Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ارتش در برابر هرگونه تهديد آماده است و اين آمادگي مرهون حمايت‌هاي امام (ره) و رهبري فرماندهي معظم کل قوا (مدظله العالي) است.
به گزارش خبرگزاري آريا، سرتيپ دوم ستاد «محمدرضا فولادي»، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش در يادداشتي تصريح کرده ست: با پيروزي انقلاب اسلامي، در شرايط و فضاي به وجود آمده در جامعه، دشمنان کمين کرده انقلاب، آمريکا و حاميان رژيم پهلوي با پيروزي انقلاب اسلامي و خروج جاسوسان و مستشاران نظامي‌شان، توهم بازگشت قريب‌الوقوع آنان به ايران را در سر مي‌پروراندند و به تبعيت از آنان دوستان ناآگاه و ساده لوح و عوامل مزدور داخلي دشمنان و ضد‌انقلاب نغمه‌ي شوم و خطرناک انحلال ارتش و شعار ارتش توحيدي را سر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام امت (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترين حامي ارتش پاي در ميدان نهاد و نقشه‌ي دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طي پيامي، با قاطعيت تمام ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، يکپارچگي و وحدت ارتش، فرمان تاريخي و مهمي را صادر فرمودند. در بخشي از پيام امام (ره) آمده است: «روز 29 فروردين روز ارتش اعلام مي‌شود. ارتش محترم در اين روز در شهرستان‌هاي بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتيباني خود را از جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران و حضور خود را براي فداکاري در راه استقلال و حفظ مرز‌هاي کشور اعلام نمايند... ملت ايران موظفند از ارتش اسلامي استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمايند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامي است، و ملت شريف لازم است آن را به اين سِمت رسماً بشناسند و پشتيباني خود را از آن اعلام نمايند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامي که حافظ استقلال و نگهبان مرز‌هاي آن است جايز نيست. ما و شما و ارتش، برادرانه بايد براي حفظ و امنيت کشورمان کوشش کنيم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدين خاتمه دهيم.»
صدور پيام تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني (ره) در فروردين 1358 و حمايت قاطعانه ايشان از ارتشيان که روح حيات و عزت را در پيکره ارتشيان دميد و موجبات ظهور ارتش خداجوي، مکتبي و انقلابي را براي صيانت از استقلال و تماميت ارضي کشور رقم زد. از سوي ديگر باعث خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه مخالفان نظام در انحلال ارتش شد و همچون پيکاني زهرآگين بر قلب تمام دسيسه‌ها و نقشه‌هاي شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست. تاريخ 40 ساله جمهوري اسلامي با عرصه‌هاي بسيار خطير و سرنوشت‌ساز مملو از نقش‌آفريني‌هاي سترگ ارتش انقلابي و غيور است تا آنجا که از سوي، ولي امر مسلمين و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي) فرمودند ارتش حزب الله و کلمه طيبه است.
بيست و نهم فروردين ماه، روز حيات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاريخ‌ساز امام (ره) به اين نيروي عظيم انقلابي، يادآور تجديد ميثاق غيورمرداني است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌هاي والا و انقلابي امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پيام انقلاب اسلامي ايران را به عنوان نقطة آغاز خيزش تفکر اسلامي تا دورترين کرانه‌هاي اين کره خاکي ارسال کنند.
اينک و به فضل الهي همان ارتشياني که با خلق صحنه‌هاي ناب همراهي و همدلي با امام (ره) و مردم در دوران پيروزي انقلاب اسلامي ايران و مقاومت، ايثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسيدن به اهداف پليدشان ناکام گذاشتند؛ هم اکنون با عزمي راسخ و با بهره‌گيري از مديريت جهادي و تکيه بر جوانان مؤمن و متعهد، حماسه 40 سال حضور مستمر و خستگي ناپذير خود را که با تقديم بيش از 48 هزار شهيد حاصل شده، ادامه خواهد داد و ضمن تأکيد بر آمادگي روحي، رزمي و ارتقاء و گسترش سطح کيفي و کمي سامانه‌هاي دفاعي مبتني بر اقتصاد مقاومتي، همچون گذشته حضوري گسترده و مؤثر در حوزه جنگ نرم و فعاليت‌هاي فرهنگي و امداد و نجات و مردم‌ياري در تمامي عرصه‌هاي بلاياي طبيعي از قبيل سيل اخير در استان‌هاي گلستان، خوزستان و لرستان، زلزله استان کرمانشاه و... دارد.
حماسه آفريني‌هاي ماندگار ارتش سرافراز و فداکار در رويارويي با ضدانقلاب در آغازين ماه‌هاي استقرار نظام جمهوري اسلامي در کردستان، گنبد و خوزستان و سپس حضور شجاعانه و ايثارگرانه آنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس رمزنگاري از تدبير راهبردي امام (ره) در حفظ و تقويت ارتش است. موفقيت‌ها و سربلندي‌هاي تاريخ‌سازي که با همت و مجاهدت ارتش غيور و ساير نيرو‌هاي مسلح در طول تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف خلق شده در سايه تبعيت از ولايت فقيه بوده است که تبلور آن در دوران رهبري مدبرانه حضرت امام (ره) و سپس مقام معظم رهبري امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي)، ارتش مقتدر و با افتخار جمهوري اسلامي ايران و نيرو‌هاي مسلح را در تراز ملت سرافراز ايران و آرمان‌هاي نظام اسلامي به جهانيان معرفي کرده است.
‌وحدت، تعامل و هم‌افزايي همه‌جانبه و دائمي بين ارتش و سپاه به عنوان بازوان قدرتمند ولايت و ستون‌هاي خيمه بازدارندگي و اقتدار دفاعي کشور عامل تقويت اعتماد به نفس ملي و موجب استيصال و عصبانيت نظام استکبار و جبهه متحد ضد انقلاب شده است. ترديدي نيست پيشرفت‌ها و توانمندي‌هاي ارزشمندي که امروز در حوزه سامانه‌ها و تجهيزات به روز و بومي دفاعي در زمين، دريا، هوا‌فضا به دست آمده نشان افتخار ملتي است که بهره‌گيري هوشمندانه و عملياتي آن در صحنه مأموريت‌هاي خطير ارتش جمهوري اسلامي و ديگر سازمان‌هاي نيرو‌هاي مسلح توسط نيرو‌هاي انقلابي و ولايتمدار بشارت و مژده‌اي براي نسل‌هاي امروز و فرداي ميهن اسلامي است که با اطمينان گام دوم انقلاب اسلامي را پيش ببرند.
نقش ارتش در پيروزي انقلاب و خدمات و مجاهدت¬هاي ارتش، در دهه اول انقلاب را امام راحل (ره) که دقيقا فعاليت ارگان‌هاي کشور و انقلاب را به‌ويژه در دوران هشت سال دفاع مقدس زير نظر داشتند و از ارزيابي عملکرد و نحوه کارايي ارتش نيز غافل نبودند، در اواخر عمر با برکت خود، يعني 47 روز قبل از ارتحال در آخرين پيام به ملت ايران به منظور تجليل و تقدير از ارتش در 28 فروردين 1368 محبت خود را به عنوان يک رهبر الهي و تکليف مدار بر ارتش تمام کرده و ضمن تبريک روز ارتش و مرور مجدد مجاهدت-هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در طول دهه اول انقلاب در يک پيام نسبتا طولاني، نظر شريف‌شان را نسبت به ارتش و کارکنان آن اعلام فرمودند که در نوع خود بهترين و مؤثق‌ترين ارزيابي از عملکرد ارتش مي‌باشد و در واقع امام راحل (ره) بزرگوار با اين پيام، مدال افتخار رضايت خويش را بر سينه ارتش نصب نمودند.
در بخشي از آخرين پيام امام (ره) آمده است: «افتخار و آفرين بر ارتشي که در اوج تصميم جاودانه خود حصار تعبد طاغوت را شکست و برج و باروي رژيم سلطنت و حکومت 2500 ساله شاهنشاهي را به آتش کشيد و خود را از قيود حاکميت ستمگران و مستشاران آمريکايي که با هزاران آمال و آرزو براي منافعشان از ايران جزيره ثبات ساخته بودند، رهايي بخشيد. پيوستن ارتش به مردم معرف ارزش واقعي ارتش و موجب کينه‌توزي جهانخواران گرديد.
اما مهمتر از همه اينها، حماسه هشت سال دفاع مقدس و مظلومانه ارتش و سپاه و نيرو‌هاي انتظامي و مردمي است که در حقيقت در برابر همه جهانخواران ايستادند و متجاوزيني که به خود وعده فتح سه روزه خوزستان و سقوط تهران را داده بودند به باتلاق مرگ و هلاکت فرستاد. واقعاً ارتش و نيرو‌هاي سپاهي و بسيجي‌ها مظلومانه و با کمترين امکانات جنگيدند و برگ‌هاي زرين افتخار و کرامت و شرافت و شهادت را به اسلام عزيز هديه نمودند. شجاعت‌ها و رشادت‌هاي بي‌نظير نيروي هوايي و هوانيروز و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاک دشمن و رويارويي با مدرنترين امکانات اهدايي استکبار به صداميان و دفاع از حريم هوايي کشور نشانه تعهد، عشق و ايمان آنان به خدا و اسلام و ميهن اسلامي است. مهيا نگه داشتن و تعمير و بازسازي ادوات و ابزار پيچيده هواپيما‌ها و رادار‌ها و سلاح‌هاي ضد هوايي و موشک‌ها و پدافند از کشور دليل مهارت و تخصص و ارزش‌هاي علمي والاي اين عزيزان است که خداوند بر توان و ايمان آنان بيفزايد.
نيروي زميني قهرمان که در حقيقت در تمامي حوادث در نوک پيکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است، بحق چهره راستين و شکست ناپذير و استوار خويش در دفاع از مرز‌هاي گسترده کشورمان را نشان داد. حضور و آمادگي دفاعي در مرز‌هاي غرب و جنوب و شمال غرب با آن همه خصوصيات جغرافيايي و با سرما و گرماي طاقتفرساي مناطق، آن هم با کمبود‌ها و محاصره‌ها کار آساني نبوده است.
نيروي دريايي نيز همچون ساير نيرو‌ها بحمدالله در آب‌هاي خليج فارس و مرز‌هاي آبي کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامي‌مان، چون نگيني درخشنده است و بر عرشه کشتيِ افتخار و صلابت خود استوار ايستاده است. رويارويي آنان با نيروي دريايي دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نيز کنترل و بازرسي کشتي‌هاي در خليج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر امريکاي متجاوز و حضور جدي آنان در آب‌هاي بين المللي نشانه اقتدار و اعتبار اين نيروي بزرگ و سرافراز است و ملت ايران بايد به چنين ارتش مومن و وفاداري افتخار کند و نيرو‌هاي مسلح و ارتش بزرگ ايران بايد بدانند که همه اين افتخارات به برکت ايمان به خدا و دفاع از کشور امام زمان- ارواحنا فداه- و در سايه وحدت و انسجام و همدلي و برادري با يکديگر و پشتيباني مردم به دست آمده است و براي رسيدن به قله اين عزت و شوکت اسلامي، سرمايه‌هاي فراوان و شهداي گرانقدري تقديم راه خدا گرديده است و بايد تا آخر همين رويّه و سياست؛ يعني ايمان، وحدت و نظم، حفظ و تقويت گردد و نيرو‌هاي مسلح کشور اعم از سپاه و ارتش در کنار يکديگر به سازندگي و رشد و تقويت بنيه‌هاي دفاعي اسلام و کشور همت بگمارند. من تا آخر پشتيبان ارتش و سپاه و بسيج خواهم بود و تضعيف آنان را حرام مي‌دانم.
من به عنوان فرمانده کل قوا به مسئولين و تصميم گيرندگان نيز دستور مي‌دهم که در هيچ شرايطي از تقويت نيرو‌هاي مسلح و بالا بردن آموزش‌هاي عقيدتي و نظامي و توسعه تخصص‌هاي لازم و خصوصاً حرکت به طرف خودکفايي نظامي غفلت نکنند و اين کشور را براي دفاع از ارزش‌هاي اسلام ناب و محرومين و مستضعفين جهان در آمادگي کامل نگه دارند و مبادا توجه به برنامه‌هاي ديگر موجب غفلت از اين امر حياتي گردد که مطمئناً غفلت از تقويت بنيه دفاعي کشور، طمع تهاجم و تجاوز بيگانگان و نهايتاً تحميل جنگ‌ها و توطئه‌ها را به دنبال مي‌آورد.»
مقاومت، ايثار، رشادت، ايمان، صلابت و اقتدار همچون نگيني بر پيشاني اين ارتش انقلابي و مردمي مي‌درخشد، ارتشي مجاهد و فداکار که امام (ره) و رهبري معظم و حکيم انقلاب اسلامي ايران (مدظله العالي) همواره از آن به عنوان پشتوانه و دژ مستحکم دفاعي، حامي، همراه و حافظ هميشگي انقلاب ياد کرده‌اند. امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت در برابر هرگونه تهديد احتمالي از سوي دشمنان آماده است و اين آمادگي مرهون دورانديشي‌ها و حمايت‌هاي امام خميني (ره) و هدايت و رهبري فرماندهي معظم کل قوا (مدظله العالي) است.
29 فروردين ماه علاوه بر روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، مصادف با بزرگداشت حماسه آفريني‌ها و رشادت‌هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس در عمليات‌هايي همچون؛ آزاد سازي سوسنگرد، ثامن‌الائمه (ع)، طريق‌القدس، فتح‎المبين، بيت‌المقدس، والفجر 8 و... مي‌باشد. در پايان ياد و خاطره 48 هزار شهيد گلگون کفن ارتش جمهوري اسلامي ايران را گرامي مي‌داريم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتش دورانديشي امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)

نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاورد‌های امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستان‌ها و روستا‌ها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه‌های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاورد‌های بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زائران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد