Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@15:59:53 GMT

ارتش ربات موشک انداز خود به نمایش گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۵۱۹

ارتش ربات موشک انداز خود به نمایش گذاشت

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رژه یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنج شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سردار لشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار غیب پرور رئیس بسیج مستضعفین، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر شهبازی فرمانده اسبق ارتش، امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در جوار مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیروی زمینی ارتش در این مراسم در کنار تجهیزات زرهی و صد زرهی خود ربات موشک انداز نذیر را به نمایش گذاشت.

ربات مسلح بدون سرنشین نذیر، خودرویی تاکتیکی با قابلیت کنترل از راه دور است. این خودرو توانایی حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و قابلیت نصب یک سلاح متوسط (تیربار7.67 میلیمتری یا تیربار 12.7 میلیمتری یا موشک پدافند هوایی یا موشک ضد زره را داراست.

ربات نذیر با شعاع عملکرد عملیاتی بدون سرنشین به میزان 2 کیلومتر قابل برنامه ریزی جهت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی است.

بلدوزر کنترل از راه دور نیز خودرویی با کاربری و آموزش آسان با قابلیت هایی از جمله کنترل از فاصله 1500 متری، پاکسازی میادین مین، کنترل تمامی فرامین به وسیله اپراتور از راه دور در مناطق عملیاتی و پر خطر، انجام کلیه عملیات مهندسی با قابلیت انعطاف بالا همانند با سرنشین است.

سامانه دود چند پارامتری ستار نیز سامانه ای دارای توانایی مختل نمودن سامانه های لیزری، دارای پوشش بصری در هنگام عملیات‌های عقب روی تاکتیکی و واکنش سریع با قابلیت مختل کردن دوربین های حرارتی است.

خودرو جیپ سفیر، خودرو حامل نفر بر فرماندهی، نفر بر تجسسی شیمایی کاشف، خودرو حامل نفر بر سداد، خودرو حامل نفر بر حیدر، نفر بر 2 زیست نفربر امی پی 2، تفنگ تک تیر انداز شاهر خودرو رنجر مجهر ره اسلحه اخگر، خودرو مجهر به سامانه انتشار دود و یگان واکنش سریع تویوتاهارد تاپ از جمله تجهیزات نیروی زمینی هستند که در این رژه نمایش داده شدند.

لانچر موشک سهند سهیل 2، خودرو سفیر مجهر به توپ 23 میلی متری زوبین،جیپ سفیر ،یگان حافظ صلح، تانگ شنیدار ذوالفقار 3،تانک شنیدار صیاد ، تانک تیام، تانک ذوالفقار، خودرو، کیان 500 حامل تانک چیفتن بهینه سازی شده، خودو مجهز به توپ 57 میلی متری بهمن
خودرو کرار با توپ 122 میلی متری
توپ 130 میلی متری
خودرو 6 در 6 کیان کشنده توپ 155 میلی متری
توپ 155 میلی متری خود کششی
خودرو و توپ 175 میلی متری خود کششی
توپ 203 میلی متری
موشک انداز فجر 5
موشک انداز نازعات ان 6 و ان 10
سکو پرتاپ موشک زلزال
توپ 23 میلی متری صد هوایی
تجهیزات عملیات روانی
سایت دیدبانی و و کنترل مرزی
شیلتر مخابراتی
سامانه های ارتباطی و
سامانهجهت یاب افاق
سامانه جمر
و سامانه الینت دیگر‌ تجهیزات نیروی زمینی هستند که در رژه نمایش به نمایش درآمدند.

در رژه روز ارتش یگان های نمونه ای از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام یک رژه منسجم و هماهنگ، گوشه ای از توان عملیاتی و دفاعی خود را در دفاع از نظام مقدس اسلامی نشان دادند.

در این مراسم همزمان با رژه نیروهای مسلح حاضر، شکاری بمب افکن های نیروی هوایی، جنگنده های بومی صاعقه و کوثر و بالگردهای هوانیروز در حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران، به پرواز در خواهند آمد.

همچنین علاوه بر تجهیزات قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) یگان های محمول دژبان کل آجا، یگان های محمول خودرویی نزاجا، یگان های محمول نهاجا و یگان های محمول نداجا از نیروهای چهارگانه ارتش از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید رژه رفتند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیر سرلشکر موسوی به مناسبت روز ارتش

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرّحِیمِ
مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم

۲۹ فروردین، یادآور مقطعی درخشان و ماندگار در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه حسّاس ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل (ره) مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‍های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ثابت شد که ماهیّت و مولود این سازمان وزین نظامی با ویژگی‍های مردمی بودن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، ایمان و ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‍ها صفات و ویژگی، دستاورد ارزشمند سربلندی، استقلال و اقتدار ایران امروز است.

ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‍های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدّس بوده است.

امروز پیشینه و اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به بازدارندگی مقتدرانه و درون‍زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‍ای مخابره شده است که جهان می‍داند وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه است و آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل ملت‌های مظلوم بویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‍افزایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مأیوس کرد.

نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‍های مختلف از جمله پایگاه‍های راهبردی پهپادی و تاکتیکی زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا و فضا و پیشرفت در عرصه‍های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران برداشته و استقلال و امنیّت پایدار میهن اسلامی را تقویت کرده و با برگزاری صد‌ها رزمایش مشترک، مرکب و دفاع از حریم آل‍الله، این مسیر امنیت‍افزا وعزت‍آفرین را استمرار بخشیده است.

امروز همچنین روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم شیراوژنان فداکاری است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیردفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در مناطق مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‍ای از عمر و زندگی خویش را در مناطق سخت و صعب‍العبور با تحمُل سرما و گرمای طاقت‍فرسا سپری کرده‍اند تا سرافرازی ملّت عزیزمان و نام بلند ایران را تثبیت کنند.

مجاهدت‌های همرزمان غیورم در نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی نیز که در لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی و صلابت دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، شایان تقدیر است.

جای بسی سرافرازی و بالندگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظیفه خطیر صیانت از کیان و تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن خویش توانسته‍است در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی و مردم یاری در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار طبیعی، پاکسازی میلیون‍ها هکتار از زمین‍های آلوده به مین از دوران دفاع مقدس، مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها بویژه کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته باشد.

فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‍های نیروی زمینی قهرمان را محضر مبارک فرمانده حکیم، اقتدارآفرین و دوراندیش کلّ قوا، حضرت امام خامنه‍ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده مُعظّم شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانِ میادینِ جهاد و شهادت و تمامی دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، از یکایک خانواده‍های صبور و شرافتمند برای همراهی مومنانه رزمندگان ارتش حزب الله، صمیمانه تشکر می‌نمایم و امید دارم پاداش مجاهدت‍های شبانه‍روزی سربازان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، ظهور پر نور آن حضرت، صلابت، سلامتی و شادکامی همرزمان عزیزم و نابودی هر چه سریعتر دشمن زبون صهیونیستی و نجات مردم مظلوم جهان، بویژه فلسطین و غزه قهرمان باشد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران 
سرلشکر سیّد عبدالرحیم موسوی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: در آمادگی کامل قرار داریم/ در انواع موشک‌ها و رادارها و تسلیحاتی که بر بالگردها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم/ رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است
  • ارتش اسلامی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های کشور است
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: ارتش ما یک ارتش انقلابی است
  • امیر حیدری: رژیم صهیونیستی سست تر از خانه عنکبوت است
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم
  • نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد
  • رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ ۲۶۴ارتش در سلماس
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • پیام امیر سرلشکر موسوی به مناسبت روز ارتش