Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی در مورد برنامه دولت برای کنترل قیمت‌های مسکن گفت: در ماه‌های اخیر معاملات مسکن کاهش شدیدی پیدا کرده است و متاسفانه بازار مسکن متاثر از سیاست‌های بخش مسکن نیست، بلکه متاثر از شرایط اقتصادی و التهاباتی است که در بازار پول به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه تصریح کرد: نکته‌ مهم برای ما این است که با تولید و عرضه مسکن، تقاضا برای قشر متوسط و کم درآمد را  شتاب دهیم تا آن‌ها بتوانند از این عرضه‌ها، مسکن خود را تامین کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز شدن پروژه‌های گوناگون از جمله پروژه‌های ۴۰۰ هزار واحد، جامعه هدف ما که به ویژه قشر جوان هستند، بتوانند از مسکن برخوردار شوند و کسانی که سوداگری در بازار می‌کنند بتوانند تکلیف سرمایه خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دولت نمی‌توانیم مداخله‌ای در قیمت‌های بازار داشته باشیم، گفت: سیاست‌های ما سیاست‌های تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن است و ما باید تولید مسکن را شتاب دهیم؛ چرا که هرجا در رونق بخشیدن به بازار تولید مسکن کاهلی کرده باشیم طبیعی است که این تعادل به هم بخورد.

اسلامی تاکید کرد: تمام هم و غم ما به عنوان دولت این است که تولید مسکن شتاب بگیرد و ما به این کار اهتمام و برای آن برنامه داریم و آن را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی دولت یازدهم وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق الزحمه هایی که با راه اندازی سامانه خودنویس کاهش پیدا کردند

حسین کاظمی، کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی سامانه خودنویس شاهد بهبود و آرامش در بازار اجاره مسکن هستیم گفت: با اجرای این سامانه از بهمن ماه سال گذشته به طور قطع شاهد آن هستیم که بازار اجاره مسکن با کاهش حق الزحمه نجومی مواجه شده است.

وی افزود: بازار اجاره مسکن پیش از راه اندازی سامانه خودنویس با مشکلات از جمله حضور دلالان و سوداگران مواجه بود که امسال شاهد آن هستیم که با راه اندازی این سامانه به طور قطع بازار اجاره از آرامش بیشتر و با نرخ های مناسب تری به مستاجران ارائه می شود.

کاظمی بیان کرد: حضور مشاوران املاک در سامانه خودنویس و ثبت قرارداد ها نقش مؤثرتری در کاهش نرخ های نجومی دارد و از سوی دیگر مالکان و مستاجران با آرامش بیشتری اقدام به ثبت قراردادهای اجاره می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی کانال ۴۴ میلیون
  • قیمت طلا و سکه یک اردیبهشت۱۴۰۳ / سکه در نزدیکی ۴۴ میلیون
  • قیمت طلا و سکه یک اردیبهشت۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی کانال ۴۴ میلیون
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۶۱ هزار واحدی شاخص کل
  • حق الزحمه هایی که با راه اندازی سامانه خودنویس کاهش پیدا کردند
  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود