Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی اردستان اظهار داشت: بسیاری از جوانان ما نمی‌توانند قرآن را به شکل صحیح قرائت و بزرگترها هم نمی‌توانند تفسیر درستی از آن را برای جوانان بیان کنند و این مطلب به معنای آن است که قرآن در میان مردم مهجور مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسات قرآنی باید خروجی مناسبی داشته باشد تا عامل مهمی در گسترش و بسط آموزه‌های قرآنی در میان جوانان و جامعه قرار بگیرد.

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به اینکه قرار است جشن قرآنی در شهرستان اردستان برگزار شود باید با اطلاعیه‌های قرآنی در خصوص ثبت نام در دارالقرآن‌های مطرح، کودکان و نوجوانان علاقه مند را به کلاس‌های قرآنی دعوت کرد.

قرائت قرآن در جشن‌های ملی و مذهبی ما جریان داشته باشد

حجت‌الاسلام دهشیری با اشاره به این نکته که باید به عصاره ظهور توجه کرد و قرائت قرآن در جشن‌های ملی و مذهبی ما جریان داشته باشد، افزود: نبود برنامه‌های قرآنی منسجم در شهرستان اردستان موجب شده تا جوانان کمتر با قرآن مأنوس شوند که این از کم کاری متولیان برنامه‌های قرآنی در تمام پخش‌ها ناشی می‌شود.

وی ابراز داشت: هر چند شورای توسعه قرآن کریم را در شهرستان اردستان فعالیت خوبی دارد اما پیشنهاد می‌شود کارگروهی ویژه‌ای نیز در راستای طراحی‌های قرآنی همچون آموزش تجوید، صوت و لحن ایجاد شود.

برگزاری جشن قرآنی با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز در اردستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران با همکاری مؤسسه قرآنی شمس الضحی اردستان قرار است به مناسبت نیمه شعبان جشن قرآنی را با حضور ۸۰۰ نفر از دانش آموزان مقاطع اول تا سوم ابتدایی برگزار کند.

فضل الله بصیرت گفت: قرآن بهترین ابزاری است که می‌توانستیم در این چهل ساله انقلاب از آن استفاده‌های مختلفی را ببریم که متأسفانه فقط به ظواهر آن پرداخته شده است.

کارگروه‌های قرآنی در اردستان برگزار نشده است

وی افزود: کارگروه‌های قرآنی تا کنون برگزار نشده است و بر این اساس شورای گسترش قرآنی با برگزاری جلسات عمومی و تخصصی باید بتواند گام‌های مثمر ثمری را در خصوص گسترش قرآنی شهرستان اردستان بردارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان ابراز داشت: یکی از شیوه‌های انس با قرآن برای کودکان آموزش از طریق غیر مستقیم و با شیوه‌های شاد و جذاب است که برگزاری جشن‌های قرآنی در فضایی شاد، جذاب و با انرژی می‌تواند در تحقق این امر مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: جشن قرآنی اردستان به منظور آشنایی نوآموزان ابتدایی دوره اول تا سوم با قرآن کریم و ایجاد خاطره‌ای به یادماندنی برگزار می‌شود تا بتوانیم زمینه تداوم انس نونهالان با قرآن و شرکت در دوره‌های آموزشی قرآنی ویژه کودکان را فراهم کنیم.

کد خبر 4594556

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند