Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زرندیه گفت: انقلاب اسلامی ایران پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی در جهان امروز بوده است. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از زرندیه، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در دوازدهمین جشنواره شعر انتظار استان مرکزی که به میزبانی شهرستان زرندیه برگزارشد، با اشاره به جایگاه شعر وادبیان در ترویج ارزش‌های اسلامی اظهارداشت: شعر وادبیات در طول تاریخ نقش بسزایی در انتقال ارزش‌ها ومفاهیم دینی ومذهبی داشته است نه تنها شاعران شیعی بلکه تعدادی ازشاعران اهل تسنن هم در وصف و‌ مدح اهل بیت علیه‌السلام شعر سروده‌اند که جای تامل بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به‌ منزله تحولی بنیادین در ارزش‌ها و اندیشه‌ یک ملت، بی‌تردید برآمده از سنت دیرینه‌ فرهنگی ما است، زیرا هرگونه دگرگونی در ذهنیت یک جامعه در جریان پیوسته‌ تاریخی رخ خواهد داد، بنابراین باید آن ‏را در تأثیر و تأثری دوسویه دریافت.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: تغییر در محتوا، مضمون، صورت و قلمروها در انواع گوناگون هنر، اعم از شعر و ادبیات در نتیجه انقلاب، واقعیتی روشن است، نقش زبان فارسی که زبان و مأوای انقلاب بوده است، در تحقق انقلاب اسلامی و نیز در ترویج ارزش‌های انقلاب در جهان بسیار اهمیت دارد.

استفاده از ظرفیت هنرمندان در راستای مقابله با فرهنگ‌های مبتذل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه و دبیر دوازدهمین جشنواره شعر انتظار نیز در این مراسم با اشاره به  گفت: از مسئولین و مدیران دستگاه‌های فرهنگی انتظار می‌رود تا با توجه ویژه به اصحاب فرهنگ ‌وهنر بالاخص شاعران و ادیبان از ظرفیت این عزیزان در راستای فرهنگسازی و‌مقابله با فرهنگ‌های مبتذل استفاده نمایند.

احمد جوانمرد افزود: جشنواره دوازدهم به‌سبب نزدیکی به تعطیلات نوروز و‌مشکلات پیش آمده برای تعدادی از هموطنانمان در پی بارش‌های اخیر به‌صورت همایشی و دعوت از شاعران برگزیده ادوار قبلی برگزار گردید، که امیدواریم توانسته باشیم حق مطلب را ادا نماییم.

19 ایثارگر حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان تجلیل شدندبازارچه فرهنگ و هنر در هفته بوشهر برگزار می‌شودتقویت موسیقی اصیل "عاشیقلار" اعتلای فرهنگ و هنر فولکلور آذربایجان است

وی تصریح کرد: حضور اساتید دانشگاهی و شعرای پیشکسوت استان را از نکات قابل توجه این جشنواره است تا بتواند در راستای اعتلای سطح کمی وکیفی شعر وادبیات استان به‌ویژه ادبیات آیینی موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پخش نماهنگ و اجرای قطعات موسیقی و اهدای لوح، تندیس وهدایای نقدی از شاعرانی که دراین مراسم به شعرخوانی پرداخته بودند از برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.   سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.   رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند