Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر احسان عراقی زاده در این خصوص افزود: بیشترین خسارت سیل به محور راور - دیهوک، شهداد - نهبندان و حوزه شهرستان سیرجان بوده که این محورها دچار آب بردگی و تخریب ابنیه ارتباطی و پل ها شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی های کارشناسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، سیلاب بیش از سه هزار و 191 میلیارد و 286 میلیون ریال به محورهای ارتباطی استان کرمان خسارت زده که با فروکش کردن سیلاب عملیات ترمیم این راهها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری استان کرمان گفت: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها بیش از 633 میلیارد ریال به راه های راور، 487 میلیارد ریال به راههای شهداد، 322 میلیارد ریال به راههای سیرجان، 285 میلیارد ریال راه های کرمان و راین، 209 میلیارد ریال به راه های بردسیر، 202 میلیارد ریال به راههای شهربابک خسارت زده است.

دکترعراقی‌زاده ادامه داد: همچنین برخی از راه های شهرستان های ارزوئیه، کوهبنان، رابر، بافت، زرند، گلباف، رفسنجان، انار، نرماشیر، فهرج، ریگان و بم خسارت های بسیاری وارد کرده و موجب تخریب برخی از محورهای ارتباطی شده است.

طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی روز یکشنبه هفته جاری در استان کرمان رخ داد که موجب تخریب کشاورزی، محورهای ارتباطی و برخی از واحدهای مسکونی و آب گرفتگی در برخی از شهرهای استان کرمان شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان جاده های استان راهداری و حمل و نقل جاده کارشناسی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،  فرماندار سپیدان در بازدید از مزارع و باغ‌های سیل زده افزود: بارندگی سیل آسای چند روز گذشته خسارت زیادی به زیر ساخت‌های بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده به طوری که برآورد اولیه نشان از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به این بخش دارد.
علیرضا سامری ادامه داد: بخش عمده این خسارت‌ها به باغ ها، زمین‌های کشاورزی، زیرساخت‌های شیلاتی، استخر‌های پرورش ماهی، سردهانه‌ها و کانال‌های آبرسانی است.
وی افزود: علاوه بر خسارت‌هایی که به حوزه باغ‌ها و زراعت شده باعث ایجاد خسارت به جاده بین مزارع، راه‌های ارتباطی و پل‌های بین رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز دچار مشکل شده اند.
فرماندار سپیدان گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید چند روز گذشته و گزارشاتی مبنی بر وارد آمدن برخی خسارات بخصوص در حوزه کشاورزی، راه‌ها و معابر شهری، روستایی و آبگرفتگی اماکن مسکونی کارشناسان خسارت وارده را بازدید کرده و پس از جمع بندی به ستاد بحران استان اعلام خواهیم کرد.
سامری افزود: با توجه به فصل داشت و نیاز به سمپاشی و عملیات هرس باغ‌ها و بروز صدمات قابل توجه به راه‌های بین مزارع کشاورزی مقرر شد راه اندازی و تعمیر آن‌ها به فوریت و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان انجام شود.
به گفته او گفت: تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان سپیدان ۱۲ هزار نفر است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.
در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان فارس، بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان سپیدان ثبت شد.
شهرستان سپیدان در ۷۵ کیلومتری شمال غرب شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • ریال 92 ساله شد (+تصاویری از اولین پول های ریالی ایران)
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • خسارت سیلاب به بخشی از راه‌های روستایی و منازل مسکونی