Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار لرستان گفت: راه ارتباطی 88 روستای سیلزده استان تاکنون برقرار نشده و تلاش برای برقراری این مسیرها همچنان ادامه دارد.

احمد مرادپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیل 12 فروردین موجب قطع راه ارتباطی 816 روستای استان شد که با تلاش عوامل راهداری، راه و شهرسازی و سپاه پاسداران تا کنون راه 728 روستا برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: عوامل راهداری 18 استان کشور با حضور در لرستان نسبت به بازگشایی راههای روستایی اقدام کرده اند و اکنون نیز ماشین آلات شهرهای مختلف درجاده های بسته شده در حال عملیات بازگشایی هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: 816 روستای استان به دلیل وقوع سیل 12 فروردین امسال دچار خسارت های زیرساختی آب، برق، گاز و راه شده است.
مرادپور اضافه کرد: جریان برق و آب بسیاری از این روستا ترمیم شده و تعداد روستاهای بدون راه از 166 روستا طی ابتدای هفته جاری به 88 روستا کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه خدمات زیرساختی آب، برق و گاز با تلاش شبانه روزی دستگاههای اجرایی برقرار شد، یادآور شد: بازگشایی راه ها توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و صدها دستگاه ماشین آلات راهسازی و بنیاد مسکن در استان فعال است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در استان 37 هزار میلیارد ریال اعلام شده که بدون شک رقم واقعی چند برابر این میزان است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 سيل لرستان راه روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات