Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@08:28:00 GMT

نظامیان ایران و عمان قدرتنمایی کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۴۹۴

نظامیان ایران و عمان قدرتنمایی کردند

درپی نشست مشترک نظامیان ایران و عمان که جند روز پیش برگزار شده بود، امروز همزمان با روز ارتش نظامیان 2 کشور رزمایش مشترک برگزار کردند.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با مشارکت یگان‌هایی از نیروهای دریایی دو کشور در سواحل مسقط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
در این رزمایش که در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی دو کشور صورت گرفت، یگان‌های شرکت کننده با اجرای سریال‌های رزمایش به تبادل تجربیات پرداخته و با موفقیت رزمایش را به پایان رساندند.
برخی از تحلیلگران معتقدند که حضور بی‌سابقه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک رزمایش دوجانبه و در سواحل یک کشور خارجی نشان دهنده شکست فضاسازی‌های آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند و با اعتبار در منطقه و جهان است.
هیئت عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران که به ریاست سرتیپ پاسدار قدیر نظامی رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان در مسقط به سر می‌برند، علاوه بر حضور در رزمایش مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی این کشور، با رئیس مجلس شورا و معاون وزیر خارجه عمان نیز ملاقات و حول محور توسعه روابط همه جانبه بین نیروهای مسلح دو کشور مذاکرات مفیدی داشتند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران عمان رزمایش مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده صبح چهارشنبه در همایش گرامی‌داشت روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، گفت: بدون شک ولایت پذیری، اخلاص و تعهد انقلابی از عوامل اقتدار، صلابت و پیشرفت‌های روزافزون نیروهای مسلح کشور به شمار می‌رود و در این میان برادران ارتشی ما ثابت کردند که همواره و در همه احوال نسبت به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معتقد و متعهد هستند و تا پای جان در دفاع از این مرز و بوم ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از تلاش‌های کلیه نیروهای مسلح کشور در راستای حفظ امنیت و حراست از کیان این مرز و بوم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس بهترین میدان جهت تعریف توانمندی‌ها و در عین حال رشادت‌های ارتشیان جان بر کف ما بود که عاشقانه پا در میدان نبرد گذاشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور عزیز ما به دست دشمن بیافتد.

حجت الاسلام براتی‌زاده ضمن مقایسه‌ی توانمندی‌ها، اقتدار و پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای مسلح در ابعاد مختلف دفاعی با دیگر حوزه‌ها، مهمترین عامل موفقیت در این بخش‌ها را حرکت این دلاوران در امتداد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت پذیری و اطاعت کامل از ولایت مطلقه فقیه و رهبری بیان کرد.

کد خبر 6080759

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان