Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@01:18:15 GMT

مخالف با تفکیک وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۹۵۰

مخالف با تفکیک وزارت صمت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اشکال اقتصاد کشورمان فقط مربوط به ساختار نیست، افزود: درگیر سیاست‌های اشتباه و بدون برنامه در حوزه اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به تغییر چند باره ساختار اقتصادی ادامه داد: اساسی‌ترین اشکالی که در سیستم اقتصادی کشور حاکم است، دولتی بودن آن است و اجازه نمی‌دهد بخش غیر دولتی فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد به روش غلط عمل می‌کنیم و آن را به گردن ساختار می‌اندازیم. چندین بار آزمون و خطا کردیم. با ادغام وزارت صنعت، معدن و تشکیل وزارت صمت در سال ۹۰، قرار بود آئین نامه شرح وظایف این وزارتخانه تدوین شود اما تاکنون انجام نشده است. اگر این اتفاق می‌افتاد کارآیی این وزارتخانه افزایش می‌یافت.

وی گفت: ایجاد وزارت بازرگانی به بخش کشاورزی ما لطمه می‌زند زیرا دوباره دچار دوگانگی مدیریت می شویم و در واردات برنج، شکر و تجارت چای تجربیات تلخی در این باره داریم.

ابراهیمی افزود: قانون تمرکز وظایف و ادغام وزارتخانه‌ها از اتفاقات خوب بوده است البته اگر به درستی اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان حس کردند که وجود وزارت بازرگانی به آنها آسیب می‌زند.

ابراهیمی افزود: اساساً تشکیل وزارت بازرگانی با قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد و در جنگ اقتصادی باید به تمرکز مدیریت و هماهنگی و تکیه بر توان داخلی روی بیاوریم.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی کنونی به ساختار ربطی ندارد بلکه بیشتر، ناشی از تصمیم گیری های اشتباه است.

ادغام، منجر به هماهنگی بیشتر در مقابل تحریم‌ها شد

مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: زمانی که بر اساس مصوبه مجلس، دو وزارتخانه صنایع و معادن را با بازرگانی ادغام کردیم فرماندهی واحد برای مدیریت تولید و تجارت ایجاد شد.

وی ادامه داد: حدود یکسال بعد، مجلس شورای اسلامی، قانون انتزاع (تمرکز وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد) را وضع کرد که ضد قانون ادغام بود و بخش‌هایی از وزارت صمت را از وزارتخانه جدا کرد که در همان زمان اعلام کردیم با این کار نمی‌توانیم فرماندهی واحد را انجام دهیم و ستاد تدابیر ویژه، مصوبه‌ای را تصویب کرد و اجرای قانون انتزاع را تا پایان دولت به تأخیر انداخت.

غضنفری اضافه کرد: لذا اگر در سال ۹۱ توانستیم در مقابل تحریم‌ها بایستیم یکی از علت‌ها، ادغام وزارتخانه بود که به هماهنگی بیشتر اقتصادی در مقابل تحریم‌ها منجر شد.

وی با بیان اینکه اکنون هم به شدت به فرماندهی واحد در مقابل تحریم‌ها نیاز داریم، افزود: متأسفانه دولت آقای روحانی به محض روی کار آمدن، با اجرای قانون انتزاع، بخشی از ساختار وزارت صمت را به وزارت جهاد کشاورزی داد و دوباره مشکلات بازار ایجاد شد.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: شرح وظایف را هم آماده کردیم و در معاونت مربوط ریاست جمهوری در حال بررسی بود و قرار بود به مجلس ارائه شود.

غضنفری با بیان اینکه در برنامه‌های پنج ساله، کوچکسازی و چابکسازی و افزایش ندادن ساختار را داریم، افزود: ظاهراً برخی اتفاقات سیاسی در کشور افتاده است که نظر مجلس برگشت و خواستار وزارت بازرگانی هستند. نگرانم که اگر تفکیک انجام شود تحریم‌ها موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً وجود رگه‌هایی از نگاه سیاسی ما را دچار مشکل می‌کند، گفت: دولت در انجام کارهای خود ناموفق بوده است و در حال ایجاد صحنه‌هایی است تا پشت آن پنهان شود.

تفکیک وزارت صمت به زیان تولیدکننده است

محمدشفیع ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی مطابق سال‌های قبل از ۹۲ و ۹۳ بیشترین ضربه به بخش کشاورزی وارد شد، گفت: متأسفانه باز هم نگاه جدی به تولیدکننده وجود ندارد.

وی افزود: قانون تمرکز وظایف کشاورزی به خوبی اجرا نشد و قرار بود در مدت ۶ ماه آئین نامه و ساختار جدید جهاد کشاورزی و وزارت صمت تدوین شود اما این کار انجام نشد.

ملک زاده اضافه کرد: نه تنها ساختارهای جدید را متناسب با قانون تمرکز، اصلاح نکردیم بلکه اکثر تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی که در این قانون ذکر شده است اکنون وزارت صمت درباره آن تصمیم می‌گیرد.

وی گفت: یکی از معضلات برای تنظیم بازار این است که تصمیم گیرنده واحد در بخش کشاورزی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قانون انتزاع مجلس شورای اسلامی علی ابراهیمی تفکیک وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!

وایبر ویژگی جدیدی موسوم‌ به خلاصه‌کننده‌ی گفت‌وگوها با هوش مصنوعی را معرفی کرده است که خلاصه‌های مختصری از پیام‌های خوانده‌نشده در گروه‌های چت ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از فناوری شرکت OpenAI می‌تواند به‌سرعت اطلاعات مهم را از بین ۱۰۰ پیام خوانده‌نشده استخراج کند.

ابزار خلاصه‌ساز هوش مصنوعی وایبر چکیده‌ی واضح و مختصری ارائه می‌دهد که تصمیمات کلیدی، کارهای قابل انجام و موضوعات مهم گفت‌وگو را مشخص می‌کنند. وایبر تصور می‌کند که این ویژگی می‌تواند در بسیاری از سناریوهای رایج مفید باشد، مانند والدینی که با برنامه‌های پیچیده برای فعالیت‌های کودکانشان مواجه هستند، دوستانی که رویدادها را هماهنگ می‌کنند یا هم‌سفرانی که در مورد جزئیات سفر تصمیم می‌گیرند.

استفاده از این ویژگی بسیار آسان است. هنگام ورود به پیام‌های خوانده‌نشده، پیشنهادی برای مشاهده‌ی خلاصه‌ی گفت‌وگوها ارائه خواهد شد.

به نقل از زومیت، وایبر بر حفظ حریم خصوصی کاربران در طراحی این ویژگی تأکید می‌کند. خلاصه‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی تنها برای کاربری قابل مشاهده خواهد بود که آن را درخواست داده است و هیچ جزئیات هویتی‌ای فراتر از نام کاربری را شامل نمی‌شود.

وایبر بیان می‌کند که محتوای گفت‌وگوها یا خلاصه‌های آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند و تجربه‌ای امن و محرمانه ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ساز هوش مصنوعی به کاربران اپلیکیشن وایبر برای گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان منتشر شده است و از بیش از ۵۰ زبان پشتیبانی می‌کند. به‌زودی کشورهای بیشتری اضافه خواهند شد.

هم‌اکنون ابزارهایی وجود دارند که توسط API چت‌بات ChatGPT پشتیبانی می‌شوند و امکان خلاصه‌کردن پیام‌ها را برای برخی از اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند، اما وایبر با ادغام مستقیم این ابزار در پیام‌رسان خود، وعده‌ی تجربه‌ی کاربری یکپارچه را داده است.

واتساپ و تلگرام نیز احتمالاً به‌زودی از ویژگی مشابه استفاده خواهند کرد که موجب پذیرش راحت‌تر آن در میان کاربران می‌شود.

دیگر خبرها

  • نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی