Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور صبح پنجشنبه در مراسم گرامی داشت روز ارتش که در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: ارتش نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از ۲۲بهمن ۵۷ ایفا کرد. زمانی که دولت جاعل فرودگاه های کشور را به روی امام بست،این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد با تمام توان فرودگاه را باز نگه میدارند و از بازگشت امام استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرسنل فداکار ارتش بود که در کنار انقلاب بود. روزهایی که امام بزرگوار به ایران بازگشته بودند و مردم اماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند در کنار مردم ایستادگی کرد و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب اثبات کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: امام برای عزت نیروهای مسلح این کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح میداند . ۴۰ سال از  پیروزی انقلاب میگذرد و همواره ارتش در کنار مردم، فداکاری کرده است و امروز هم میبینید که در جریان سیل بسیاری از استان های کشورمان، ارتش، سپاه، ناجا و بسیج در کنار مردم مثل افراد عادی این جامعه بدون اینکه مقام خود را در نظر بگیرند برای کمک مردم و بازگشایی راه ها و برای عبور سیلاب ها از همه امکان و توان خود استفاده کردند.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ سال که از جنگ تحمیلی میگذرد تمام قوا در کنار مردم از عزت و استقلال ما به خوبی رفاع کرده اند امروز هم روز تبلور بین نیروهای مسلح کشور است. نیروهای مسلح جزء ملت هستند و ملت استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیروهای مسلح میبیند.

رییس جمهور بیان کرد: از طرف ملت بزرگ ایران که در هفته های گذشته که روزهای سختی پیش روی مردم بود از نیروهای مسلح به خاطر فداکاری و خدمات و کمک به مردم نیازمند این کشور تشکر می کنم.روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند همه در کنار این نیروها هستند.

روحانی تصریح کرد: نسبت به اقدام امریکا علیه سپاه دیدید که همه یکپارچه در کنار مردم بوده، همانند سپاه که همیشه کنار مردم بوده و خواهد بود. سپاه در سراسر کشور و در همه صحنه های ملی و خدماتی حضور دارد و توهین به سپاه، توهین به نیروهای مسلح و توهین به ملت ایران است.

وی گفت: امروز جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان دیگر واجب تر است.  امریکا و رژیم صهیونیستی نمی خواهند یکپارچگی ، وحدت و همدلی... در منطقه وجود داشته باشد.حضور آمریکا در منطقه چیزی را در منطقه به ارمغان نیاورده است. وقتی آمریکا از تروریست ها حمایت کرد و از لحاظ تسلیهات حمایت کرد قدرتی که توانست نقش آمریکا را نقش برآب کند نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران بود.

رییس جمهور افزود: امریکا از ملت ایران عصبانی است. آمریکا از سپاه عصبانی است. امریکا از نیروهای مردمی یمن، حشد الشعبی و حزب الله هم عصبانی است. فکر نمیکردند که ملت های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای نسلح و سماه پاسداران همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست ها بودند مضمهن کنند. آمریکا عصبانی است به دلیل ایستادگی ملت ها و نیروهای مسلح پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه راهی که امریکا در پیش گرفته راه اشتباه و غلطی است ادامه داد: آمریکا قدرت منطقه ما را نمیخواهد قدرت ایران را نمیخواهد امنیت و ثبات منطقه ما را نمیخواهد آنچه که خواست ماست امنیت و ثبات در منطقه و پایان تروریسم در منطقه است. هیچ کس تردید ندارد که تروریست، تروریست ها در دیگر کشور ها دستشان بسته می شود به دلیل حضور نیروهای مسلح ایران به خواستهی خود دولت ها و حکومت هاست.

وی در پایان خطاب به کشورهای همسایه گفت: مردم منطقه، کشورهای همسایه، نیروهای مسلح ایران هیچ گاه در برابر شما و منافع ملی شما نیست. نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزین ایستادگی می کنند. قدرت نیروهای مسلح ما قدرت نیروهای دنیای اسلام است. ملت های منطقه برادرانه با هم زندگی کردند اگر مشکلی است از سوی دیگران است. بیایید با هم باشیم . صهیونیسم را به عقب برانیم و ملت فلسطین و ملت های دیگر را به حق شان برسانیم که در این حال پیروزی نصیب آنها می شود.

 

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جامعه رژیم صهیونیستی فلسطین ملت بزرگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق

به گزارش قدس خراسان، امیر سرتیپ رضا آذریان صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز مشهد اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در طول دوران دفاع مقدس است، امروز روز تولد ارتش است که به یادگار از حضرت امام خمینی(ره) مانده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش بیان کرد: به ملت بزرگ ایران اسلامی و رزمندگان عملیات وعده صادق این حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را که چند شب گذشته ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زد، را تبریک می‌گویم.

وی افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند را که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به صورت ترکیبی انجام دادند، یک بازدارندگی بسیار قوی و پاسخی سخت و سنگین بود که شاید به فکرشان هم نمی‌رسید که این اتفاق رخ دهد، اما بدانند اگر بخواهند هر گونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی انجام دهند، مطمئن باشند نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین می‌رود.

آذریان با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز نیز آماده انجام مأموریت هستند، خاطرنشان کرد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به‌ویژه منطقه غرب آسیا تثبیت کرد و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش متذکر شد: امروز روز ارتشی است که از قبل انقلاب مومن و متعهد و در کنار مردم بوده است و انقلاب را به پیروزی رساند، همچنین در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت، آن زمان که شعار انحلال ارتش را می‌دادند امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی کامل و علم به اینکه ارتش باید باشد، فرمان روز ارتش را دادند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که ارتش در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داشته و بعد از آن نیز در تمام مقابله با جریانات ضدانقلاب و در دوران دفاع مقدس حضور گسترده و مؤثری داشته‌ است.

آذریان با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس زبانزد همه بود و در تاریخ ثبت شده است، گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی در وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس داشت و از آثار و برکت این وحدت راندن دشمن از کشور و ندادن حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به دنبال تحقق خودکفایی و خوداتکایی بود و به همین دلیل اقدام به ساخت انواع و اقسام تجهیزات در گروه‌های ارتش کرد که قسمتی از این خودکفایی را در عملیات وعده صادق دیدید.

وی عنوان کرد: یگان‌های نیروی زمینی ارتش زمینی، هوایی، دریایی و پدافند همه در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در منطقه شرق کشور در کنار مرزبانان جسور و شجاع شمال شرق از مرزهای شرقی کشور مرزبانی می‌کنند و تاکنون هیچ گونه اتفاقی در این منطقه به دلیل بیداری و هوشیاری، داشتن امکانات و تجهیزات خوب و اشراف اطلاعاتی همه نیروهای مسلح رخ نداده است.

آذریان یادآور شد: براساس دستورات سلسله مراتب به‌ویژه ستادکل نیروهای مسلح و پشتیبانی استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای تأمین و همه فرماندهان و مردم امروز توانستیم انسداد مرز را که مسئله‌ای اصلی در مرزهای شمال شرق و استان خراسان رضوی بود، آغاز کنیم، مهندسی نیروی زمینی ارتش با تمام توان خود در منطقه شمال شرق مستقر و در حال اجرای انسداد مرزهای شمال شرق است.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • اثبات توانمندی‌های ایران با اقدام مقتدرانه موشکی و پهپادی نیروهای مسلح
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • رئیسی: وعده صادق ثابت کرد قدرت اسرائیل تارعنکبوتی است
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه