بی اثر در منطقه دانستند.

**هرمزگان ظرفیتی بکر برای سرمایه گذاری
استاندار هرمزگان در این همایش به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب این همایش‌ می تواند موجب توسعه‌ اقتصادی در راستای تحقق این شعار باشد.
فریدون همتی بیان داشت: این استان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.
همتی یادآورشد: فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه های مهم در هرمزگان، این سرزمین را به عنوان استانی پرظرفیت معرفی می‌ کند.
استاندارهرمزگان همچنین گفت: ظرفیت تولید فولاد در استان را به 10میلیون تن در سال افزایش می دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی می کنیم.
همتی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از کشتی های تجاری از مجاورت آب‌ های کشور ایران می‌ گذرد که تامین سوخت این کشتی ‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ ها زمینه‌ مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود.
وی اضافه کرد: در دریا حدود 140 هزار تن ظرفیت شناسی محیط پرورش ماهی را انجام داده ‌ایم وهمچنین ظرفیت 2میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان وجود دارد که می تواند اقدامی مهم برای سرمایه گذاری تلقی ‌شود.
همتی با اشاره به این که نزدیک به 60 درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌ گیرد، گفت: دربخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر، جذب 10 میلیون گردشگر را هدف ‌گذاری کرده ‌ایم و سرمایه‌ گذاری در این بخش امری ضروری و سود آور خواهد بود.
وی ادامه داد: در استان هرمزگان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌ گذار برای سرمایه‌ گذاری در ادارات سرگردان نخواهند شد.

**ریل سرمایه گذاری در کشور باید آماده شود
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش بین المللی با اشاره به شعار رونق تولید که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده ، گفت: دست اندرکاران امر سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید به گونه ای عمل کنند که این شعار را تحقق بخشند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سرمایه پذیر، سرمایه گذار و مسوولان مرتبط با این حوزه را سه ضلع مهم سرمایه گذاری خواند که مهم ترین توقع سرمایه گذار، حمایت منطقی و سرعت بخشی به کارها در امر سرمایه است.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به این که ریل سرمایه گذاری در کشور باید آماده شود، گفت: در سرمایه گذاری به روش استکبار جهانی تنها چیزی که اهمیت دارد دستیابی به سود است و در این زمینه به شرایط مردم کاری ندارد اما ما معتقدیم که سرمایه گذار باید سود ببرد اما این سود باید در مقیاس عادلانه باشد.
امام جمعه بندرعباس بیان داشت: معطل کردن سرمایه معنا ندارد و باید به سرمایه گذارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در هرمزگان هستند قول داد که روند حمایت از فعالیت های آنان را به صورت جدی پیگیری کند.

**هرمزگان گل سرسبد سرمایه گذاری
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: نتیجه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری باید در راستای تحقق اهداف آن عملی شود و به دلیل این که هرمزگان از ظرفیت های بالای اقتصادی و شیلاتی برخوردار است باید از بهترین فرصت ها استفاده کرد.
غلامرضا انصاری با اشاره به فرصت های اقتصادی بسیار گسترده و جاذبه های گردشگری متنوع درهرمزگان بیان داشت: انتظار می رود این استان با چنین ظرفیت ها و تلاش های بیشتر به اقتصاد کشور نیز کمک کند.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: بزرگترین بندر کشور در هرمزگان قرار دارد و این استان گل سرسبد موقعیت جغرافیایی به شمار می رود.
وی اظهارداشت: سال 98 به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و بهترین فرصت درراستای تبلیغ و تشویق سرمایه گذاری در کشور و راهکاری برای اوضاع سیاسی و تنگناهای اقتصادی است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه یادآور شد: این همایش همچنین فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های استان هرمزگان است که می توان با ارایه راهکارها، بهترین بهره را در زمینه جذب سرما گذار برد.

**دست دوستی سازمان سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بین المللی
رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این همایش بین المللی گفت: طبق دستور وزیر اقتصاد و دارایی نباید تنها به دنبال جذب سرمایه گذاری های بزرگ باشیم بلکه از سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک نیز استقبال می کنیم.
سیدعلی محمد موسوی افزود: 8 درصد متوسط رشد سالیانه اقتصادی کشور در برنامه ششم هدف گذاری شده که می دانیم سرمایه های داخلی برای رسیدن به رشد اقتصادی کفاف نمی دهد و تمام تلاشمان این است که به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی برویم.
وی با اشاره به این که در برنامه ششم 65 میلیارد دلار برای تامین مالی از خارج هدف گذاری شده است، بیان داشت: پیام سازمان سرمایه گذاری این است که دست دوستی و برادری به سمت کشورهای همسایه و دوست دراز کنیم.
موسوی ادامه داد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هم برابری دارند و مالک سهام وارزش دارایی هایی خود هستند و هیچ محدودیتی نیز در سهم اشخاص خارجی وجود ندارد.
وی یاد آورشد: باید تلاش کنیم برای این که امنیت لازم را کسب کنیم، اطمینان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بدهیم.

**حضور فعال سرمایه گذاران هرمزگانی در قطر
سفیر ایران در قطر ابراز داشت: سرمایه گذاران هرمزگانی در قطر حضور بسیارفعالی دارند و موفقیت های بزرگی را به دست آورده اند.
محمدعلی سبحانی اظهار داشت: به دلیل فشارهای آمریکا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص ایران، قطر و عراق باید کنار هم باشند.
وی از خلیج فارس به عنوان سرمایه بزرگ جهانی یاد کرد که می توان از این فرصت استفاده کرد و بی نیاز از آمریکا بود.
سفیر ایران در قطر گفت: قرار نیست هرچه آمریکا و اروپایی ها دیکته می کنند را کشورهای حوزه خلیج فارس بپذیریم.

**آفریقای جنوبی متعهد به همکاری با ایران است
سفیر آفریقای جنوبی در تهران نیز در این همایش گفت: آفریقای جنوبی با وجود همه چالش ها، به دنبال همکاری های مشترک در حوزه های مختلف با ایران است.
«ویکا خومالو» اظهار داشت: با وجود اتفاق های سیاسی سال های گذشته، آفریقای جنوبی جزو کشورهایی بوده که میزان سرمایه گذاری ها و همکاری های خود با ایران را ادامه می دهد.
وی افزود: آفریقای جنوبی در حوزه معدن در عمق زمین و تکنولوژی ها شناخته شده است، اما در حوزه های گردشگری و دریانوردی نیز نقاط مشترک دیگری با ایران دارد که می توان توجه بیشتری به این مقوله ها داشت.
خومالو یاد آورشد: تلاش ما بر این بوده که در حوزه اقیانوس شناسی و بهره وری از اقیانوس ها و همچنین میزان بهره برداری مان را به حداکثر برسانیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی می توانند در حوزه های آبی و دریانوردی منافع مشترکی داشته باشند.

**دلسوز ایران هستیم
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور گفت: آماده هرگونه همکاری و سرمایه گذاری در ایران و بویژه استان هرمزگان هستیم.
امیراحمد سوزنچی افزود: تلاش صندوق سرمایه گذاری ایرانیان خارج در جهت آبادانی و سرافرازی مملکت مان ایران است.
وی بیان داشت: در استان هرمزگان از بندر پل تا جزیره قشم وهنگام تله کابین خواهیم زد و جزیره فارور که خالی از سکنه بوده را به بزرگترین جزیره سیاحتی و‌ گردشگری با 8 هتل و باند فرودگاه تبدیل می کنیم.
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور اظهارداشت: ما ایرانیان خارج از کشور برای مملکت خودمان دلسوزی می کنیم و 12 طرح زیربنایی ملی کشور را نیز مدیریت می کنیم.

**راهکارهای مدیران و صاحبنظران دانشگاهی
در بخشی همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان، پژوهشگران و روسای دستگاه های اجرایی این استان نیز به ارائه پیشنهادهای خود در حوزه های مختلف سرمایه گذاری پرداختند.
از جمله در بخش ارائه راهکارهای تخصصی سرمایه ‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار امیدواری کرد این فرصت های سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد و شاهد سرمایه گذاری در این حوزه ها در استان هرمزگان باشیم.

**افزایش سهم طبیعت گردی هرمزگان در سرمایه گذاری ها
مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان نیز در این همایش گفت: این استان دارای تنوع منابع و مولفه های گردشگری است که برخی می تواند گردشگر استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی را به خود جذب کند.
عباس مرادی افزود: بیان داشت:12درصد استان هرمزگان رامناطق حفاظت شده تشکیل می دهند و این ظرفیت مناسبی برای طبیعت گردی است و می توان آن را تا 20 درصد نیز افزایش داد.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان در این رابطه ابراز داشت: 60 درصد مساحت برخی شهرستان ها را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد که می توان به شهرستان خمیر اشاره کرد.

**نقش صنایع پایین دستی فولاد در قراردادهای سرمایه گذاری
مدیرعامل منطقه ویژه صنعتی معدنی خلیج فارس اظهارداشت: این منطقه دارای مزیت های فراوانی برای سرمایه گذاری است که می توان به همجواری با آب های آزاد، اتصال به شبکه ریلی سراسری، سایت دپوی مواد معدنی به وسعت 40 هکتار، اسکله نفتی با ظرفیت 15 میلیون تن، فراهم بودن پایانه دریایی صادرات و واردات و همجواری با پالایشگاه نفت اشاره کرد.
خلج تهرانی ادامه داد: اسکله برای کشتی هایی با ظرفیت بالای 300 هزار تن در آینده ارتقاء می یابد و اکنون در حال انعقاد قرارداد آب شیرین کن با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار مترمکعب در روز هستیم و هم اکنون 9 قرارداد سرمایه گذاری در سه ماه گذشته برای صنایع پایین دستی فولاد در این منطقه منعقد شده است.

**آیین پایانی فرصت های سرمایه گذاری
آیین پایانی سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان چهارشنبه شب با حضور استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبظران در حوزه سرمایه گذاری و صندوق توسعه ملی ایران در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.
در این آیین عضو هیات عامل و قائم مقام رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری هایی که در استان هرمزگان انجام می شود باید رویکرد صادراتی داشته باشد.
علیرضا صالح با بیان اینکه برای هرمزگان در برنامه سوم توسعه دارای جایگاه خاصی لحاظ شده بود، افزود: این به دلیل داشتن ظرفیت دریا و سواحل مکران و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری بود.

**هرمزگان فرصت کم نظیر برای پذیرش سرمایه گذاران است
نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی نیز از استان هرمزگان به عنوان بستر و موقعیت کم نظیر با ظرفیت های متنوع برای پذیرش سرمایه گذارداخلی و خارجی در سطح کشور یاد کرد.
احمد مرادی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق خود تلاش می کنند و این رویکرد کلی مجلس دهم است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در هر زمینه، جا و فرصتی که لازم باشد کمک و پشتیبانی و اطمینان خاطر به سرمایه گذاران می دهیم و در کنار آنان هستیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید شرایط برای سرمایه گذاران تسهیل شود و بروکراسی های اداری دست و پا گیر کاهش یابد.

**هرمزگان مثلث سود
استاندار هرمزگان نیز در آیین پایانی و در جمع بندی این همایش اظهار داشت: افزون بر 100 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و توافقنامه در سومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این استان به امضا رسید که این مبلغ مربوط به 258 توافقنامه و تفاهمنامه سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: افزون بر 18 طرح دارای سند بی نام که روز گذشته رونمایی شد به سرمایه گذاران منتقل و توافق نامه و آنها امضا شده و همچنین تفاهم نامه 240 طرح از 500 طرحی معرفی شده در پنل ها به سرمایه گذاران هم امضا شد.
وی اضافه کرد: برای عملی کردن ایده های سرمایه گذاری راسخ هستیم و این سرعت قابل توجه نشان دهنده پشتوانه علمی برنامه جذب سرمایه گذاران در هرمزگان است، همچنین اداره های دولتی استان هم برای پذیرش سرمایه گذاران رقابت می کنند.
رییس شورای اداری هرمزگان بیان داشت: نقش زمان در فرآیند سرمایه گذاری را به رسمیت می شناسیم و برای اولین بار روش توسعه سرمایه گذاری بی نام که را حکایت از شناسنامه دار بودن ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان دارد و بروکراسی اداری خاتمه می دهد روز گذشته رونمایی شد.
همتی افزود: سرعت واگذاری اسناد بی نام، فرصت های سرمایه گذاری با احراز صلاحیت سرمایه گذار و انتقال مجوزها را در کمترین زمان ممکن را عملی کرده است و مدل شناسنامه بی نام سرمایه گذاری در نوع خود اقدامی تازه و جدید محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هرمزگان مثلث سود را در سه ضلع سود سرمایه گذاری، سود سازمان سرمایه پذیر و سود ذینفعان کلیدی ترسیم کرده و تلاش شده برنامه های استان را برای مهم ترین خواسته های سرمایه گذار که شامل حمایت برای سود و داشتن امنیت است ، به صورت مستند و عملی نشان داده شود.
در سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری،

** امضای 100 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه درهرمزگان
به گفته استاندار هرمزگان ، درجریان این همایش افزون بر 100 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و توافقنامه در سومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری به 258 توافقنامه و تفاهمنامه سرمایه گذاری در این استان به امضا رسید.
فریدون همتی عصر افزود: افزون بر 18 طرح دارای سند بی نام که روز گذشته رونمایی شد به سرمایه گذاران منتقل و توافق نامه و آنها امضا شده و همچنین تفاهم نامه 240 طرح از 500 طرحی معرفی شده در پنل ها به سرمایه گذاران هم امضا شد.
وی اضافه کرد: برای عملی کردن ایده های سرمایه گذاری راسخ هستیم و این سرعت قابل توجه نشان دهنده پشتوانه علمی برنامه جذب سرمایه گذاران در هرمزگان است، همچنین اداره های دولتی استان هم برای پذیرش سرمایه گذاران رقابت می کنند.
رییس شورای اداری هرمزگان بیان داشت: نقش زمان در فرآیند سرمایه گذاری را به رسمیت می شناسیم و برای اولین بار روش توسعه سرمایه گذاری بی نام که را حکایت از شناسنامه دار بودن ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان دارد و بروکراسی اداری خاتمه می دهد روز گذشته رونمایی شد.
همتی افزود: سرعت واگذاری اسناد بی نام، فرصت های سرمایه گذاری با احراز صلاحیت سرمایه گذار و انتقال مجوزها را در کمترین زمان ممکن را عملی کرده است و مدل شناسنامه بی نام سرمایه گذاری در نوع خود اقدامی تازه و جدید محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هرمزگان مثلث سود را در سه ضلع سود سرمایه گذاری، سود سازمان سرمایه پذیر و سود ذینفعان کلیدی ترسیم کرده و تلاش شده برنامه های استان را برای مهم ترین خاسته های سرمایه گذار که شامل حمایت برای سود و داشتن امنیت است به صورت مستند و عملی نشان دهد.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.
این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.
در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود
گزارش از فرنگیس حمزه یی
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گزارش تحليلي قراردادهاي سرمايه گذاري هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان