Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@13:45:44 GMT

تسریع حل مشکلات سیل زدگان در طرحهر مسجد، یک خانه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۱۲۰

تسریع حل مشکلات سیل زدگان در طرحهر مسجد، یک خانه

براساس طرح «جهاد همبستگی ملی» هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود و در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت شده تا در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‎زدگان مشارکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، براساس جهاد همبستگی ملی هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را میسازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده دار میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت شده تا در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل زدگان مشارکت کنند.

 

این طرح یک دعوت ملی است که توسط بسیج در حال انجام است و در قالب آن هر مسجد ساخت یک واحد مسکونی را می پذیرد.

 

 

 

طرح «هر مسجد، یک خانه» گامی بزرگ جهت کمک به سیل زدگان

 

ماموستا خدایی امام جمعه شهر سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: از آنجایی که مساجد همواره محل رجوع مسلمانان و تصمیم‌گیری‌های بزرگ بوده است، در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کمک به رفع مشکلات آسیب‌دیدگان ناشی از بلایای طبیعی می‌تواند موثر واقع شود.

 


وی با اشاره به اینکه در زمان نبی‌مکرم اسلام(ص) و در زمان انقلاب اسلامی، مساجد پایگاه‌های بسیار مهم و با ارزشی در میان مردم بوده‌اند تصریح کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره)، مساجد سنگر است و بی‌شک بزرگترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای کمک به هم‌نوعان در طرح« هر مسجد یک خانه» همین مساجد هستند.

 


وی با اشاره به اجرای طرح« جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اظهار کرد: بی‌شک اقدام بسیج مستضعفان در ارائه این طرح بسیار خداپسندانه بود، تا هر مسجد یک خانه زیبا برای هم‌وطنان سیل‌زده بسازد که این خود برای این مردم بلادیده بزرگترین کمک است.

 


امام جمعه سنندج بیان کرد: طرح ساختن هر منزل مسکونی توسط یک مسجد از سوی سپاه و بسیج در صورت منسجم کردن کمک‌های مردمی بسیاری از مشکلات سیل‌زدگان از جمله تهیه یک مسکن و ماوای مناسب را به خوبی حل خواهد کرد و اینگونه پیشنهادات برگرفته از آموزه‌های دینی ماست.



«جهاد همبستگی» و «هر مسجد یک خانه» می تواند روند بازسازی را سرعت می بخشد

 

حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی اظهار داشت: اسلام در معنای تسلیم خدای متعال بوده است و هر آنچه که خدا دستور داده و دستورات خدا به واسطه انبیا و بویژه نبی اعظم به ما رسیده و در تفسیر اهل بیت علیهم السلام بوده در همبستگی است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر دستورات دینی در سنت ایرانی نیز تاکید بر همبستگی ملی است، افزود: این طرح همبستگی ملی در واقع یک طرح همدردی و همگرایی و یک طرح نوعدوستی است.

 

به گفته باباییان عده ای با این شعارها به دنبال اهداف دیگری هستند در حالی که این طرح به معنای خدمت صادقانه به سیل زدگان و دیگر مصیبت دیدگان است و می تواند در بخش های دیگر نیز تعمیم داده شود.

 

امام جمعه قروه با تاکید ر اینکه باید زمینه های اجرای این طرح به خوبی ایجاد شود خاطر نشان کرد: مساجد باید وارد عمل شوند و این وظایف به صورت همیاری خواهد بود که نقش زیادی در اتحاد و یکپارچگی دارد.

 

باباییان ادامه داد: مردم جامعه، کسبه، بسیجیان و دولتمردان باید وارد عمل شوند تا این طرح به خوبی و با موفقیت اجرایی شود

 

 


وی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» ابراز داشت: امروزه با توجه به مشکلات اخیر سیل در کشور، مساجد به خوبی می‌توانند عهده دار رفع این مشکل باشند و افراد حاضر در مسجد می‌توانند با جمع آوری کمک‌های مردمی مسجد و محله خود، در ساخت خانه افراد نیازمند و سیل زده سهیم باشند.


 

 

سپاه پاسداران همیشه در مواردی اینچنین از جمله در طرح های محرومیت زدایی پیش قدم بوده است

 

ماموستا ملا هاشم نوری امروز و در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جهاد همبستگی ملی اظهار داشت: این طرح یک طرح بسیار عالی و فوق العاده ای است که از طرف سپاه پاسداران برای کمک به مردم مناطق سیل زده کلید خورده است و می تواند تاثیر بسزایی در بازسازی این مناطق داشته باشد.

 


وی افزود: سپاه پاسداران همیشه در مواردی اینچنین از جمله در طرح های محرومیت زدایی پیش قدم بوده است و هم اکنون نیز با این طرح نقش موثر خود را ایفا می کند.

 


امام جمعه اهل سنت قروه ادامه داد: باید همگی دست در دست هم و با کمک هم به دنبال از بین بردن آلام و دردهای مردم مناطق سیل زده باشیم و زمینه آرامش و امنیت آنان را ایجاد کنیم.

 


وی بیان داشت: در این طرح مساجد می توانند با احداث منازل مسکونی برای سیل زدگان و نیز کسبه ها با تامین لوازم خانگی آنان نمونه زیبایی از همبستگی ملی را رقم بزنند.

 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان

مسجد شهید مدرس، شهرک مدرس همدان هم یکی از این مساجد است که هر روز صبح محفل انس با قرآن در آن با حضور بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تلاوت قران و دعا‌ها آموزش و تفسیر قر آن و دعا‌ها، تفسیر نهج الابلاغه هم برگزار می‌شود.

در این مسجد پایگاه مقاومت بسیج شهید عروجی فعالیت می‌کند و در کنار آن کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با قرآن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه تایید شد
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • آغاز ثبت نام اعتکاف دهه ی آخر ماه رمضان در مساجد همدان