Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@17:11:58 GMT

قیمت لاستیک پرایدی از پژو بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۴۴۳

قیمت لاستیک پرایدی از پژو بیشتر شد

درپی افزایش قیمت ها در بازار لاستیک ایران و کاهش عرضه تایر توسط سه تایرساز بزرگ کشور اتفاقی عجیب دراین بازار رقم خودر و آن سبقت گرفتن قیمت تایرهای پرایدی از پژویی بود.   به گزارش صدای ایران قیمت تایرهای خانواده پراید از پژویی‌ها سبقت گرفت. این شاید عجیب‌ترین اتفاق بازار تایر در سال جدید باشد که تایرهای خانواده پراید باوجود سایز کوچک‌تر و قیمت مصوب پایین‌تر،‌ به‌شکل چشمگیری از خانواده پژو و سمند گران‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درحالی‌که در چند روز گذشته تایرهای پرایدی سه تایرساز اصلی کشور در بازار خرده‌فروشی تهران با قیمتی نزدیک به 480هزارتومان معامله شد،‌ محصولات رینگ 14و 15فاصله خود را با تایرهای پرایدی حفظ کردند تا این‌بار نیز پراید در بازار رکورددار باشد. محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» کاهش 30درصدی تیراژ تولید تایرسازان طی شش ماه گذشته را یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت دانست و گفت: بالا بودن تعداد خودروهای پراید در کشور و نیاز آنها به تایر باعث شده است همزمان با کاهش تولید تایرسازان که به‌دلیل کمبود مواد اولیه ایجاد شده است، قیمت تایرهای پرایدی را در بازار به شدت افزایش دهد. این اما تنها دلیل به اوج رسیدن لاستیک‌های پراید در بازار نیست.   روزنامه «دنیای‌خودرو» در اولین روزهای اسفند سال گذشته از ورود واحدهای خرید خودروسازان به بازار تایر کشور خبر داد. برخی خودروسازانی که به‌دلیل بدهی‌های سنگینی که به تایرسازان داشتند، امکان خرید مستقیم را از دست داده بودند و پس از دریافت وام‌های کلان بانکی، تایر موردنیاز خود برای از سرگیری تولید خودروها را در خرید تایر از بازار تهران و تبریز می‌دیدند. تاجایی‌که آنها از دوم اسفند تا آخرین روزهای این ماه حجم گسترده‌ای از موجودی تایر بازار را برای انتقال به خطوط تولید خود خریداری کردند. این اتفاق که بی‌ارتباط به بدهی میلیاردی برخی خودروسازان نبود، باعث شد موجودی تایرهای پرایدی در بازار به شدت کاهش یابد. تا جایی‌که این روزها خرید تایر پرایدی با نرخ مصوب 280هزارتومانی تقریبا غیرعملی شده است. افت تولید تایردر کشور به‌ویژه از نوع پرایدی باعث شده است عمده تولیدات کارخانه‌های تایرسازی ازجمله یزدتایر و کویرتایر راهی کارخانه‌های خودروسازی شود و سهم کمتری از تولیدات به بازار برسد. تمام این اتفاقات وقتی با توزیع نشدن سبدهای فروش فروردین‌ماه تایرسازان تلفیق می‌شود نتیجه‌ای جز کمیاب شدن تایر پرایدی برای بیش‌از 7میلیون دستگاه از این خودرو مجبوب نخواهد داشت. تا آنجا که شاید در آینده‌ای نزدیک واردات تایرهای پرایدی با ارز نیمایی و تعرفه 40درصدی منجر به تامین تایرهایی ارزان‌تر از نمونه‌های داخلی برای بازار داشته باشد!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پراید لاستیک تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

او افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها بمنظور برخورد ایجاد ثبات در بازار باحضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجراء می‌شود.

ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی را از جمله اهداف طرح نظارتی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بازار لاستیک ترمز برید