Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:05:31 GMT

کاهش دما، ابرناکی و بارندگی در گیلان از عصر امروز

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۴۲۰

کاهش دما، ابرناکی و بارندگی در گیلان از عصر امروز

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، ابرناکی و بارندگی در استان از عصر امروز (پنجشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است بنابراین از عصر امروز شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید یا خیلی شدید) ، احتمال رعد و برق و تگرگ و همچنین مواج بودن دریا مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به ریزش هوای سرد از عرض های شمالی و کاهش محسوس دما ، از عصر جمعه برای ارتفاعات بالادست بارش برف دور از انتظار نیست و این سامانه تا اواسط هفته آینده به تناوب در استان فعال است.
غلامی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، کاهش نسبی دما، بتدریج افزایش ابر و مه آلود، رگبار باران، وزش باد بویژه طی عصر و شب پاره ای نقاط شدید ، احتمال رعدوبرق و تگرگ عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید) ، احتمال رعدوبرق، غرب و شب ارتفاعات بالادست بارش برف پیش بینی کرد.
به گفته غلامی، بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 34 درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا در استان با شش درجه مربوط به جیرنده، ماسوله و دیلمان خواهد بود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را 19 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان را 11 درجه عنوان کرد.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي گيلان بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • استقرار هوای خنک و بهاری تا چهارشنبه در گیلان
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا