Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@09:07:40 GMT

بلو جاوا، موز آبی با طعم بستنی وانیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۶۶۱

بلو جاوا، موز آبی با طعم بستنی وانیلی

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   آیا تاکنون موز آبی رنگ با بوی منحصر به فرد وانیل را تصوّر کرده اید؟! در حال حاضر این نوع عجیب از میوه موز وجود دارد و یکی از خوش طعم ترین انواع موز به شمار می رود و نام های مختلفی روی آن گذاشته اند از جمله: بلو جاوا، موز بستنی و یا موز هاوایی.

 

این میوه در جنوب شرقی آسیا، در هاوایی و بسیاری از مناطق ایالات متحده آمریکا می روید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع کمتر دیده شده از موز، وقتی کال و نرسیده است، پوستی آبی رنگ دارد و برخلاف بسیاری از میوه های استوایی در سرمای شدید تحمل بالایی دارد و بوی متمایزی همچون بوی وانیل از آن به مشام می رسد. به آن موز هاوایی نیز می گویند چرا که جزایر هاوایی به کاشت این نوع از موز شهرت دارد.

 

 

ارتفاع درخت موز آبی به ۶ متر می رسد، نرم تر از موزهای زرد است و ۱۵ تا ۲۴ ماه پس از کاشت، گل می دهد و پس از ۱۱۵ تا ۱۵۰ روز نیز میوه هایش قابل چیدن هستند و می توان به شکل های مختلف از آن استفاده کرد؛ مثلا می توان تازه آن را مصرف کرد و یا با شیر، ماست و یا آبمیوه های دیگر آن را خورد. از آنجایی که این میوه مزه ی وانیل شیرین دارد، بیشتر در صنعت تولید بستنی از آن استفاده می شود.

 

موز آبی مقادیر زیادی فیبر دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث تقویت سیستم بدنی می شود و سرشار از ویتامین B6 و C و موادی همچون پتاسیم، منیزیم و پروتئین است.

 

تابناک باتو

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: درخت موز بستنی وانیلی گوناگون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی اسفنانی، در راستای تشریح اقدامات و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، اظهار داشت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید از میادین اصلی میوه و تره‌بار برای خرید عمده کالاها است.

وی افزود: میزان سود در کالاهای دیگر بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است. اما به دلیل سریع‌الفساد بودن میوه و تره‌بار، این سود ۳۰ درصدی لحاظ شده است.

کد خبر 6085065

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خواص آب هویج بستنی
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • قیمت میوه در میادین تره بار
  • تهرونی‌های قدیم از کجا بستنی می‌خریدند؟
  • طولانی بودن روند ساخت میدان میوه و تره بار