Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح 'مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' با ابتکار استاندار در این منطقه ارکان حاکمیتی، مدیریتی در حوزه دولتی و بخش خصوصی همراهی چشمگیر و مناسبی با روند اجرای آن داشته اند.

علی رسولیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان همراهی و همکاری ارکان مدیریتی خراسان رضوی را با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ستودنی توصیف و بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح از اواخر پارسال تاکنون 609 پروژه سرمایه گذاری در شهرستانهای مختلف استان با تایید و امضای روسای دادگستری، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران به تصویب رسیده که نشانگر همراهی و همکاری مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پروژه های سرمایه گذاری طی نشستهایی با حضور استاندار خراسان رضوی در هر شهرستان بررسی شده و تعهداتی که قرار است بخشهای حاکمیتی تقبل کنند از سوی استاندار به آنان ابلاغ شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در مسیر اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان هر دستگاه اجرایی که اختیاراتش در این حوزه محدود بوده و یا بطور کلی اختیاری ندارد موضوع را به صورت مکتوب گزارش می کند تا در ستاد تدبیر و فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی بررسی و از طریق نمایندگان مجلس در سطح ملی پیگیری شود.
وی گفت: بر این اساس نتیجه بررسی مبنی بر اینکه درخواست سرمایه گذار پروژه تایید شده اما به دلیل محدودیت اختیارات مدیران استان پاسخگویی به آن دشوار است، به صورت شفاف اعلام خواهد شد.
رسولیان افزود: موضوع مهم دیگر در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی 'ضعف فرهنگی در حوزه کار و کارآفرینی' است که باید در چارچوب اقدامات آموزشی با هدف فرهنگ سازی، این ضعف برطرف شود.
وی گفت: از این منظر تلاش شده فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه 'کارآفرینی عبادت است' ترویج شو و کارآفرین به عنوان یک مجاهد، مورد وثوق و تکریم جامعه قرار گیرد.
علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج کرمان اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج 'طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی خود در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به 12 منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.
استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به 21 شهرستان سفر و در این چارچوب 54 تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان معین طرح امضا کرده است.
بر این اساس با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی 609 پروژه با سرمایه گذاری 270 هزار میلیارد ریال و 700 میلیون یورو تعریف شده است.
خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع معادل 11 میلیون و 740 هزار و 659 هکتار سهمی هفت درصدی از مساحت کل ایران دارد. این استان شامل 29 شهرستان، 70 بخش و دو هزار و 540 روستا است.
خراسان رضوی با 8.1 درصد جمعیت کشور شش میلیون و 434 هزار و 501 نفر را نفر را در خود جای داده است. یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
شش هزار و 508 واحد صنعتی با اشتغالزایی 204 هزار نفر و سرمایه گذاری 103 هزار و 700 میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. 95 درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است. بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون استاندار خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار