Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:47:04 GMT

3 میلیون متر مکعب رواناب در سد رزه شهرستان درمیان مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۶۵۷

3 میلیون متر مکعب رواناب در سد رزه شهرستان درمیان مهار شد

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های اخیر 3 میلیون متر مکعب رواناب در سد رزه شهرستان درمیان مهار و ذخیره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ناصر نیک‌نیا مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: سد رزه شهرستان درمیان با ظرفیت 24 میلیون متر مکعب و ارتفاع 49 متر از پی، به‌عنوان بزرگترین سد بتنی وزنی استان خراسان‌جنوبی، در سیلاب‌های روزهای گذشته حدود 3 میلیون متر مکعب آب را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مساحت دریاچه سد رزه در تراز نرمال 167 هکتار است،افزود: در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن این سد 9 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 58 درصد رشد داشته است.     مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: سد رزه تنها سد بتنی استان خراسان‌جنوبی است که در شهرستان درمیان در 135 کیلومتری جنوب شرق بیرجند روی رودخانه فخرود به‌منظور آبرسانی به 600 هکتار از اراضی پایین‌دست احداث شده است.     نیک‌نیا گفت: این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی، نقش موثری در توسعه کشاورزی و اقتصاد منطقه درمیان دارد.     وی اظهار کرد: سد رزه به‌علت وجود آب و مواد غذایی و همچنین امنیت، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر بوده و قابلیت تفرجگاه و گردشگری دارد.     انتهای پیام/12

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه

به گزارش خبرنگار مهر، نوروز ۱۴۰۳ در حالی سپری می‌شود که با ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا همراه شده و برکت معنوی این روزها بسیار زیاد است.

نوروز است و وقت، وقت مسافرت، مهمانی، استراحت و تفریح اما عده‌ای هستند که در این روزها کار جهادی را به مسافرت، مهمانی و تفریح ترجیح داده و از استانی به استان دیگر جهت خدمات رسانی عزیمت می‌کنند.

فرقی نمی‌کند کدام روستای دور مرزی و در کدام استان نیاز به خدمت رسانی دارد، جهادگران همیشه و همه وقت در هر نقطه از ایران که نیاز به خدمت رسانی باشد پیش‌قدم بوده و حاضر می‌شوند.

امسال استان خراسان‌جنوبی در شرق ایران میزبان گروه جهادی منتظران ظهور از استانی در شمال کشور بوده و چشم اهالی روستاهای شهرستان مرزی سربیشه به حضور جهادگرانی از استان مازندران شهر آمل روشن شده است.

مسیح مسلمی مسئول گروه جهادی منتظران ظهور استان مازندران؛ آمل در این زمینه اظهار کرد: مؤسسه جهادی منتظران ظهور از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده است.

هدف گذاری برای خدمت در سربیشه

وی افزود: این مؤسسه جهادی در تمام استان‌های کشور حضور داشته و خدمات جهادی ارائه داده و می‌دهد.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور که از استان مازندران مهمان خراسان جنوبی است، بیان کرد: نقطه هدف ما در استان خراسان جنوبی، شهرستان مرزی سربیشه می‌باشد و امسال سومین سالی است که مهمان خراسان جنوبی هستیم.

مسلمی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف گروه جهادی، سال‌های قبل در حوزه عمرانی، به روستاهای بخش مرکزی شهرستان سربیشه خدمات رسانی داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال از ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ تا ۸ فروردین ۱۴۰۳ در بخش مود شهرستان سربیشه حضور داریم، گفت: این بار خدمات پزشکی؛ دندانپزشکی توسط مؤسسه جهادی منتظران ظهور به اهالی بیش از ۱۰ روستای این بخش ارائه شده و می‌شود.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور استان مازندران بیان کرد: ۱۰ نفر جهادگر متشکل از پزشک، دندانپزشک و روحانی امسال مهمان مردم مرزنشین شهرستان سربیشه هستند و در کنار خدمات دندانپزشکی، مباحث معرفتی و بصیرتی نیز مطرح و تبیین می‌شود.

مسلمی به محرومیت شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: قبل از حضور تیم جهادی در منطقه، مشکلات و نیازهای شهرستان احصا شده و با توجه به نیاز مردم منطقه فعالیت مورد نظر و گروه جهادی مربوطه اعزام می‌شود که برای امسال تصمیم بر حضور تیم دندانپزشکی شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود یک‌هزار خدمت دندانپزشکی به مردم بخش مود شهرستان سربیشه ارائه شده و خدمات رسانی تا ۸ فروردین ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور افزود: با توجه به محرومیت منطقه، یکی از مهمترین وظایف گروه‌های جهادی اعزام شده به شهرستان سربیشه، فعال کردن گروه‌های جهادی نیمه فعال بومی منطقه و همراه کردن آنها با گروه‌های جهادی مهمان جهت خدمات رسانی است.

مسلمی اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان سربیشه قرارگاه جهادی فعال و همراهی مسئول قرارگاه جهادی شهرستان با گروه جهادی منتظران ظهور طی این سال‌ها بسیار خوب بوده است.

وی به همراهی و کمک بسیج سازندگی استان خراسان‌جنوبی با گروه جهادی منتظران ظهور نیز اشاره و قدردانی کرد و افزود: هدف ما زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و شادی دل ولی عصر از فعالیت‌های جهادی است.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور بیان کرد: هدف از فعالیت‌های جهادی، نشاندن لبخند رضایت بر چهره مردم مرزی و قوت قلب و ایجاد انگیزه به مردم برای خدمت‌رسانی است.

شوق خدمت در ماه مهمانی خدا

مسلمی خاطرنشان کرد: علی رغم همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز و فاصله بسیار زیاد خراسان‌جنوبی تا استان مازندران و شهر آمل، اما جهادگران با شوق و رغبت در این منطقه حاضر شده و با عشق و علاقه به هم وطنان خدمت می‌کنند.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در نوروز ۱۴۰۳ فعالیت گروه‌های جهادی در قالب پویش ملی "خانه دوست کجاست"، خواهد بود.

هنری ادامه داد: در این پویش خانواده‌های محروم و خانواده‌های شهدای نیازمند را شناسایی و در قالب خانه تکانی، تعمیر وسایل و سایر کمک‌هایی که نیاز دارند به آنها خدمات رسانی می‌شود.

وی با بیان این‌که افطاری ساده یکی دیگر از این برنامه‌ها است، گفت: به نیابت از خانواده‌های شهدای نیازمند افطاری ساده هم برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گروه جهادی عمرانی در ماه رمضان از افطار تا سحر فعالیت دارند.

هنری گفت: طی ماه مبارک رمضان و نوروز ۳۲۲ گروه جهادی در قالب ۱۱ قرارگاه با حضور ۲۸۶۰ جهادگر در ۱۷۷ نقطه استان فعالیت دارند.

کد خبر 6063390

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • امامزاده شاه‌ سلیمان علی(ع)؛ زیارتگاه‌ مورد اقبال خراسان جنوبی‌ها
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • بهره مندی ۲ روستای شهرستان قاین از کانال‌های دیجیتال