Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@23:32:43 GMT

محدودیت ارتش برای عکاسان به دلیل مسایل امنیتی بود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۶۷۷

محدودیت ارتش برای عکاسان به دلیل مسایل امنیتی بود

مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش گفت: به خاطر محدودیتها و بی نظمی های مراسم امروز رژه ارتش از جامعه خبری و عکاسان خبری عذرخواهی می کنم، اما باید موضوعات داخلی ارتش و محدودیت ها را درنظر داشت.

سروان عبدالله مهری مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش در رابطه با ناهماهنگی های پیش آمده در مراسم امروز رژه ارتش به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به خاطر حادثه ناگوار  ۳۱ شهریورماه که در اهواز اتفاق افتاد، اولویت ارتش علاوه بر بحث نمایش اقتدار و اطلاع رسانی توجه ویژه به موضوع امنیت نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در اولویت بودن موضوع امنیت در تمام جلسات مورد تاکید بوده است، افزود: تامین امنیت از مهمترین مباحث ارتش است و در صورت نبود این مورد اقتدار ارتش هم زیرسوال خواهد رفت.

مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش با اشاره به افزایش گیت های حفاظتی در مراسم رژه روز ارتش تصریح کرد: برای خبرنگاران و عکاسان خبری جایگاهی اختصاصی در کنار محل رژه تعبیه شد و قرار بر حضور آنها در این مکان بود.

وی با بیان اینکه برای خبرنگاران و عکاسان از قبل کارت حضور صادر شده بود، اظهار کرد: برخی بی نظمی های مراسم به دلیل وجود چند محل برای ورود بود، زیرا محل های ورودی را امسال افزایش داده بودند.

مهری افزود: همچنین عکاسان خبری تقاضای حضور در باند رژه و عکاسی از نزدیک را داشتند که امکان این امر هم نبود.

وی با اشاره به اینکه اجازه پخش زنده به صداوسیما هم داده نشد: تاکید کرد: حضور دوربین صداوسیما در صحنه رژه هم به دلیل هماهنگی حراست صداوسیما با حفاظت ارتش بود.

مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش تاکید کرد: با این وجود، دستوری که از مرکز برای پوشش این مراسم صادر شده بود تنها اجازه حضور دوربین صداوسیما در صحنه رژه را می داد.

مهری در خصوص اجرای مشترک مراسم روز ارتش گفت: امسال این مراسم با همکاری سپاه برگزار شد، اما عزیزان سپاه در موضوع عدم حضور عکاسان در صحن رژه دخالتی نداشتند.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران و عکاسان خبری به دلیل تلاش های ارزنده آنها در اطلاع رسانی گفت: اگر در مراسم امروز بی نظمی و محدودیتی برای جامعه خبری و عکاسان وجود داشت، به عنوان سخنگوی ارتش از آنها عذرخواهی می کنم، اما باید موضوعات داخلی ارتش و محدودیت ها را درنظر داشت.

به گزارش ایمنا، در مراسم رژه امروز ارتش عکاسان خبری با برخی محدودیتها برای پوشش این مراسم مواجه شدند و اجازه حضور در صحنه رژه به انها داده نشد، بر همین اساس عکاسان خبری استان اصفهان ضمن عدم پوشش تصویری رژه ارتش جمهوری اسلامی در روز ۲۹ فروردین، بیانیه ای صادر کردند که به شرح زیر است:

ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش ، مانور اقتدار جمهوری اسلامی ایران بخصوص در ایامی که ‌دشمن جمهوری اسلامی ایران در تلاش است که روزانه اقتدار این بزرگ مردان را زیر سوال ببرد موضوعی ستودنی است اقتداری که در لباس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و یا نیروی انتظامی به رخ کشیده می شود.
امروز نیز همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مانور مقتدرانه دیگری به رخ کشیده شد مانوری که می توانستیم با به تصویر کشیدن آن لرزه دیگری بر پیکره نیمه جان دشمن وارد کنیم تا بداند جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار و با صلابت در میدان است و هراسی از یاوه گویی آنان ندارد.
اما در جریان مانور و رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران عدم برنامه ریزی دقیق برای پوشش تصویری این برنامه سبب شد تا شرایط مساعد جهت عکاسی حاصل نشود و عدم استحصال توافق مابین عکاسان و مسولین اجرایی و نبود امکان پوشش مناسب و کامل برنامه، توفیق عکاسی را از عکاسان خبری گرفت، چرا که ما بر این باوریم که ما نیز به عنوان سرباز کوچکی از انقلاب اسلامی ایران می توانیم با سلاح خود که همین دوربین هاست لرزه ای سنگین بر پیکره دشمن وارد کنیم.
امروز این رسالت که همواره در تمامی مراسم ها بر عهده ما سربازان ایران اسلامی است به سبب برخی ناهماهنگی ها میان متولیان امر از عکاسان خبری گرفته شد، اما باید این نکته را بر متولیان هماهنگ کننده گوشزد کنیم که همین عکاسان خبری هستند که در مراسم های مختلف چون حادثه تروریستی اهواز با خطرات فراوان جانی و مالی اقدام به عکاسی کرده و تصاویر ماندگار و تاثیر گذاری را در رسانه های داخلی و خارجی به ثبت رساندند، تصاویری که خباثت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. 
آنچه در پایان باید به آن اذعان داشت صلابت و عظمت مانور امروز بود که به حق به خوبی برگزار گردید و آرزوی آن را داریم که نیروهای مقتدر و نظامی جمهوری اسلامی ایران در هر لباس و پوششی که هستند همواره در حراست از آرمان ها و جان و مال مردم ایران اسلامی سرافراز و پایدار باشند. 

انجمن عکاسان مطبوعاتی استان
 اصفهان

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت رژه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نمایش قدرت و توان دفاعی کشور با رژه نیرو‌های مسلح در سالروز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در مهاباد هم برگزار شد.
در این مراسم، دلاورمردان ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی در قالب یگان‌های پیاده و موتوری و خودرویی، تجهیزات و امکانات به روز نظامی را به نمایش گذاشتند.
جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا با تاکید برآمادگی کامل نیرو‌های مسلح در مقابله با انواع تجاوز‌ها و تهدیدها، از رونمایی بالغ بر ۱۱۰۰ دستگاه انواع تجهیزات روز دنیا در ارتش جمهوری اسلامی ایران خبرداد.

امیر سرتیپ دوم هرمز طبرخونی، جانشین قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا در این مراسم گفت:  نیروهای مسلح به لطف بهره مندی از دانش روز و اتکا به نیروهای داخلی بطور کامل آماده دفاع از کشور است و این اطمینان خاطر به مردم داده می شود که با توان بالای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح هیچ دشمنی جرات تعدی و تجاوز به این آب و خاک را ندارد.

فرماندار ویژه مهاباد هم ولایی و مردمی بودن، خودکفایی، انضباط بی نظیر و اقتدار را از ویژگیهای بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: عملیات وعده صادق نشان دهنده درایت رهبری و اقتدار نیروهای مسلح است که به برکت خون شهدا حاصل شده است.

حسن عباسی، افزود: در این عملیات موشکی و پهپادی، جمهوری اسلامی ایران از کمترین تجهیزات خود استفاده کرد اما در صورت تکرار تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی، ایران، حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و اهدای گل به دلاورمردان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت روز ارتش در مهاباد بود.

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • ببینید | مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • عکس/ آغاز مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه