Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:21:27 GMT

برگزاری جشن های نیمه شعبان در ساحل خلیج همیشه فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۳۹۹

برگزاری جشن های نیمه شعبان در ساحل خلیج همیشه فارس

حجت الاسلام دهباشی با اعلام برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) برای نیمه شعبان در استان بوشهر، گفت: غرفه های شادی را در ساحل خلیج همیشه فارس ویژه کودکان و بزرگسالان برپا می کنیم تا در شب های منتهی به نیمه شعبان به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح بپردازند.

حجت الاسلام «احمد دهباشی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان بوشهر برای نیمه شعبان، اظهار کرد: هر سال ستاد مرکزی هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور نام گذاری هایی را برای دهه مهدویت انجام می دهد لذا برنامه ریزی ها بر اساس این نامگذاری ها در استان های کشور اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان بوشهر با بیان اینکه مصلای بزرگ بوشهر به عنوان مکان اصلی برگزاری جشن های نیمه شعبان انتخاب شده است، افزود: در شب نیمه شعبان از ساعت ۹ شب برنامه های جشن و سرور در این مکان آغاز می شود که برای این مراسم از هنرمندان و مدیحه سرایان استانی دعوت به عمل آمده است تا برنامه های شاد و متنوعی برای منتظران برگزار شود.

 

دهباشی ادامه داد: از ساعت یازده و نیم مراسم احیای نیمه شعبان به صورت متمرکز در مصلای بوشهر برگزار می‌شود که این برنامه به مدت ۱۸ سال است که در استان بوشهر برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان بوشهر اضافه کرد: برنامه احیای نیمه شعبان در این استان با شرکت پرشور علاقمندان برگزار می‌شود و این مراسم هر ساله تا اذان صبح ادامه پیدا می کند و علاقه مندان سحری را در مصلای جمعه بوشهر میل می کنند زیرا روزه نیمه شعبان نیز بسیار سفارش شده است.

 

وی ادامه داد: مناجات خوانی، استغاثه، تلاوت قرآن، خواندن نماز و ... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای مراسم احیای نیمه شعبان است.

 

دهباشی با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده در استان بوشهر در راستای معرفت افزایی مردم نسبت به امام زمان (عج) طراحی شده است، گفت: بنا است در سطح شهر محل هایی برای ارسال بلوتوث های مهدوی ایجاد شود تا افراد در صورت تمایل با حضور در این فضاها، مطالب و محتواهای مرتبط با آموزه های مهدویت را دریافت کنند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان بوشهر تاکید کرد: امسال برگزاری جلسات مشاعره مهدوی، فروش محصولات فرهنگی به ویژه کتب مهدوی و همچنین ارائه برنامه های مشاوره ای پیرامون سبک زندگی، همسرداری و تربیت فرزند جهت زمینه سازی های ظهور به مناسبت دهه مهدویت انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس درخواست برخی از ادارات دولتی استان بوشهر برنامه جشن و سخنرانی های مهدوی در محل این ادارات هم برگزار می شود، ابراز کرد: جلساتی با مسئولین صدا و سیمای استان داشته ایم تا در ایام این دهه برنامه های مختلف شبکه استانی بوشهر به سمت آموزه‌های مهدویت سوق داشته باشد.

 

دهباشی ادامه داد: امسال غرفه های شادی را در ساحل خلیج همیشه فارس ویژه کودکان و بزرگسالان برپا می کنیم تا در شب های منتهی به نیمه شعبان به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح بپردازند.

 

این کارشناس مهدوی با اشاره به اینکه با همکاری سمن های مردمی نشست های تخصصی و گفت وگومحور با موضوع ظهور و «نقش من در تعجیل ظهور امام زمان (عج)» در دانشگاه های استان برگزار می شود، بیان کرد: در ایام دهه مهدویت، مسابقات متعدد و متنوعی برای اقشار مختلف مردم اعم از کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال حتی با تفکیک جنسیتی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه شعار محوری برنامه های مهدوی استان بوشهر «نقش من در تعجیل ظهور امام زمان (عج) چیست؟»، است، تاکید کرد: این شعار از زمان اعتکاف مهدوی امسال به عنوان محور برنامه‌های مهدوی مطرح شده و به دنبال آن هستیم تا آحاد مختلف جامعه از هر طبقه، جنسیت، صنف و شغل با این مهم آشنا شوند که در راستای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) می توانند چه نقشی را ایفا کنند.

 

دهباشی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های مهدوی استان بوشهر به مناسبت نیمه شعبان به طور ویژه از سه شنبه، ۲۷ فروردین ماه با برپایی ایستگاه های خیابانی سه شنبه های مهدوی آغاز می شده است که برای اجرای برنامه های این ایستگاه ها تلاش شده از نوجوانان و نونهالان با روپوش های ویژه استفاده شود تا هم این افراد از این سن با آموزه های مهدوی آشنا شوند و هم جلوه ویژه ای نیز به شهر بخشیده شود.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل ارتش خبرگزاری کمک به سیل زدگان شبستان روز جوان خسارت سیل سیل خوزستان مسابقات قرآن برنامه های دهه مهدویت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج مرکز تخصصی مهدویت استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محمد اسلامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه علمی و حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است.

وی وجود دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کنار نیروگاه اتمی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با تاکید بر استفاده از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی دانشگاه خلیج فارس افزود: آمادگی لازم برای همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته‌های هسته‌ای وجود دارد.

وی به طرح‌های توسعه در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد تا از این کانون اول انرژی هسته‌ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود.

اسلامی با اشاره به رونمایی یافته‌های نوین رادیو دارویی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: به زودی یکی از یافته‌های نوین رادیو دارویی که به معنای واقعی کلمه در تراز جهانی قرار دارد رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای کشور به رادیو داروها تأمین می‌شود ادامه داد: در زمینه رادیو داروها از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده شده است و کار بالینی صورت گرفته در بوشهر با نتایج خوبی همراه بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در پیشبرد اهداف مد نظر گفت: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای