Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@09:57:37 GMT

خودکشی رئيس جمهور سابق پرو با شلیک گلوله به گردن +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۹۰۹

خودکشی رئيس جمهور سابق پرو با شلیک گلوله به گردن +عکس

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، آلن گارسیا، رئيس جمهوری سابق پرو در حضور افسران پلیس با شلیک گلوله به گردن خودکشی کرد.

 

آلن گارسیا که به اتهام فساد مالی تحت پیگرد قانونی قرار دارد روز چهارشنبه در مواجهه با افسران پلیس که برای بازداشت او مراجعه کرده بودند، به گردن خود شلیک کرد.

 

آقای گارسیا به جرم دریافت رشوه‌ و فساد مالی تحت تعقیب قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری سابق و ۶۹ ساله پرو به دنبال این حادثه از مقابل منزلش در لیما پایتخت پرو به بیمارستان منتقل شد.

 

آقای گارسیا متهم است که از یک شرکت ساخت تاسیسات ریلی برزیلی به نام اودبرشت رشوه گرفته است. او البته همواره این اتهام را رد کرده است.

 

به گزارش بی بی سی فارسی، شرکت اودبرشت به پرداخت حدود ۳۰ میلیون دلار رشوه در پرو بعد از سال ۲۰۰۴ اذعان کرده است.

 

آلن گارسیا دو بار بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ رئیس جمهوری پرو بوده است. وی که سال گذشته به دلیل اتهامات مالی ممنوع‌الخروج شده بود، از دولت اروگوئه درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود که با مخالفت مونته ویدئو مواجه شده بود.

 

اتهامات مالی روسای جمهوری در کشور پرو اتفاق تازه‌ای نیست و هر چهار رئيس جمهور قبلی این کشور به دلیل پرونده‌های مشابه در مضان اتهام هستند.

 

در دسامبر ۲۰۱۷ آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهوری پیشین پرو که به اتهام نقض حقوق بشر، تشکیل جوخه‌های مرگ و کشتار غیرنظامیان در زندان بسر می‌برد با دستور پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری وقت پرو از زندان آزاد شد.

 

در ادامه خود پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهور قبلی پرو نیز به دلیل اتهامات مالی و دریافت رشوه از همین شرکت اودبرشت بازداشت و زندانی شد.

 

روایت خودکشی/ در منزل او چه گذشت؟

ماموران برای بازداشت آقای گارسیا به خانه او در محله ثروتمندنشین میرافلورز اعزام شده بودند.

 

کارلوس موران وزیر کشور پرو به خبرنگاران گفت که وقتی پلیس رسید، آقای گارسیا از آنها خواست فرصت انجام یک تماس تلفنی را به او بدهند و به یک اتاق رفت و در را بست.

 

به گفته آقای موران چند دقیقه بعد صدای تیر شنیده شد. پلیس به زور وارد اتاق شد و آقای گارسیا را که از ناحیه سر تیر خورده بود پیدا کرد.

 

او در بیمارستان کاسیمیرو اولوئا در پایتخت تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت.

 

مارتین ویزکارا رئیس جمهور فعلی پرو در توییتر نوشت که از مرگ او "تکان خورده" و حادثه را به خانواده گارسیا تسلیت گفت.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر یورونیوز فساد مالی پرو یورو خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • موسوی گرمارودی؛ فلسطینیزه کردن خاطرۀ زندان سیاسی بی‌اشاره به ماجرای خودکشی در زندان