Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:10:15 GMT

نمایشگاه نقاشی توانجویان ذهنی سقز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۰۲۱

نمایشگاه نقاشی توانجویان ذهنی سقز گشایش یافت

سنندج - ایرنا - نمایشگاه نقاشی توانجویان ذهنی سقز با عنوان پنجره ای رو به زندگی با هدف ایجاد انگیزه و خلاقیت بیشتر معلولین عصر چهارشنبه گشایش یافت و تا سوم اردیبهشت نیز بر پاست و پذیرای علاقه مندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درخواست و علاقه زیاد توانجویان هنرمند مربی نقاشی و مدیر مرکز توانجویان ذهنی کازیوه سقز را تشویق به برپایی نمایشگاه نقاشی آثار این هنرمندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نمایشگاه تعجب و تحسین بالای بازدید کنندگان آثار هنرمندان توانجوی ذهنی را برانگیخت و آنها انگیزه و هیجان خاصی از دیدن تابلوها داشتند که نکته قابل توجه نمایشگاه بود.
مسئول مرکز توانجویان ذهنی کازیوه سقز در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با گذشت بیش از سه سال، با وجود فعالیت های کار درمانی، گفتار درمانی و بهره گیری از مربی ورزشی، روانشناس و مربی نقاشی همچنان در تامین اعتبارات لازم برای خدمات رسانی به توانجویان مشکل دارد.
سنور امام جمعه اضافه کرد: در سقز فقط این مرکز پسرانه خدمات به توانجویان ذهنی وجود دارد و بزودی هم مرکز دخترانه توانجویان ذهنی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این آثار توسط توانجویان ذهنی پسر بالای 14 سال مرکز کازیوه با راهنمایی های مربی نقاشی این مرکز خلق شده اند که شور و هیجان زیادی در آنها ایجاد کرده است.
امام جمعه با اشاره به خلاقیت و نبوغ زیاد این توانجویان ذهنی در خلق این آثار و همچنین بازدید زیاد علاقمندان از نمایشگاه یادآور شد: توانجویان ذهنی دارای انگیزه و انرژی زیاد و تلاش مضاعف هستند و از کارهای هنری لذت می برند.
وی اضافه کرد: حدود 50 اثر نقاشی از 12 معلول ذهنی با موضوعات مختلف و با استفاده از تکنیک های رنگ پلاستیک، گواش و اکرولیک در نمایشگاه به دید عموم گذاشته شده است.
امام جمعه با بیان اینکه این توانجویان چندین نمایشگاه همچون صنایع دستی و نقاشی در سقز برپا کردند، افزود: آنها کنسرت موسیقی را در شهرهای مهاباد، بوکان، سردشت، بانه و سقز اجرا کردند که تمام این کنسرت ها موفق بوده و با استقبال بی نظیری همراه شده است.
مسئول مرکز توانجویان ذهنی کازیوه سقز گفت: این توانجویان افرادی بودند گوشه گیر و در خیابان های شهر بدون هیچ هدفی حضور داشتند.
وی تاکید کرد: با تمام مشکلات توانستیم مجوز این مرکز را برای پسران بالای 14 سال بگیریم و امید، انگیزه و هیجان زیادی را در این عزیزان برای خلق کارهای بزرگ ایجاد کردیم.
یکی از مربی های این مرکز نیز ضمن بیان کمبودها و مشکلات مالی اظهار داشت: فعالیت هایی همچون، کوهنوردی، دوره عکاسی، نقاشی، شنا، دو و میدانی و فعالیت های دیگری در این مرکز انجام می شود ولی تنها اداره بهزیستی و یک خیر از این مرکز پشتیبانی می کنند.
شلیر قدمی به اجرای نمایش تئاتر خیابانی معلولین ذهنی در سقز اشاره کرد و گفت: گروه تئاتر این مرکز در جشنواره عروسکی توانجویان ذهنی که در شهر قروه برگزار می شود حضور خواهند داشت و امیدواریم مسئولین برای حضور این گروه در جشنواره های کشوری نیز کمک کنند تا شاهد شکوفایی استعداد آنها شویم.
وی به ظرفیت بالای گروه ورزشی این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: تیم ورزشی جودوی مرکز توانجویان ذهنی کازیوه سقز در سطح کشور حرف برای گفتن دارد و هیچ تیم ورزشی جودو توانجوی ذهنی در کل کشور وجود ندارد.
امام جمعه افزود: این امید وجود دارد که روی این معلولین سرمایه گذاری شود تا در سطح های بین المللی برای کشور افتخار آفرینی کنند.
نمایشگاه نقاشی توانجویان سقزی تا روز سوم اردیبهشت برپا است و علاقمندان می توانند از این نمایشگاه در خیابان جمهوری پاساژ آلان و دیلان طبقه دوم دیدن کنند.
7345/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه نقاشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد