Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به مقامات انگلیسی هشدار داد چنانچه برکسیت سبب شود صلح ایرلند به خطر بیفتد، در این صورت امضای قرارداد تجاری میان آمریکا و انگلیس به زودی انجام نخواهد شد.

پلوسی خطاب به پارلمان ایرلند گفت: «بگذارید روراست باشیم: اگر برکسیت قرارداد جمعه خوب را تحت تاثیر قرار دهد، شانسی برای توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس وجود نخواهد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان پلوسی فشار بیشتری بر مذاکره کنندگان برکسیت وارد خواهد کرد. او هشدار داد در صورتیکه برکیست سبب شود مرزی در ایرلند ایجاد گردد، آمریکا در بازسازی روابط تجاری با انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا سریع عمل نخواهد کرد.

از آنجائیکه روابط تجاری میان آمریکا با انگلیس بیشتر از طریق اتحادیه اروپا اداره می‌شود، لندن پس از خروج از این اتحادیه لازم است توافقات تجاری جدیدی با آمریکا به دست آورد و چون هر توافق تجاری در آمریکا باید در کنگره به رای گذاشته شود، این بدان معناست که رئیس مجلس می‌تواند مانع این رای‌گیری شود.

پلوسی در ادامه سخنانش افزود: «ما باید مطمئن شویم در مذاکرات برکسیت چیزی اتفاق نمی‌افتد که توافق جمعه خوب را به خطر بیاندازد، از جمله آنکه مرزی یکپارچه میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی ایجاد شود».

در سال ۱۹۹۸، توافق «جمعه خوب» مناقشه ایرلند شمالی را که از دهه ۱۹۶۰ آغاز شده بود پایان داد. یکی از مشکلات لندن در مذاکرات مربوط به برکسیت چگونگی برخورد با ایرلند شمالی است که بخشی از انگلیس است؛ اما با ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست مرز مشترک دارد.

مخالفان برکسیت این نگرانی را مطرح می‌کنند که خروج از اتحادیه اروپا با توافق ممکن است ایجاد مرز‌های مشخص میان ایرلند شمالی و ایرلند را ضروری سازد و توافقی را که سبب شده دو دهه صلح در آنجا حکمفرما شود تحت تاثیر قرار دهد.

اتحادیه اروپا نیز پیشنهاد داده است به ایرلند شمالی اجازه می‌دهد در بازار یکپارچه این اتحادیه فعالیت کند؛ اما سیاستمداران انگلیسی ابراز نگرانی کرده‌اند که چنین راه حلی سبب می‌شود موانع تجاری میان ایرلند شمالی و انگلیس به وجود آید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا انگلیس کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

به نقل از ایسنا رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898939

دیگر خبرها

  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم