Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:41:53 GMT

آغاز تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۹۳۷

آغاز تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» در شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب با حضور خبرنگاران و عکاسان خبری آئین گشایش اکران تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» در سالن بلکباکس مجموعه هنرشهر آفتاب برگزار شد.

بر این اساس، در ابتدا اجرای تئاتر یادشده به روی صحنه رفت، سپس مانی آبادیان، کارگردان این اثر به همراه گروه تولید به میان خبرنگاران آمدند و توضیحاتی درخصوص این اثر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان که چهارمین تجربه کارگردانی تئاتر را با یک تئاتر کنسرت پشت سر می‌گذارد با بیان اینکه «بی سر و صدا» تنها اثری است که فارغ از ۳ کار پیشین با گروهی حرفه‌ای تولید شده است، گفت: اعتقاد دارم روی هنر نمی‌شود عنوان حرفه‌ای گذاشت، زیرا خلق و خوی حرفه‌ای در نفس هنرمند قرار دارد.

وی با اشاره نقش آفرینی مریم راستی (نگار) و سپهر ترابی (عماد)، عنوان کرد: با توجه به اینکه نخستین تجربه بازیگری این دو جوان است، از کارشان خشنودم؛ اینها دهه هفتادی هستند و فکر می‌کنم برای نخستین تجربه از عهده کار خوب بر آمده‌اند.

کارگردان تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» از صدای محمد ذاکرحسین که در این اثر قطعاتی با عنوان قهقهه دیوانه، آغاز می‌شوم و پژواک را می‌خواند، تمجید کرد و درخصوص متن این نمایش، اظهار کرد: پیمان زبرجدی در این نمایشنامه بسیار زیر فشار من قرار داشت، اما روی ایده با یکدیگر اتود و قلم زدیم تا به متن نهایی دست یابیم.

آبادیان با ستایش از حمایت‌های تهیه کننده این تئاتر کنسرت، اضافه کرد: خیلی مهم است که یک نفر بدون چشم داشت سرمایه اثری هنری را فراهم کند؛ در تولید تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» برای نخستین بار دغدغه مالی نداشتم.

به گزارش خبرنگار مهر، تئاتر کنسرت «بی سر و صدا» کاری از گروه هنری «مانی تئاتر» هرشب ساعت ۲۰.۳۰ در مجموعه هنرشهر آفتاب روی صحنه قرار دارد.

کد خبر 4594391

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: هدف اصلی کنفرانس شکل‌دهی و سیاست‌گذاری به اکوسیستم حوزه مهارتی کشور است.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم و این کنفرانس می‌تواند چراغ راهی برای مجریان و برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران برای تحقق اهداف مهارتی کشور باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود نوع، نحوه و کنش نهاد‌های دولتی و خصوصی در حوزه آموزش‌ها و توسعه برنامه‌های فنی‌حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای افزایش نرخ رشد و توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی‌ها می‌کنند یک دولتی اگر بتواند کم‌تر از دو دهم درصد جی دی پی را افزایش دهد می‌توان گفت دولت موفقی است و این شاخص‌ها شاخص‌هایی است که دائماً مقایسه می‌شوند و محاسبه می‌شوند.

خسرویان تاکید کرد: سیاست‌ها باید ارزیابی شوند سیاست‌های اقتصادی، صنعتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور یکی از این برنامه ها، برنامه حوزه کارآفرینی و مهارت است.

وی افزود: مدل‌های مختلفی در دنیا کار شده است که در طول کنفرانس مقالات ارزشمندی در این زمینه در پنل‌ها ارائه می‌شود معروف‌ترین مدل فنی و حرفه ای، مدل کشور آلمان است کشوری که اقتصاد قدرتمند و پایدار دارد و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

خسرویان افزود: در کشور چین یک چرخش راهبردی اتفاق افتاده است بازی و برنامه‌های آموزشی نخبه پرورانی به برنامه‌های آموزشی انبوه تغییر یافته است که محور آن کالج‌های فنی و حرفه‌ای هستند. کشور چین برنامه‌های جدی در حوزه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌است و چند ده میلیارد به این حوزه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کشور هند نیز به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور، برنامه‌های مفصلی را در حوزه آموزش مهارتی و توسعه برنامه مهارتی طراحی کرده در حقیقت هند خود را پایتخت مهارت جهان معرفی کرده‌است می‌بینیم که همه کشور‌ها برنامه‌های گوناگون دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: ما در ابتدای برنامه هفتم توسعه هستیم مقام معظم رهبری شعار امسال را بحث تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند اگر جهش تولید بخواهیم یکی از محور‌های آن جهش حوزه مهارت در کشور است و باید با همکاری بین دستگاهی و سیاست‌گذاری‌های دقیق در بالادست بتوانیم برنامه‌های حوزه مهارتی و فنی‌حرفه‌ای را در کشور طراحی کنیم.

وی افزود: امیدواریم در این دو روز به این اتفاقات پرداخته شود افتخار ما این است که از ابتدای دولت سیزدهم در دوره جدید وزارت علوم با توجه وزیر علوم دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای ارتقای خوبی یافته است و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در نظام آموزش عالی کشور در شاخص‌های مختلف رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • خنداندن و شادبودن مردم عیب نیست/ باید میزهای مدیران سر و ته شود!
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود