Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:53:55 GMT

دولت باید قانون اقدام متقابل در برجام را اجرا کند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۷۸۷

دولت باید قانون اقدام متقابل در برجام را اجرا کند

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تعلل اروپایی‌ها برای حفظ برجام، اظهار داشت: مهلت اروپایی‌ها درباره آینده برجام مدت‌هاست که به پایان رسیده است اما آنان اقدامی در این راستا انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها تعهد داده بودند که برای ادامه برجام خسارات خروج آمریکا را جبران می‌کنند، ادامه داد: اروپایی‌ها طی ماه‌های گذشته صرفاً یکسری بسته پیشنهادی کلی ارائه کردند که به هیچ وجه خسارت‌های خروج آمریکا از برجام را جبران نمی‌کند و کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما باید به علت بازگشت تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام قانون اقدام متقابل را اجرایی کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر و با بازگشت تحریم‌ها، اروپایی‌ها هم در ایفای تعهداتشان در موضوع توافق هسته‌ای تعلل زیادی می‌کنند.

نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید قانون اقدام متقابل را اجرا کند، گفت: مدت‌هاست که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و اروپایی‌ها هم نشان داده‌اند که نمی‌خواهند اقدامی برای حفظ برجام کنند و بر این اساس باید قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام را در دستور کار خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه نظارت‌های مجلس در زمینه اجرای قانون متقابل قوی نبوده است، گفت: علاوه بر قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام، ما در مجالس گذشته سه قانون دیگر هم در مورد اقدامات تروریستی، نقض حقوق بشر و حمایت از بمب‌های شیمیایی از سوی آمریکا تصویب کردیم اما دولت این قوانین را اجرا نکرده است.

کد خبر 4593790 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست هیئت مقررات زدایی گفت: هر سال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی‌تری را از سوی مقام معظم رهبری و دولت برای بهبود محیط کسب و کار دریافت می‌کنیم. سه سال اخیر را می‌توان یک نقطه تحول در این حوزه دانست. هیأت مقررات زدایی پیشبرد قانون را بر عهده دارد، اما در عمل خود فعالان اقتصادی و تشکل‌ها این چرخه را به پیش می‌برند.
وی افزود: اتاق اصناف در کنار دو اتاق دیگر راهبری را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم امسال پس از پایان زمان حکمی که در قانون تسهیل صدور مجوز‌ها وجود دارد، به خدمت رئیس جمهور برسیم و گزارش دهیم که این قانون پیش از پایان دولت به طور کامل اجرا شده است.

پایان مهلت تبدیل پروانه کسب به شناسه یکتا در اردیبهشت


امیر سیاح رئیس مرکز مقررات زدایی با بیان اینکه بسیاری از اتحادیه‌ها تلاش کردند و ۳۰۰ هزار پروانه کسب را به شناسه یکتا تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر در ابتدای کارزار تبدیل دو میلیون مجوز صنفی به شناسه یکتا هستیم. بزرگترین اصناف کشور پای این کار آمده‌اند. این کار آخرین گام قانون تسهیل صدور مجوز‌ها است.
این کارزار از بعد از عید فطر آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه باید این کار انجام شود. اتحادیه‌های صنفی میز خدمت برگزار می‌کنند و آموزش می‌دهند تا در این تاریخ دیگر همه اصناف شناسه یکتا داشته باشند. خدمات حکومتی به تدریج برای اصنافی که شناسه یکتا نداشته باشند حذف خواهد شد.

سه ابهام اتاق اصناف در صدور شناسه یکتا

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه ما حدود سه میلیون فعال صنفی داریم که بخشی از آنها شناسه یکتا دریافت کردند، گفت: سوال این است که آیا همه فعالان باید شناسه دریافت کنند یا اینکه از زمانی به بعد هم زمان با صدور پروانه کسب شناسه یکتا نیز صادر شده است؟ سوال دومی که وجود دارد این است که این شناسه چه مزیتی برای اصناف خواهد داشت؟ بحث دیگری که وجود دارد این است که آیا تفاوتی بین فعالانی که پروانه دارند و افرادی که پروانه ندارند وجود دارد؟

تقویت نظارت پسینی اتحادیه‌های صنفی با کمک شناسه یکتا

سیاح در پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی اتاق اصناف اظهار کرد: تا کنون افراد با کد ملی احراز هویت می‌شدند، اما فعالان اقتصادی کد اختصاصی نداشتند. قانون این مسئله را به اسم شناسه یکتا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد. این شناسه کمک می‌کند تا فعالان بتوانند خدمات دولتی را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. برای اصناف و اتحادیه‌ها هم این امکان به وجود می‌آید که افراد بدون پروانه شناسه شناسایی شوند.
وی گفت: شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی الزامی است و در بحث قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز ملاک است؛ بنابراین اگر فردی پروانه نداشته باشد، از دریافت خدمات حکومتی منع می‌شود. به طور مثال اگر گاز ارزان دریافت می‌کرده است دیگر چنین امکانی نخواهد داشت. این مسئله سبب می‌شود در نهایت افراد ناچار به دریافت پروانه شوند که نظارت پسینی اتحادیه‌ها را تقویت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • یمن یک ناوچه اروپایی دیگر را مجبور به خروج از دریای سرخ کرد
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق