Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سیل اخیر نهادینه نشدن موضوع توسعه پایدار را در کشور نشان داد و این زنگ خطر را به صدا درآورد که اگر توسعه پایدار به خوبی نهادینه شده بود شاید امروز دچار چنین مشکلاتی نشده بودیم.

بهروز بنیادی شامگاه چهارشنبه در 'همایش توسعه پایدار با رویکرد فرصتها و چالشهای سرمایه گذاری در منطقه ترشیز' در کاشمر
بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی در مسیر توسعه و پایداری آن تاکید و بیان کرد: 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون هکتار از جنگلهای شمال و 1.5 میلیون هکتار از جنگلهای لرستان را از بین بردیم و همین موجب شد با اندک بارندگی سیلاب راه افتد.
وی بر نقش نخبگان و دانشگاهها در شتاب دادن به حرکت در مسیر توسعه پایدار تاکید و بیان کرد: امیدواریم دانشگاهها در این عرصه بیش از پیش جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشستهای مختلف با روسای دانشگاهها از آنها خواسته ام تا خود را بر مدیران اجرایی تحمیل کنند. اگر مسئولان کاری انجام می ‌دهند ولی چهره های علمی بر آنها انتقاداتی دارند باید در فضای آرام مطرح شود.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی کشور نیز در ارتباط با دانشگاه و پذیرش نظرات اساتید دانشگاهی توفیقات بسیار خوبی داشته ‌اند. دانشجویان نیز باید به سمت پایان نامه‌ هایی بروند که بر اساس نیاز و در راستای رفع مشکلات منطقه باشد.
بنیادی گفت: در این خصوص جهاد دانشگاهی کاشمر در رفع مشکل 'آفت پسیل پسته' به خوبی ورود کرد و توانست موفقیتهایی کسب کند.
وی همچنین انسان آموزش دیده را مهمترین رکن توسعه توصیف و بیان کرد: در راستای دستیابی به توسعه پایدار صنعت گردشگری، کشاورزی و معادن سه سرمایه‌ و مهم در منطقه ترشیز هستند. با این وجود که 90 درصد ظرفیت این منطقه کشاورزی است اما فعالیت در این حوزه همچنان سنتی می باشد لذا دانشگاه باید به این حوزه ورود کند و در ارائه آموزشهای لازم، بهبود کیفیت محصولات و افزایش کمی تولیدات همکاری لازم را داشته باشد.
فرماندار کاشمر نیز در این همایش بر لزوم ارتباط دانشگاه با حوزه مدیریت اجرایی تاکید و بیان کرد: می بایست برای ایجاد فرصتهای بهتر در توسعه شهرستان دانشگاهها و مراکز آموزش کمک کنند.
محمدعلی نبی ‌پور افزود: با توجه به ماموریت مرکز آموزش عالی کاشمر و ظرفیت علمی آن، این مرکز می‌تواند برای توسعه ترشیز مثمر ثمر بوده و بسترساز توسعه پایدار منطقه باشد.
همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد توسعه ترشیز به همت مرکز آموزش عالی کاشمر با حضور شخصیتهای کشوری، استانی و محلی در محورهای کشاورزی و امنیت غذایی، مدیریت شهری پایدار، هوشمند سازی و توسعه دیجیتال، حل و نقل پایدار، انرژیهای تجدید پذیر، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و توسعه، آب و توسعه پایدار، مشارکت مردمی و توسعه اقتصادی و تغییر اقلیم و توسعه پایدار برگزار شد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 نماينده مجلس كاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی

ناصر شمس گفت: بخش بسطام با وجود آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و آثار تاریخی ممتاز دیگر در این منطقه، به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای استقبال از گردشگران، تاکنون نتوانسته در زندگی مردم این خطه تاثیر چندانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بخش بسطام سهم بزرگی در استان سمنان و شهرستان شاهرود از نظر جغرافیای طبیعی کوهستان (شاهوار) و جنگل هیرکانی ابر با ثبت جهانی در این منطقه دارد، افزود: بسطام از نظر جغرافیایی در محور ترانزیتی سمنان و جنوب آزادشهر و اینچه برون قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد