Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با بررسی دلایل دقیق آتش سوزی در سال ۹۷ به سهم ۸۰ درصدی عامل انسانی، بی احتیاطی گردشگران و حریق پس چرای مزارع رسیدیم که با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، هشدار و آموزش می‌توانیم این آسیب مخرب زیست محیطی را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در نشست ستاد اطفای حریق استان در استانداری، تشکیل زود هنگام این ستاد را نشانه عزم بین بخشی برای کنترل و کاهش آتش سوزی جنگل، مرتع و مزارع در استان دانست.

وی سپس به نقش و اهمیت بسیج نیرو‌ها در مواجهه با آتش سوزی‌های احتمالی اشاره کرد و از تشکیل ۱۴ همایش توجیهی در شهرستان‌ها با حضور فرماندهان پایگاه بسیج، داوطلبین هلال احمر، دهیاران و حافظین محیط زیست و منابع طبیعی و نقش پررنگ نهاد‌های مردم نهاد حامی محیط زیست با محوریت منابع طبیعی خبر داد.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های اجتماعی به ویژه نقش محوری دهیار در روستا، جامعه دانش آموزی، ائمه جمعه و جماعات بهره‌مند شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از همه دست اندرکاران از پیشنهاد چهار تفویض اختیار برای تسهیل در حضور به موقع در صحنه آتش سوزی خبر داد و افزود: این چهار تفویض اختیار شامل اخذ مجوز فعالیت شهرداری‌ها در خارج از حریم شهرها، فعالیت دهیاری‌ها در خارج از محدوده روستا، دریافت مجوز سورت پروازی هوانیروز و امکان دسترسی یگان‌های اطفای حریق در محدوده پادگان‌های نظامی از شورای بحران و تامین است.

بالایی ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار کرمانشاه تعدادی از پایگاه‌های اطفای حریق و دهیاری‌ها که در مناطق معرض آسیب هستند به تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه دمنده مجهز شوند.

انتهای  پیام/ز

 

پیشنهاد چهار تفویض اختیار برای تسهیل در حضور به موقع در صحنه آتش سوزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام مؤمنی با اشاره به جزئیات آتش سوزی در بازارچه صیقلان رشت اظهار کرد: حادثه آتش سوزی در بازارچه صیقلان نرسیده به پاساژ گلستان عصر سه شنبه به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

رئیس سازمان آتش نشانی از اعزام ۱۱ خودروی آتش نشانی به همراه ۴۵ آتش نشان و افسر ارشد به حادثه خبر داد و افزود: بواسطه کوچه‌های تنگ و باریک سریعاً خودروهای سبک وارد عملیات شدند و دیگر خودروها نسبت به پشتیبانی اطفا اقدام کردند.

وی با بیان اینکه یک باب مغازه فروش پلاستیک در آتش سوخت و سقف ۲ باب مغازه همجوار با پشت بام‌های بهم پیوسته دچار آسیب و خسارت شد، گفت: علت حادثه را در دست بررسی است و خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

این مسؤول در پایان از تلاش نفس گیر تیم‌های عملیاتی کمال تقدیر را داشت و ادامه داد: کوچه‌های تنگ و باریک بازارچه، سقف‌های بهم پیوسته و چوبی می‌توانست شعله وری و خسارات بیشتری را رقم زند.

کد خبر 6063233

دیگر خبرها

  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت