Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:24:48 GMT

220هزار هکتار از اراضی فارس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۷۱۴

220هزار هکتار از اراضی فارس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

شیراز- ایرنا- مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌ که استان فارس رتبه اول اجرای سامانه نوین آبیاری در کشور دارد، گفت: در این استان بالغ بر 220 هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که 15 هزار هکتار از این سطح مربوط به سال 97 است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عباس زارع در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری اضافه کرد: صنعتگران ما با نوآوری خوب به سمت سیاست‌های نظام در ارتباط با آبیاری موضعی سوق داده شدند و در این نمایشگاه ارتقای فناوری در زمینه قطره‌چکان، آب‌پاش‌ها، فیلتراسیون و نوار تیپ مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خشکسالی‌های چندسال اخیر و شرایط تحریم تلاش در تولید مواد غذایی و افزایش ضریب امنیت غذایی را ضروری دانست و افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور در دستور کار قرار گرفته که با حمایت خوب نظام، استقبال کشاورزان و ظرفیت خوب مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان سالانه ظرفیت فنی و مهندسی اجرای 400 هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در کشور ایجاد شده است.
زارع بیان کرد: حدود 1600 مجری، 400 مشاور و 450 تولیدکننده این ظرفیت را در کشور ایجاد کردند که نه تنها پاسخگویی نیاز کشور هستند بلکه خدمات فنی به کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان صادر می‌شود.
این مقام مسئول گفت: در سال 97 طبق موافقت نامه‌ با سازمان برنامه و بودجه تجهیز 142 هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفت که 100 درصد اجرا شد.
مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب در ارتباط با برداشت بودجه از صندوق توسعه ملی در حمایت از طرح، گفت: در سال 98 نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه سامانه های نوین آبیاری در نظر گرفته شده است.
زارع اضافه کرد: در استان فارس و در سطح ملی علاوه بر ارتقای کمی سامانه نوین آبیاری به دنبال ارتقای کیفی این سامانه‌ها هستیم که تاکنون اثرات خوب اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در کشور داشته است.
ع.پ /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي سامانه آبياري نوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

هوشنگ محمدی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گرمه و جاجرم در خراسان شمالی اظهار کرد:‌ یکی از موضوعات اصلی کنونی این وزارتخانه معیشت همکاران و موضوع مسکن است.

وی افزود: پوشش وام مسکن کارکنان نیز طبق تفاهم نامه بر عهده بانک کشاورزی است و پروژه مسکن کارکنان و ساختمان اداری شهرستان گرمه که امروز کلنگ زنی شد تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. 

۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت سازمان جهاد کشاورزی در خراسان شمالی به مسکن کارکنان اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت این سازمان به مسکن کارکنان اختصاص داده شد گفت: یکهزار و ۳۵۸ نفر از کارکنان این سازمان و اداره های تابعه در طرح مسکن کارکنان ثبت نام کردند.

محمد محمدزاده اظهار کرد: از مجموع این ثبت نام کنندگان تعداد ۲۶۰ نفر فرم(ج) سبز دارند.

وی گفت: امروز عملیات کلنگ زنی ۱۳۰ واحد در شهرستان های گرمه و جاجرم و ۳۵۰ واحد در شهرستان بجنورد آغاز شده است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری