Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:09:29 GMT

صادرات از آذربایجان غربی به بیش از 1.4 میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۸۷۲

صادرات از آذربایجان غربی به بیش از 1.4 میلیارد دلار رسید

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: صادرات از این استان طی سال گذشته /1397/ به یک میلیارد و 423 میلیون دلار رسید که از نظر وزن و ارزش نسبت به سال گذشته رشد داشت.

رضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم 167 درصد نسبت به میزان صادرات از آذربایجان غربی طی سال 1396 بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: میزان صادرات از این استان طی سال 1397 از نظر وزنی نیز 277 درصد بیشتر از سال 1396 است.
وی بیان کرد: سال گذشته همچنین میزان صادرات از بازارچه های مرزی آذربایجان غربی بیش از هفت برابر سال 1396 بود و به رقم 297 میلیون دلار رسید.
حسینی از کسب رتبه دوم کشوری در بهبود فضای کسب کار، سوم کشوری در طرح اشتغال روستایی و عشایری و سوم کشوری در جذب سرمایه خارجی توسط آذربایجان غربی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته همچنین در مجموع 2 مرحله شامل ایام دهه فجر و نوروز، 800 هزار تومان به 40 هزار خانوار مرزنشین در استان پرداخت شد که رقمی بی سابقه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای طرح های مربوط به «رونق تولید» ادامه داد: در سال جاری علاوه بر طرح های مستمر در حال انجام، ابرطرح هایی را در حوزه های مختلف تمهید می کنیم تا با اجرای آنها زمینه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم شود.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان گفت: امسال توسعه تجارت فرامرزی و بازاریابی های بین المللی و برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری برای رونق واحدهای نیمه تمام و راکد را در دستور کار قرار دادیم.
وی همچنین از اعطای مجوز تاسیس برای 578 متقاضی طی سال گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: سال گذشته همچنین 164 مجوز بهره برداری صنعتی در استان صادر شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور به شمار می رود که صادرات قابل توجهی را به کشورهای همسایه و اروپایی و آسیایی انجام می دهد.
این استان 967 کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.
8137/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت صادرات آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد