Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:34:48 GMT

11 واقعه ولادت هر ساعت در سیستان و بلوچستان به ثبت می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۱۱۷

11 واقعه ولادت هر ساعت در سیستان و بلوچستان به ثبت می رسد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال استان در این مدت در هر روز 254 واقعه ولادت و در هر ساعت حدود 11 نوزاد متولد شده ثبت شده اند.

رضا راحت دهمرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع 92 هزار و 649 وقایع ولادت ثبت شده سیستان و بلوچستان در سال گذشته 47 هزار و 550 واقعه مربوط به ولادت پسران و 45 هزار و 99 واقعه مربوط به ولادت دختران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 98.3 درصد واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ثبت احوال کشور با قدمت 100 سال در ایران وظیفه ثبت وقایع حیاتی اتباع ایرانی را در اسناد و شناسنامه آنان برعهده دارد.
وی افزود: وقایع حیاتی ولادت و وفات به طور مستقیم و وقایع ازدواج و طلاق به طور غیر مستقیم پس از ثبت در محضر زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضاییه به ثبت احوال اعلام و در اسناد و مدارک هویتی متقاضیان ثبت می شود.
به گزارش ایرنا جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
9914**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال واقعه ولادت سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات بیشتر از حمله تروریستی به واحد گشت یگان تکاوری شهرستان خاش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته، واحد گشت یگان تکاوری، ویژه تامین امنیت شهروندان در ایام نوروز، در محور خاش _ ایرانشهر، مورد حمله تروریست‌های کوردل قرار گرفت که بر اثر آن، ستوانسوم محمد ذخیره، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:همچنین یک خودرو دیگر که حامل اعضای یک خانواده، در مسیر خودرو یگان تکاوری، در حال تردد بود نیز هدف تیراندازی افراد تروریست قرار گرفت که بر اثر آن، متاسفانه، دو عضو خانواده مجروح و یک نوزاد نیز به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • هشدار افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار سطح زرد جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • توزیع دو هزار و ۲۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • اطلاعات بیشتر از حمله تروریستی به واحد گشت یگان تکاوری شهرستان خاش
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری