Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@10:48:23 GMT

مدیریت آب برای کاهش دغدغه های عشایر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۲۸۷

مدیریت آب برای کاهش دغدغه های عشایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در این بازدید که رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز حضور داشت، اظهار کرد: زندگی عشایر به آب وابسته است که باید با مدیریت صحیح آب و ذخیره سازی آن مشکلات و دغدغه های این قشر کاهش یابد.

رجب زاده در ادامه ابراز امیدواری کرد: با اهتمام در اجرای پروژه علاج بخشی سد بیدواز اسفراین و استمرار بارشها دغدغه کمتری برای ذخیره آب در شهرستان اسفراین پیش بیاید 

رئیس سازمان امور عشایر کشور هم در حاشیه این بازدید اظهار داشت : یکی از راهبردهای مهم عشایری استفاده از رواناب هایی است که در خیلی از مناطق عشایری ایجاد شده اند که باید برای ذخیره این رواناب ها مدیریت و برنامه ریزی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمعلی قندالی با اشاره به پروژه بندخاکی میاندشت اسفراین افزود: مشکلات فنی در خصوص ساخت این سد پیش آمده است که با پیگیریهای انجام شده نسبت به رفع تنش های جنس خاک استفاده شده در اجرای این پروژه ؛تلاش داریم که تا پایان خرداد ماه این پروژه به بهره برداری برسد.

قندالی اعتبارات استفاده شده برای این پروژه را از محل اعتبارات ملی بیان کرد و گفت: سال گذشته  برای اجرای این پروژه دو و نیم میلیارد تومان مصوب شده بود که تمام مبلغ پرداخت شد .

وی ادامه داد : اعتبار سال 98 برای بهره برداری این پروژه 5 میلیارد تومان است که تلاش داریم با پیگیریهای استانی و ملی اعتبار بیشتری برای این پروژه تخصیص دهیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی  مناطق عشایری ؛ این مناطق فرصت مناسبی برای توسعه گردشگریست .

قندالی مجموع برآورد خسارت دیدگان عشایر از حادثه سیل اخیر کشور را محدود اعلام و دلیل آن را  برنامه ریزی مناسب و خروج به موقع عشایر از مناطق آسیب عنوان کرد و گفت: عشایر خسارت دیده از سیل 50 میلیون تومان وام با بهره پائین دریافت خواهند کرد.وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات برای جبران خسارت های این افراد است که این رقم با نرخ چهار درصد به این قشر پرداخت می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک خراسان شمالی سیل مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش خسارت‌ها در ایام نوروز در جاده‌های کشور گفت: هلال احمر با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌ها در جاده‌های کشور حاضر شد که نتیجه آن کاهش آسیب‌ها در سوانح جاده‌ای بود.

وی افزود: هلال احمر تمامی نقاط پرمخاطره و دورافتاده را شناسایی کرده و تلاش کرد تا با استفاده از تمامی نیروها و لجستیک، یک پوشش سراسری در سطح کشور ایجاد کند.

در این جلسه که سمیه رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی‌به عنوان یکی از اعضای شورای عالی نیز در آن حاضر بود، اعضا تاکید کردند: مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی دقیق مدیریت هلال احمر سبب شد تا در سال ۱۴۰۲ هلال احمر پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و به اهداف تعیین شده برسد.

رفیعی تاکید کرد: هلال احمر دست آورده‌ای خوبی در ماه‌های اخیر داشته است که این دست آوردها کم نظیر است.

وی افزود: تعیین محدوده وظایف و برنامه ریزی برای سال جدید نیز به خوبی در هلال احمر انجام شده که امیدبخش تحقق اهداف تعیین شده است. معمولاً مشاهده می‌شود که برنامه ریزی‌ها به نتیجه نمی‌رسد اما هلال احمر توانسته از شعار دادن عبور کند و در عمل موفق باشد.

رفیعی ادامه داد: در هلال احمر از پایین‌ترین کارشناس تا مدیران عالی بسیار مهم هستند و باید پیوسته عمل کنند. این پیوستگی در پیشبرد اهداف مهم است و همین یکپارچگی منجر به موفقیت هلال احمر در ایام نوروز امسال و کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای شد.

کد خبر 6079400

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی
  • شهرداری اصفهان دچار گفتار درمانی شده است
  • دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ساختار سازمان امور عشایری کشور تغییر می‌کند