Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@12:12:22 GMT

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۰۹۶

ساعت24 -قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی پس از این‌که شاخص‌ها نشان داد اقتصاد آن طور که برخی نگران بودند آهسته نشده به پایین‌ترین حد خود از اواخر دسامبر به این طرف کاهش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۱.۹۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش پیدا کرده و در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد. اکثر بازارها روز جمعه تعطیل هستند.

در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۷۴.۵۰ دلار رسید.

به گفته برایان لاین مدیر کل شرکت گلد فیلور سنترال نگرانی‌های اقتصادی جهانی فعلاً رفع شده و طلا پس از این‌که اوایل هفته جاری به پایین سطح حمایتی ۱۲۷۵ دلار سقوط کرد تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است. اکنون ما شاهد آزمودن سطح حمایتی ۱۲۶۵ دلار از سوی طلا هستیم.

بر اساس گزارش رویترز در میان مجموع آمارهای اقتصادی مثبتی که منتشر شدند آمارهای آمریکا و چین بود که نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برطرف کرد و از جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن کاست.

بازارهای سهام آسیایی نزدیک به بالاترین رکورد خود در ۹ ماه گذشته قرار دارند. در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۹۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۷۲.۹۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۱۳۹۴.۹۰ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز ، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: دیروز بعد از التهابات اول صبح بازار و روند صعودی قیمت‌ها با شروع داد و ستدها و معاملات بازار طلا و ارز با سیر نزولی همراه شد.

وی با اشاره به افزایش 5 دلاری قیمت جهانی طلا در روز جاری، گفت: با این حال با تعدیل قیمت ارز نسبت به دیروز و کاهش حدودا 6 هزار تومانی دلار، طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار 70 هزار تومان هم شده بود ولی هم اکنون در کانال 64 و 65 هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون 40 میلیون تومان، سکه طرح جدید 42 میلیون و 800 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش نسبت به معاملات پایانی دیروز به ترتیب به 25 میلیون و 300 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان رسیده اند. ضمن اینکه سکه گرمی هم با 600 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است

وی همچنین گفت: قیمت هر میقال طلای 17 عیار از 16 میلیون و 260 هزار تومان در معاملات پایانی دیروز به 15 میلیون و 890 هزار تومان کاهش یافته است یعنی بیش از یک میلیون و 30 هزار تومان ارزش هر مثقال طلا کاهش یافته است طلای 18 عیار نیز با کاهش حدودا 100 هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و 666 هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه حباب سکه همچنان حدود 7 میلیون تومان است پیش بینی کرد در روزهای آینده حباب سکه کاسته شود چرا که دادوستدها و معاملات بازار که دیروز تقریبا متوقف شده بود امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.

دیگر خبرها

  • نوسانات طبیعی در بازار طلا
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!
  • بررسی| آیا واقعا بدترین وضعیت طلا در دولت رئیسی بوده است؟