Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:57:00 GMT

بازتاب سخنان رئيس جمهوري در رسانه هاي غربي

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۷۳۸

بازتاب سخنان رئيس جمهوري در رسانه هاي غربي

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – خبرگزاري هاي غربي سخنان روزچهارشنبه رئيس جمهوري اسلامي ايران را درجلسه هيات دولت بازتاب داده اندکه ازواشنگتن به علت اعمال تحريم ها و ممانعت از رسيدن کمک هاي بين المللي به سيل زدگان انتقاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت:روحاني گفته است که اگر مقام هاي ايالات متحده عاقل بودند، بايد اعلان مي کردند که تحريم هاي ايران را به علت جاري شدن سيل به مدت يک سال تعليق خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين خبرگزاري به نقل از رسانه هاي ايران افزود: روحاني کاخ سفيد را به علت خودداري از صدور مجوز انتقال کمک هاي نقدي و مالي به حساب سازمان هلال احمر ايران، غيرانساني و کثيف خوانده است.
به نوشته اين خبرگزاري، مقامات ايران بارها گلايه کرده اند که تحريم هاي آمريکا که سال گذشته ازسرگرفته شد، مانع رسيدن کمک هاي امداد رساني به قربانيان سيل گسترده و شديد ماه مارس درشمال و غرب ايران شده است.
خبرگزاري فرانسه نيز روز چهارشنبه گزارش داد که روحاني گفته است: واکنش ايالات متحده به سيل هايي که ده ها تلفات در ايران برجاي گذاشته است، ماهيت شيطاني و پليد واشنگتن را رسوا و افشا کرد.
به نوشته اين خبرگزاري، سازمان هلال احمر ايران بارها شکايت کرده که ازسرگرفته شدن تحريم هاي بانکي ايالات متحده در سال گذشته، رسيدن هدايا وکمک هاي خارجي را غيرممکن ساخته است.روحاني گفت: جلوگيري واشنگتن که هميشه ادعا مي کند روابط خوبي با مردم ايران دارد از کمک رساني به هلال احمر، نشاندهنده نادرستي اين ادعاست.
فرانس پرس افزود:براساس ارزيابي سازمان هاي فدراسيون بين المللي صليب سرخ وهلال احمر، در پي وقوع بزرگ ترين فاجعه در بيش از 15 سال اخير ايران، حدود 2 ميليون تن به کمک انساندوستانه نياز دارند. روحاني اين سيل ها را آزمايشي تاريخي براي ايالات متحده دانست.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران نيز با متهم کردن واشنگتن به تروريسم اقتصادي، گفته است تحريم هاي يکجانبه آن مانع رسيدن تلاش هاي امدادرساني به شهرهاي سيلزده شده است.
ايران کمک هاي مادي از همسايگانش مانند پاکستان و کويت و همچنين کشورهاي آلمان، فرانسه و ژاپن دريافت کرده است.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري ايران ديروز با اشاره به اينکه اين حادثه بدترين آزمايش تاريخي براي هيأت حاکمه آمريکا بود، اضافه کرد: سران رژيم آمريکا ماهيت خود را افشا کردند. در حالي که اگر عاقل بودند بايد اعلام مي‌کردند به خاطر سيلي که در ايران آمده، تحريم را براي يکسال معلق مي‌کنيم. آن وقت بود که مردم شايد باور مي‌کردند که آنها عليه ملت ايران نبوده و زماني که 25 استان ايران دچار حادثه شده است، تحريم را لغو کردند.
روحاني ادامه داد: اگر آمريکا چنين کاري مي‌کرد، معلوم مي‌شد آنچه راجع به خباثت آمريکا و ضديت با ملت ايران عنوان مي‌کنيم، اشتباه است، اما آمريکايي‌ها در موضوع سيل نه تنها اعلام کردند که کمک نمي‌کنيم، بلکه اجازه ندادند حتي مردم کمک‌هاي نقدي خود راازطريق بانک‌ها براي هلال احمر ايران ارسال کنند و با اين اقدام خباثت، ضد بشر بودن آمريکا و ماهيت پليد سران اين کشور مشخص شد.
اروپام**1486**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

مقام‌های عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در حضور سیدابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه رؤسای جمهوری دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان، همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور، همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا، همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا و همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا امضا کردند.

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان