Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دولت واشنگتن آماده بکارگیری دکترین مونرو در سیاست‌های خود درباره آمریکای لاتین است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به طوریکه همه بشنوند «دکترین مونرو زنده و بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بولتون مدعی شد: سرنوشت ملت ما از سوی قدرت‌های خارجی دیکته نخواهد شد. این (سرنوشت ملت ما) از سوی کسانی که اینجا را خانه خود می‌دانند، شکل خواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین از دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های مربوط به بانک مرکزی و شماری از شرکت‌ها و نه کشتی متعلق به این کشور خبر داد.

بنابر ادعای بولتون، تحریم‌های تازه واشنگتن علیه ونزوئلا باید به عنوان هشداری علیه تمامی عوامل خارجی از جمله روسیه تلقی شود. این مقام دولت آمریکا در اوایل ماه مارس در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد آمریکا در حال بکارگیری دکترین مونرو در ونزوئلا است. همزمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات بولتون آن را متکبرانه و توهین آمیز خواند. جان بولتون پیشتر به کشور‌هایی که کاخ سفید آن‌ها را مانعی در برابر گسترش نفوذ واشنگتن در آمریکای لاتین می‌نامد، هشدار داد.

از زمان آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا که با به رسمیت شناختن خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور از سوی آمریکا تشدید شد، آمریکا چندین دور تحریم را علیه دولت کاراکاس اعمال کرده است. تحریم‌های آمریکا عمدتا بخش‌های نفتی و بانکی ونزوئلا و نیز وابستگان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور را هدف قرار داده است.

دکترین مونرو، که در سال ۱۸۲۳ توسط جیمز مونرو، رئیس جمهور وقت آمریکا ارائه شد، با هدف جلوگیری از نفوذ اروپا در آمریکا ارائه شد. این دکترین تمامی کشور‌های آمریکای جنوبی را به عنوان منطقه‌ای از منافع آمریکا اعلام کرد. دکترین مونرو به عنوان مبنایی برای شکل دهی اکثر سیاست‌های واشنگتن در قبال این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ونزوئلا تحریم آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است