Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@20:47:12 GMT

رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۹۴۵

رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با مشارکت یگان‌هایی از نیروهای دریایی دو کشور در سواحل مسقط برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این رزمایش که در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی دو کشور صورت گرفت، یگان‌های شرکت کننده با اجرای سریال‌های رزمایش به تبادل تجربیات پرداخته و با موفقیت رزمایش را به پایان رساندند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که حضور بی‌سابقه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک رزمایش دوجانبه و در سواحل یک کشور خارجی نشان دهنده شکست فضاسازی‌های آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند و با اعتبار در منطقه و جهان است.

هیئت عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران که به ریاست سرتیپ پاسدار قدیر نظامی رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان در مسقط به سر می‌برند، علاوه بر حضور در رزمایش مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی این کشور، با رئیس مجلس شورا و معاون وزیر خارجه عمان نیز ملاقات و حول محور توسعه روابط همه جانبه بین نیروهای مسلح دو کشور مذاکرات مفیدی داشتند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رزمایش ایران عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته

طبق گفته نیروی دریایی مالزی بر اثر برخورد ۲ بالگرد نظامی در این کشور ۱۰ نفر از سرنشینان این بالگرد‌ها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخورد 2 بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه 10 سرنشین این بالگردها کشته شدند.

 

.

 

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: هلیکوپترها در یک پایگاه دریایی در شمال ایالت "پراک" برای جشن نودمین سالگرد نیروی دریایی ماه آینده تمرین می‌کردند که این حادثه رخ داده است.

نیروی دریایی این کشور همچنین گفت: مرگ همه قربانیان در محل تایید شد و بقایای این افراد برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

سقوط 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن3 کشته بر اثر انفجار در شمال ایتالیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته