Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: بهبود فضاي کسب و کار مهمترين الزام رونق توليد در کشور است که به همين علت اين وزارتخانه مهمترين نهاد در تحقق شعار سال محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا «عباس معمارنژاد» روز پنجشنبه در جلسه شوراي هماهنگي ادارات زيرمجموعه وزارت اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي، افزود: نهادهاي زيرمجموعه اين نهاد از جمله گمرک، بانک، بيمه و ماليات اثرگذاري قابل توجهي در رونق توليد دارد و مي توانند به ترتيب با تسهيل در ورود و خروج کالا، تامين مالي مناسب و حمايت هاي بيمه اي و مالياتي در بهبود وضعيت بخش صنعت موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر لزوم توجه بانک ها به بنگاه هاي کوچک و متوسط تاکيد کرد و ادامه داد: 90 درصد بنگاه هاي سطح کشور کوچک و متوسط است و 50 درصد توليد صنعتي کشور نيز توسط اين بنگاه ها صورت مي گيرد که البته اين بنگاه ها نيز بيشترين گرفتاري مالي را دارد و بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.
وي از فعاليت 160 گمرک در کشور خبر داد و اضافه کرد: اين گمرکات مي تواند با تسهيل در ورود و خروج کالاها به ويژه در حوزه صادرات نقش خود را در راستاي رونق توليد ايفا کند.
معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزير امور اقتصاد و دارايي با اشاره به اينکه يکي از برنامه هاي مهم وزير اقتصاد و دارايي، اقتصاد هوشمند است، بيان کرد: امروز نسل جديد مي خواهد از طريق تلفن همراه همه کارهاي روزمره و اقتصادي خود را انجام دهد که ما نيز بايد به اين مسير حرکت کنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي هم در اين جلسه بر تفويض اختيار هزينه - درآمد به استان ها تاکيد کرد و گفت: اين امر مي تواند به توسعه اقتصادي در بسياري از استان ها منجر شود.
رضا حسيني افزود: مي توان به تناسب ظرفيت هر استان بسته توسعه طرح ريزي کرد که آذربايجان غربي در اين خصوص آمادگي لازم را دارد.
وي اضافه کرد: در برهه کنوني، تجارت خارجي ماموريت کليدي مديران حوزه اقتصادي در آذربايجان غربي است که در مسير آن، مراکز لجستيک و زنجيره صنايع تبديلي را بايد توسعه دهيم و براي آن اهتمام همه مديران و بخش خصوصي ضروري است.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال رونق توليد نامگذاري فرمودند؛ ايشان همگان را به تلاش براي رونق توليد در کشور فراخواندند و ابراز اميدواري کردند با گسترش چشمگير و محسوس اين تلاش در طول سال، مشکل اقتصادي در مسير حل شدن قرار بگيرد.
2093/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: تولید کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است که با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود.

صفر نصرالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: نامگذاری این شعار نشان از تفکر عمیق، هوشمندانه و شناخت درست از صحنه‌ی رهبر معظم انقلاب دارد که برای چند سال متوالی شعار سال را محور اقتصاد قرار داده‌اند.

وی افزود: فقط تشکیلات دولتی نمی‌تواند چرخ تولید را راه‌اندازی کند به همین دلیل شرکت مردم و ورود تمام استعدادها در عرصه‌ی تولید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور یک امر مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه تولید وضعیت نابسامان اقتصادی را سر و سامان می‌دهد، ادامه داد: با تولید، اشتغال و بسیاری از توسعه‌ها رونق پیدا می‌کند.

نصرالله زاده خاطر نشان کرد: اکوسیستم از ایده تا تولید محصول و ثروت باید با فعالیت در تمام عرصه‌ها به صورت کامل تکمیل شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در کشور ما برای تولید زیر ساخت‌های لازم فراهم است، گفت: توسعه علم و فناوری در کشور به نحو مطلوبی اتفاق می‌افتد اما استفاده از زیرساخت‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌های جدید برای تولید و حل مشکلات مربوطه و کامل کردن زنجیره تولید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: زیست بوم فناوری با مشارکت فعال تمام بازیگران می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد ایفای نقش مسئولان، کارهای حمایتی، اعطای تسهیلات، برنامه ریزی‌های متناسب با هر منطقه، تهیه نقشه‌ی راه علم و فناوری و اجرای صحیح آن می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با بیان اینکه برای به ثمر نشستن این کارها باید مستمر تلاش کنیم، گفت: کسانی که در حوزه‌های مختلف دانش و تولید فعالیت می‌کنند اگر هر فرد نقش خود را به خوبی ایفا کند تحقق شعار سال با وضعیت بسیار مطلوبی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی درست برای تحقق شعار سال امر مهمی است، خاطر نشان کرد: اقداماتی که جنبه‌ی تئوری و نظریه پردازی دارد در توسعه اقتصادی نمی‌تواند کمک کننده باشد این کارها به اندازه‌ی کافی در سال‌های گذشته انجام شده است و همه باید آستین بالا زده و به صورت عملی وارد صحنه شویم.

نصرالله زاده افزود: دولت محترم نیز باید مسیر گشایی برای تولید بهتر به ویژه تولیدات دانش بنیان و چگونگی به صحنه آوردن مردم را در دستور کار خود قرار دهد تا مردم بتوانند نقش اساسی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است، گفت: استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکاناتی که در اختیار مردم است موثر خواهد بود امیدواریم با همت بیشتر، افزایش تولید با مشارکت مردم به خوبی پیش رفته و مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب برآورده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • بر اساس سند تحول امور به مردم واگذار می شود
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است