Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرین غلامی، شطرنج‌باز نوجوان تیم ملی کشورمان که در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرده بود، صبح امروز و در روز جوان با نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آرین غلامی، شطرنج‌باز نوجوان تیم ملی کشورمان که در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرده بود، صبح امروز و در روز جوان با نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی اخیرا به دیدار مقام معظم رهبری و سردار قاسم سلیمانی نیز رفته بود.

غلامی در توضیح انتخاب خود مبنی بر عدم رویایی با حریفی از رژیم غاصب صهیونیستی، خاطر نشان کرد: برای شرکت در مسابقات ریلتون در استکهلم سوئد که یک مسابقه آزاد بین المللی با حضور شطرنج‌بازانی از بیش از پنجاه کشور جهان است با هزینه شخصی و به صورت انفرادی -بدون همراهی خانواده و اعضای فدراسیون- عازم این کشور شدم. چون سن من کمتر از هجده سال است - متولد سال ۱۳۸۰ هستم- به سختی هتل گرفتم و حتی برای چنج کردن پول خود نیز با مشکلاتی مواجه شدم.

وی افزود: بعد از پیروزی در شش مسابقه و مشخص شدن حریف بعدی ام که از رژیم صهیونیستی بود تنها دو دقیقه فرصت داشتم تا تصمیم بگیرم. در آنجا اعلام کردم به خاطر دفاع از مردم فلسطین از رویایی با حریف اسرائیلی امتناع میکنم. مسئولین مسابقات تعجب کردند؛ چرا که حریف اسرائیلی از رتبه (رنکینگ) ویژه‌ای برخوردار نبود و در صورت پیروزی قهرمان این مسابقات میشدم. بعد از اتفاق رسانه‌های سوئدی و سایر رسانه‌ها به پوشش خبر آن پرداختند و مورد توجه دیگر شرکت کنندگان نیز قرار گرفتم. در نهایت نیز نائب قهرمانی این دور از مسابقات را کسب کردم و به ایران بازگشتم.

همچنین نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی در این دیدار خاطر نشان کرد:ویژگی جوان تراز انقلاب اسلامی آن است که در مسابقات بین المللی، در کنار صفحه شطرنج، صفحه مناسبات جهانی را نیز میبیند و با یک حرکت به موقع، نه حریف شطرنج که قدرت‌های استکباری را مات میکند. این از رویش‌های پرافتخار انقلاب اسلامی است که یک جوان دهه هشتادی ما با فهم صحیح از مناسبات ناعادلانه جهانی، به تنهایی و در ظرف دو دقیقه حرکتی را نه تنها در «صفحه شطرنج» بلکه در «صحنه جهانی» انجام میدهد که منجر به مات شدن رژیم صهیونیستی میشود.

وی افزود: متحدان رژیم صهیونیستی نیز مات و مبهوت اقدام به موقع و عدالتخواهانه‌ی نوجوان ۱۷ ساله ما میشوند. این رویش مبارک نشان داد جوان انقلاب اسلامی میتواند همچون دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف با حضور آگاهانه و انقلابی حرکت‌های موثری انجام دهد که دشمنان را به زانو درآورد.

جلیلی در تقدیر از آقای غلامی گفت: «آرین» نشان داد در عرصه‌های مختلف جهانی میتوان همچون مدافعان حرم از حریم ارزش ها، آزادی و استقلال ملت‌های مظلوم دفاع کرد. رژیم صهیونیستی مات و آمریکا مبهوت حرکت به موقع و انقلابی آرین، نه در صفحه شطرنج بلکه در صحنه جهانی شدند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور اضافه کرد: آرین نشان داد اگر آمریکا و قدرت‌های استکباری در دهه شصت، هنرنمایی نسل نوجوان و جوان ما در دفاع مقدس را تجربه کردند، نسل دهه هفتاد نیز این حماسه را در دفاع از حرم تکرار کرد و اکنون این نسل دهه ۸۰ است که هنر و حماسه خود را با همان فهم و شعور عمیق، رشد داده و در عرصه‌های مختلف به رخ میکشد.

وی اضافه کرد: هنر آرین عزیز این بود که با فهم و سرعت انتقال بالا توانست به موقع و در لحظه حساس، صحیح‌ترین تصمیم را بگیرد و اقدام کند. کار بزرگ آرین آن بود که در حالیکه به تنهایی و بدون هیچ همراهی در مسابقات حضور داشت، در لحظه این درک بالا را داشته باشد که اکنون صحنه مبارزه «صفحه شطرنج» نیست بلکه صحنه مبارزه مظلومین با استکبار است و خود به تنهایی در این صحنه هم نقش قرارگاه، هم فرمانده و هم رزمنده را ایفاء کند و با یک حرکت تاریخی، دشمن صهیونیستی را مات کند. این یک توفیق بزرگ برای آرین و یک افتخار سترگ برای ملت است که چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش میدهد.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آرین غلامی صفحه شطرنج مبارزه با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند

به گزارش قدس آنلاین، برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هر ماه به بیش از یک میلیون نفر در غزه کمک‌های غذایی ضروری می‌رسانیم. بعد از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه نیمی از ساکنان این منطقه از گرسنگی رنج می‌برند.

برنامه جهانی غذا ۲۰ آوریل اعلام کرد از آغاز ماه تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی وارد نوار غزه شده و این مقدار از کمک‌ها صرفا یک قطره از اقیانوس نیازهای مردم غزه را تامین می‌کند.

برنامه جهانی غذا بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

طبق گزارش سما، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از ۱۱۰ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است. بیشتر قربانیان زن و کودک هستند. این جنگ منجر به ویرانی گسترده و گرسنگی و قحطی در نوار غزه شده است.

به‌رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم توقف نسل‌کشی، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود علیه این منطقه ادامه می‌دهد.

این در حالیست که دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه مدعی شد: «اسرائیل در هفته‌های گذشته اقدامات مهمی در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه انجام داد.» اما با این حال او اذعان کرد همچنان کارهای زیادی وجود دارد که باید صورت پذیرد چرا که خطر گرسنگی در نوار غزه به‌ویژه در شمال «بسیار شدید» است.

وی درباره رضایت واشنگتن از تحرکات رژیم صهیونیستی و درخواست اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این رژیم برای اتخاذ اقداماتی برای کاهش بحران انسانی در غزه گفت: «اگر اسرائیل اقداماتی اتخاذ نکند حمایتمان از اسرائیل را مشروط می‌کنیم.»

فرستاده آمریکا بر تلاش بیشتر برای ورود کمک‌ها به نوار غزه تاکید کرد.

سازمان ملل از مدت‌ها پیش درباره موانعی که درخصوص ورود کمک‌ها و توزیع آن در نوار غزه وجود دارد، صحبت کرده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز ادعاهای آمریکا در خصوص ورود روزانه ۴۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را دروغ دانست.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: ادعای اسرائیل و آمریکا درباره افزایش تعداد کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند، کذب محض است. مجموعا روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه می‌شود و از آغاز ماه کنونی تعداد کامیون‌ها بیشتر از ۲۸۰۰ کامیون نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست