Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: صادرات از اين استان طي سال گذشته /1397/ به يک ميليارد و 423 ميليون دلار رسيد که از نظر وزن و ارزش نسبت به سال گذشته رشد داشت.

رضا حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رقم 167 درصد نسبت به ميزان صادرات از آذربايجان غربي طي سال 1396 بيشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: ميزان صادرات از اين استان طي سال 1397 از نظر وزني نيز 277 درصد بيشتر از سال 1396 است.
وي بيان کرد: سال گذشته همچنين ميزان صادرات از بازارچه هاي مرزي آذربايجان غربي بيش از هفت برابر سال 1396 بود و به رقم 297 ميليون دلار رسيد.
حسيني از کسب رتبه دوم کشوري در بهبود فضاي کسب کار، سوم کشوري در طرح اشتغال روستايي و عشايري و سوم کشوري در جذب سرمايه خارجي توسط آذربايجان غربي طي سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته همچنين در مجموع 2 مرحله شامل ايام دهه فجر و نوروز، 800 هزار تومان به 40 هزار خانوار مرزنشين در استان پرداخت شد که رقمي بي سابقه است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي همچنين با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده در راستاي اجراي طرح هاي مربوط به «رونق توليد» ادامه داد: در سال جاري علاوه بر طرح هاي مستمر در حال انجام، ابرطرح هايي را در حوزه هاي مختلف تمهيد مي کنيم تا با اجراي آنها زمينه توسعه سرمايه گذاري و اشتغال در استان فراهم شود.
وي با قدرداني از حمايت هاي استاندار آذربايجان غربي در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و رونق توليد در استان گفت: امسال توسعه تجارت فرامرزي و بازاريابي هاي بين المللي و برگزاري همايش هاي مختلف فرصت هاي سرمايه گذاري براي رونق واحدهاي نيمه تمام و راکد را در دستور کار قرار داديم.
وي همچنين از اعطاي مجوز تاسيس براي 578 متقاضي طي سال گذشته در آذربايجان غربي خبر داد و افزود: سال گذشته همچنين 164 مجوز بهره برداري صنعتي در استان صادر شد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از جمله استان هاي مرزي کشور به شمار مي رود که صادرات قابل توجهي را به کشورهاي همسايه و اروپايي و آسيايي انجام مي دهد.
اين استان 967 کيلومتر مرز با عراق، ترکيه و نخجوان دارد.
8137/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد کرمی در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه رسالت اصلی تنظیم بازار کاهش التهاب بازار است افزود: برای رصد و مدیریت منظم بازار در کنار همکاری مردم لازم است قبل هر اتفاقی در عرصه ی عرضه و تقاضا  آسیب شناسی و پیشگیری شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش کرایه خودرو های حمل و نقل عمومی در سطح شهر لازم است نظارت ها در این حوزه نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت جمع آوری سیب صنعتی در استان بیان کرد: سیب تولیدی در استان بر پایه صادرات تولید می شود و تمامی محصول قابلیت استفاده در آذربایجان غربی ندارد هرچند در این زمینه ظرفیت های خوبی در بخش فراوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت سیب صنعتی بسیار مطلوب بود گفت: جمع آوری بهداشتی این محصول خواسته شهروندان بود که بعد از تلاش های بسیار و همکاری سردخانه داران محقق شد.

کرمی درباره صادرات سیب نیز گفت: استانداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی در ماههای گذشته انجام داده است حتی عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای این محصول نیز اعمال نشد تا بازار مدیریت شود.

وی افزود: کشاورزان بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی